Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:05:01 GMT

گزیده شعرهای احمدرضا احمدی از سوی کانون منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۰۶۷۰

گزیده شعرهای احمدرضا احمدی از سوی کانون منتشر شد

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گزیده اشعار احمدرضا احمدی با تصویرگری جلدِ مرتضی یزدانی در ۲۸۷ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسید.

در مقدمه این کتاب آمده است: مجموعه کتاب‌های «شعر ما» بیش و پیش از آن‌که حاصل طراحی و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران تولید کتاب‌های ویژه نوجوانان باشد، حاصل رفتارِ نوجوان اهل شعر و کتاب امروز ایرانی است با شعر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از تجربیات و پیشینیه گران‌بهای خود در صدد برآمده است تا در این عرصه برای نوجوانان صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و نیز نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز و چه بسا طیف گسترده‌تری از دوست‌داران شعر، امکان برخورداری از این آثار را فراهم آورد.

کتاب گزیده شعر احمدرضا احمدی شامل ۱۹۵ قطعه شعر کوتاه و بلند هم‌چون «فراموشم نکن»، «همسایه‌ها و مهمان‌ها»، «گیسوی تو را»، «روزِ جمعه»، «صبور هستم»، «سال تحویل شد»، «اطلسی‌ها و آفتابگردان‌ها»، «از خواب پریدم»، «قضاوت»، «من مسافرم»، «دوباره خوابش برد»، «سرانجام»، «عاشقی» و... است.

در شعر «پرنده» احمدرضا احمدی می‌خوانیم: پرنده از پشت پنجره ما/ رفته است/ از روزی که پرنده رفت/ ویرانی آغاز شد/ گُل‌ها در غیبت پرنده/ پژمرده شدند/ یخ‌ها در غیبت پرنده/ آب شدند/ دختران در غیبت پرنده/ سوگوار شدند/ از شاعران جهان می‌خواهم/ پرنده را به من بازگردانند/ پرنده رویا و تخیلِ ما را/ با خود برد/ شب در غیبت پرنده/ لبریز از تنهایی و گریستن است./ پرنده/ از پشتِ پنجره ما رفته است.

این کتاب به انتخاب فاطمه سالاروند در قطع پالتویی، سه بار هم‌زمان منتشر شده و شمارگان آن به هفت هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

کتاب گزیده شعرهای احمدرضا احمدی، در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ایجاد کمیسیون تخصصی فضای بازی تصویب شد

شورای سیاست‌گذاری نظارت بر اسباب‌بازی طرح ایجاد کمیسیون تخصصی برای نظارت و سامان‌دهی بر بازی‌های اتاق فرار (اسکیپ روم)، کافه بازی‌ها و فضای بازی کودکان را تصویب کرد. جایگزینی شناسه کالا به جای هولوگرام، تغییر در ساختار شورای نظارت بر اسباب‌بازی و اضافه شدن واحد رایانه‌ای از مصوبات آخرین نشست این شورا بود که صبح روز ۲۲ دی ۱۳۹۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
فاضل نظری رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری و رییس شورای سیاست‌گذاری نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی در کشور در این نشست گفت: اعضای این شورا رکن اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه اسباب‌بازی در کشور هستند.
وی افزود: اهمیت و نقش نظارت بر اسباب‌بازی بر کسی پوشیده نیست و توجه به این حیطه از وظایف شورای نظارت بر اسباب‌بازی است که امیدواریم با تصمیم‌گیری‌های درست شاهد اتفاق‌های امیدبخش در این زمینه باشیم.
 سیدحسین خادم‌حسینی، نایب رییس شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز در سخنانی گفت: گزارش مالی حوزه اسباب‌بازی در دنیا سالانه بیش از ۱۲۰میلیارد دلار است اما سال گذشته اعلام شد که گردش مالی این صنعت - طی یک سال - تنها حدود ۳۵۰میلیون دلار بوده است.
وی با بیان این‌که از اسباب‌بازی به عنوان یک صنعت توانمند در حوزه صادرات می‌توان بهره گرفت افزود: طی سال‌های اخیر اتفاق‌های نوینی در زمینه‌ فضای بازی‌ها مانند کافه‌بازی‌ها، اتاق‌های فرار و ... شکل گرفته است که نیازمند مداخله مثبت شورای نظارت بر اسباب‌بازی در حوزه نظارت و حمایت است.
خادم‌حسینی اضافه کرد: تصمیم داریم با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به شکل جدی‌تر در این بخش ورود پیدا کنیم و به صورت منظم نشست‌های ارایه گزارش و نقد و بررسی برگزار شود.
ویدا ملکی، رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز در ابتدای این نشست گزارشی از چگونگی شکل‌گیری این شورا و فعالیت‌های آن در سال‌های پس از تاسیس ارایه کرد و گفت: همکاری در برگزاری پنج دوره جشنواره ملی و چهار دوره رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی، برپایی هشت نمایشگاه از اسباب‌بازی‌های ممنوعه، برپایی نشست‌های تخصصی و... از فعالیت‌های شاخص این شورا در سال‌های اخیر بوده است.
وی هم‌چنین بررسی بیش از ۶هزار و۲۰۰ اسباب‌بازی برای صدور مجوز و ثبت طرح‌ها، ارایه بیش از ۲میلیون و ۸۷۰ هولوگرام به تولیدکنندگان و واردکنندگان اسباب‌بازی را از دیگر فعالیت‌های این شورا برشمرد و خواستار به‌روزرسانی ساختار شورا با مصوبه‌های جدید شد.
نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت ارشاد، وزارت صنعت و معدن، وزارت بهداشت و دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نظارت بر اسباب‌بازی نیز در این نشست به بیان نقطه‌نظرها و پیشنهادهای خود در زمینه مصوبه‌های شورا پرداختند.
در بخش‌هایی از این نشست هم‌چنین نماهنگ‌هایی از معرفی و تاریخچه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و معرفی و تاریخچه بازی‌های رومیزی و اتاق فرار در ایران و جهان نمایش داده شد.
نشست سیاست‌گذاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی روز ۲۲ دی ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جشنواره ملی اسباب بازی وزارت آموزش و پرورش احمدرضا احمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جشنواره ملی اسباب بازی وزارت آموزش و پرورش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جشنواره ملی اسباب بازی وزارت آموزش و پرورش احمدرضا احمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اخبار کنکور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شورای نظارت بر اسباب بازی احمدرضا احمدی اسباب بازی غیبت پرنده سیاست گذاری بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون پرورش فکری در راستای سیاست‌های تعیین شده در سال جاری و توجه ویژه به «نوجوان محوری» و حضور حلقه‌های میانی مؤثر در فعالیت‌های کانون، همچنین در راستای فعالیت‌های علم و فن آوری و تقویم مناسبت‌های علمی، برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی خلبان با حضور اعضای نوجوان با معرفی دو خلبان نیروی هوایی در ناو مسافربری در محیط فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که پرواز آرزوی دیرینه بشر بوده و بیم آن می‌رود که این هدف در گذر زمان به دلیل عدم شناخت و نیافتن مسیر مناسب گم شود، لیکن هدف این برنامه آشنا کردن نوجوانان برای دستیابی به رؤیای پرواز به صورت علمی و تخصصی است به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از خلبانان بومی و جوان این استان، دعوت کرد تا در قالب یک نشست و بازدید از فرودگاه، خاطره زیبایی را به مسیر روشن آینده اتصال دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر درباره گفت: زندگی و حیات آدمی از دیرباز تا کنون و از هم اکنون تا فرداهای نیامده با آرزوها و آمال رنگارنگ عجین بوده است و خواهد بود، یکی از این آرزوها پرواز بوده است.

وی ادامه داد: اینکه انسان بتواند همانند پرندگان پرواز را تجربه کند برادران رایت را بر آن داشت تا اولین هواپیما را بسازند و از آن زمان تا کنون میلیون‌ها انسان با این بال‌های آهنین پرواز کرده‌اند اما همچنان و هنوز پرواز برای انسان تازگی و جذابیت دارد و این جذابیت پرواز باعث شده است خلبانی یکی از شغل‌های دوست داشتنی برای کودکان و نوجوانان باشد.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری استان بوشهر طی یک اردوی نیمروزی نشست معرفی شغل خلبانی راب رأی اعضای نوجوان خود برگزار کرد که همزمان نوجوانان سراسر استان‌ها در این برنامه به صورت آنلاین و برخط حضور داشتند.

رسولی در بیان اهداف برگزاری این برنامه گفت: نوجوان محوری و توجه به امید آفرینی برای قشر نوجوان که به دنبال هویت شناسی و شناخت خویش برای انتخاب راه زندگی برای آینده هستند در این برنامه لحاظ شده بود.

وی گفت: نوجوانان حاضر در این برنامه از بخش‌هایی نظیر ترمینال مسافربری، سالن ترانزیت، باند پرواز، هواپیمای مسافری و کادر پرواز و برج مراقبت بازدید کردند و در نشستی رو در رو با دو خلبان سوالات خود را در خوزه خلبانی در میان گذاشتند و پاسخ گرفتند.

.

کد خبر 6091463

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد