Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دادستان در ژنو، اوت ۲۰۱۹، اشتاینمیتز و دو دستیارش را به پرداخت ۱۰ میلیون دلار رشوه برای برخورداری از امتیاز اکتشاف برخی از غنی ترین ذخایر سنگ آهن جهان متهم و علیه وی کیفرخواست صادر کرد.  

اشتاینمیتز و دستیارانش این اتهام ها را رد کردند. وی در صورت گناهکار شناخته شدن، به ۱۰ سال زندان محکوم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مارک بونانت» وکیل مدافع اشتاینمیتز به قضات دادگاه گفت که موکلش نباید در معرض اتهام ها قرار گیرد.

اشتاینمیتز که قبلا در ژنو اقامت داشته و در سال ۲۰۱۶میلادی به سرزمین های اشغالی بازگشته است، در محاکمه دو هفته حضوری شرکت می کند.

دادستان های سوئیسی، وی و دستیارانش را به برخورداری از حق استخراج رگه های سودآور سنگ آهن در گینه متهم کرده اند. این کار از طریق پرداخت رشوه به «مامادی توره» یکی از همسران «لانسانا کونته» رئیس جمهوری وقت گینه از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ انجام شده است.

توره که احتمالا ساکن ایالات متحده است، برای شهادت در دادگاه احضار و قبل از صدور حکم در روز ۲۲ ژانویه (۳ بهمن) احضار می شود.

این در حالی است که وکیل مدافع اشتاینمیتز ماه گذشته به رویترز گفت: مامادی توره همسر رئیس جمهوری نبوده و از آنجا که مامور دولتی نیست نمی توان وی را گمراه کرد.

دولت گینه در دوران ریاست جمهوری آلفا کونته که در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد، در قالب تمهیدات بین المللی برای بهبود شفافیت، بررسی قراردادهای اکتشاف معدن را که قبل از سال ۲۰۱۱ منعقد شده است، در دستور کار قرار داد.

برچسب‌ها گینه ژنو سوئیس رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گینه ژنو سوئیس گینه ژنو سوئیس رژیم صهیونیستی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت