Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:17:04 GMT

طرح پایش تصویری در روستاهای سمیرم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۰۵۷۹

طرح پایش تصویری در روستاهای سمیرم اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا، مهین پناهی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل سمیرم در سالن اجتماعات فرمانداری، اظهار داشت: از هشت روستای محدوده بخش مرکزی در پنج روستا دوربین نصب شده و سه روستای دیگر باقی مانده است.

به گفته وی نصب دوربین‌های مداربسته پایش تصویری در خروجی‌ها و ورودی مکانهایی که احتمال جرائم وجود دارد، وقوع بسیاری از سرقت‌ها و جرم‌های احتمالی در روستاها را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی سمیرم با بیان اینکه سامانه‌های برون و درون شهری که برای مدیریت عبور و مرور در شهرها و جاده‌ها طراحی شدند، افزود: پایش تصویری علاوه بر مدیریت جاده‌ها، شهرها و روستاها، کاربردهای انتظامی و امنیتی نیز دارد بنابراین برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه موثرند.

پناهی هزینه نصب هر دوربین را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: جانمایی نصب دوربین به منظور اجرای طرح پایش تصویری در روستاهای باقی مانده نیز بزودی انجام می‌شود.

وی در ادامه این جلسه به وجود سه نقطه حادثه خیز در جاده‌های بخش مرکزی سمیرم اشاره کرد و گفت: محورهای ورودی جاده شهرضا به سمیرم و همچنین ورودی روستاهای چشمه خونی و قلعه اسلام‌آباد در شرق این شهرستان نیز باید اصلاح شوند.

بخشدار مرکزی سمیرم اختصاص «خانه هلال» جمعیت هلال‌احمر برای همه روستاها را طرح دیگر در دست اقدام این بخش اعلام کرد و افزود: پنج خانه هلال در پنج روستا افتتاح شده‌اند و در بقیه روستاها در حال جانمایی برای فعال کردن و افتتاح این خانه‌ها هستیم.

پناهی با بیان اینکه این خانه‌ها با همت و مشارکت خیران تجهیز و راه اندازی می‌شوند، ادامه داد: برای راه‌اندازی این مجموعه‌های روستایی، از ظرفیت‌های دولت یا محله همچون پایگاه بسیج، دهیاری، مسجد، مدرسه یا خانه بهداشت استفاده می‌شود.

بخشدار بخش پادنای بزرگ سمیرم در این جلسه خطرنشان کرد: ۳ نقطه حادثه‌خیز در ۳ روستای این بخش وجود دارد که با وجود مکاتبه‌ و پیگیری‌ها هنوز رفع خطر و اصلاح نشده‌اند.

رُهام جباری تصریح کرد: هر سه نقطه پرحادثه به شکل سه‌راهی و در مسیر روستاهایی هستد که بویژه در فصل بهار، تابستان و بویژه در زمان برداشت سیب با بیشتر شدن تردد در آنها احتمال وقوع حادثه نیز در این محل‌ها بیشتر می‌شود.

رییس اداره محیط زیست سمیرم نیز به رفت و آمد سگ‌های ولگرد و شغال‌ها در سطح شهر اشاره کرد و افزود: پیش از این تنها سگ‌های ولگرد را مشاهده می‌کردیم اما مدتی است شاهد تردد شغال به تعداد زیاد در برخی معابر و محله‌ها هستیم.

محمد عباسی علت پایین آمدن شغال و روباه از ارتفاعات به سمت شهر را کمبود غذا و بهره بردن از زباله‌های شهری دانست و گفت: اگر شهرداری نسبت به جمع آوری سطل‌های بزرگ زباله در محله های مختلف اقدام کند و زباله همچون سابق به شکل خانه به خانه جمع‌آوری شود تجمع وتردد حیواناتی مانند شغال در شهر نیز کمتر می‌شود.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش مرکزی، وردشت، پادنا و پادنای بزرگ و ۱۵۰ آبادی و روستا در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

برچسب‌ها روستائیان خط حادثه سمیرم مراکز جمع آوری سگ های ولگرد دوربین مدار بسته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان خط حادثه سمیرم روستائیان خط حادثه سمیرم دوربین مدار بسته اخبار کنکور پایش تصویری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان

محمدرضا ولی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای ریاست جمهور به استان گلستان برای عمران و توسعه روستاها مصوب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای استان در قالب تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای بافت باارزش روستایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شد که ۲۶۹ روستای استان از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل مجموع این اعتبارات ۲۲۸ روستا از نعمت طرح هادی برخوردار می‌شوند، افزود: طرح بهسازی بافت ۱۲ روستا اجرایی و همچنین ایمن سازی ۲۵ روستا در دستور کار قرار گرفت.

ولی الهی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در قالب پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شده و یا در حال کارسازی است.

کد خبر 6090056

دیگر خبرها

  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان