Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفتگو با  فارس درباره وضعیت معاینه فنی خودروهای سنگین و کنترل کنار جاده معاینه فنی این خودروها اظهار داشت: از پاییز امسال با همکاری پلیس تهران بزرگ، کنترل کنار جاده‌ای معاینه فنی خودروهای سنگین و دیزلی انجام می‌گیرد.

وی افزود: بر همین اساس، معاینه فنی خودروهای سنگین دیزلی در 70 نقطه به صورت تصادفی بررسی می‌شود و تست آلایندگی از این خودروها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: براساس بررسی‌هایی که انجام گرفته، در سطح شهر تهران، 10 درصد خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی بودند که این نشان می‌دهد که یا این خودروهای اعمال قانون نمی‌شوند و یا جریمه 50 هزار تومانی نداشتن معاینه فنی برای آنها بازدارنده نیست.

مقدم خاطرنشان کرد:‌ از نتایج دیگری که براساس کنترل کنار جاده‌ای معاینه فنی خودروهای سنگین به دست آمده، مشخص شده 23 درصد خودروهای فنی آلاینده‌اند و به عبارتی تولید آلودگی در هوای تهران می‌کنند، بنابراین این موضوع نیز نشان می‌دهد یا مراکز معاینه فنی به درستی نظارت‌های لازم را بر این خودروهای سنگین نداشته‌اند و یا به دلیل فرسودگی خودروهای سنگین، امکان حفظ شرایط معاینه فنی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بسیاری از خودروهای سنگین جهت دریافت گواهی معاینه فنی به مراکز خارج از تهران مراجعه می‌کنند، گفت: کنترل تصادفی کنارجاده‌ای خودروهای سنگین دیزل در کاهش آلودگی و نظارت بیشتر بر آنها بسیار حائز اهمیت است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودروهای سنگین معاینه فنی آلایندگی هوای تهران آلودگی معاینه فنی خودروهای سنگین کنترل کنار جاده جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در ۴ محور و جو آرام در تمامی جاده‌های کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده ‌ای کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده ینگی‌امام حدفاصل محمد شهر تا پل کلاک و در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و پل حصارک نیمه سنگین است. در آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محورهای مسدود غیرشریانی ادامه داد: محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه و گلشن – سراوان مسدود هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:‌ گزارش‌ها حاکی از حاکم بودن جو آرام در جاده‌های سراسر کشور است و در حال حاضر مشکلی از نظر بروز پدیده‌های جوی وجود ندارد.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900088

دیگر خبرها

  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟