Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوان صادق‌زاده یکی از اعضای هیات داوری بخش نقاشی جشنواره تجسمی فجر از انتخاب ۱۵۶ اثر در مرحله اول بخش نقاشی خبر داد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل‬ از‬ ستاد اطلاع رسانی سیزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، رضوان صادق زاده که با همراهی احمد وکیلی و غلامعلی طاهری داوری این دوره از آثار رشته نقاشی را به عهده داشتند ‏در خصوص نتیجه نهایی داوری بخش اول گفت: در بخش نقاشی، ۱۹۷۰ اثر از ۸۳۹ هنرمند در ‏جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت قریب به ۱۵۶ اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه با ‏صرف زمان بسیار این آثار را دیدیم و آثار راه یافته به بخش داوری نهایی با رأی اکثریت به این بخش ‏راه پیدا کردند، ‬ افزود: در مرحله بعد باید برگزیدگان مرحله اول اصل آثار را ارسال کنند تا داوری نهایی ‏صورت بگیرد.

صادق زاده درباره کیفیت آثار ارسالی نیز گفت: در مجموع درباره آثار رسیده باید بگویم آثار کمتر به بیان معاصر رسیده بودند. آثاری که انتخاب شدند سطح قابل قبولی ‏در عرصه نقاشی دارند و کسی که به تماشای آثار در جشنواره فجر می‌آید می‌تواند شاهد آثار خوبی از نقاشان عموماً زیر سی سال کشورمان باشد. ‏

وی درباره معیار انتخاب آثار نیز گفت: ما آثاری را که در حوزه‌های دیگر مثل چاپ دستی، ‏خوشنویسی، طراحی، نقاشی قهوه خانه‌ای و.. بود رد کردیم، اما اگر کسی با رویکرد ‏نقاشی قهوه خانه‌ای اثری معاصر ارائه کرده بود آن را پذیرفتیم. برای من شخصاً مهمترین ‏معیار نوآوری در کار است و اینکه اثر لحن و لهجه خودش را داشته باشد و هنرمند به زبان ‏خود دست پیدا کرده باشد. ‏

صادق زاده که چندین دوره دبیر جشنواره تجسمی جوانان بوده است درباره حضور آثار ‏برگزیدگان سه دوره این جشنواره نیز گفت: این یکی از نکاتی بود که سال‌ها به آن فکر کرده ‏بودیم که پیگیر برگزیدگان این جشنواره باشیم. این اتفاق بسیار خوبی است که برآیند برگزیدگان همه جشنواره‌ها و‬ بینال‌ها را بتوانیم در یک جشنواره معتبر ببینیم. ‏

سیزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بهمن ۹۹ به دبیری علی اشرف صندوق آبادی و در مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار ‏می شود. ‏

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هنرهای تجسمی جشنواره تجسمی فجر نقاشی تجسمی فجر بخش نقاشی صادق زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران

به‌گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد

 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران

باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»