Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ دلار که تا روز شنبه مسیر کاهشی را طی می‌کرد، از یکشنبه با شیب ملایمی وارد فاز افزایشی شد اما همچنان کانال ۲۴هزار تومان را حفظ کرده بود تا اینکه در معاملات صبح امروز مرز ۲۵هزار تومان را رد کرد؛ بر این اساس قیمت دلار در معاملات صبح امروز بازار آزاد با ۲۰۰تومان افزایش نسبت به دیروز به ۲۵۱۰۰ و یورو با رشد ۳۰۰تومانی به ۳۰۳۰۰تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرافی‌ملی اولین قیمت دلار را بدون تغییر ۲۴۸۵۰ و یورو را ۳۰۲۵۰تومان اعلام کرد، در صرافی‌ها نیز دلار با ۱۰۰تومان افزایش به ۲۴۷۵۰ و یورو به ۳۰۹۴تومان رسید اما دوباره در میانه روز بازار تغییر جهت داد؛ طبق آخرین نرخ‌های اعلام شده از سوی کانون صرافان قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۴۹۰۰ و در صرافی‌ها به ۲۴۷۰۰تومان کاهش یافت.

نرخ فروش یورو هم در بازار آزاد و صرافی‌ها به ۳۰هزار تومان رسید و صرافی‌ملی هم نرخ ارز را در بازار امروز تغییر نداد؛ به گفته تحلیلگران عمده‌ترین دلیل افزایش نرخ ارز طی دیروز و صبح امروز، رشد قیمت حواله درهم و انتظارات افزایشی ناشی از آن بوده است.

با توجه به نرخ فعلی حواله درهم یعنی ۶۹۶۰تومان، دلار باید در قیمت ۲۵۵۰۰تومان قرار بگیرد اما بازار از خود مقاومت نشان داد و با وجود اینکه دلار در معاملات صبح نرخ ۲۵هزار تومان را پس گرفته بود اما مجددا به زیر این کانال کاهش یافت، ولی همچنان نرخ درهم یک سیگنال افزایشی برای بازار ارز محسوب می‌شود.

از طرفی امروز با شروع کار معاملات بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا با کاهش همراه شد و این موضوع بر نرخ ارز داخلی تاثیر گذاشت و باعث شد دلار ۲۰۰تومان ارزان شود؛ از دیگر عوامل تاثیرگذار بر تغییر جهت بازار ارز عدم موفقیت آن دسته از معامله‌گرانی بود که سعی داشتند با افزایش قیمت دلار زیان ناشی از خرید‌ با نرخ‌های بالاتر را جبران کنند که روند بازار نشان داد که چندان موفق نبوده‌اند.

در خصوص تقاضا هم شنیده‌ها حاکی از آن است که حجم خرید در بازار نقدی به شدت کاهش یافته و نوسانات این چنینی تاثیری بر خرید و فروش مردم ندارد چراکه معامله‌گران به خصوص بازیگران بزرگ، کماکان منتظر روی کار آمدن بایدن و موضع‌گیری او نسبت به روابط ایران و آمریکا هستند.

در حال حاضر پیش‌بینی‌ها حاکی از بهبود روابط دو کشور طی ماه‌های آینده بوده و همین موضوع جو مثبتی به بازار ارز منتقل کرده و مانع از رشد نرخ ارز شده است؛ اما برای فردا ۲۳دی ماه انتظار می‌رود که دلار در کانال ۲۴هزار تومان باقی مانده و درصورت تغییر نرخ هم، روند آن با شیب ملایمی نزولی خواهد بود.

پربیننده ترین پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۲دی ماه/ دلار کانال ۲۴هزار تومان را حفظ خواهد کرد؟ قیمت دلار ۲۲ دی ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱دی ماه/ هجوم فروشنده‌ها از ترس ریزش بیشتر نرخ ارزش دلار کاهش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز اونس طلا دلار نرخ ارز برای فردا قیمت دلار پیش بینی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهشی شدن قیمت سکه و طلا

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، افت ۳۸۶ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۱۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۶۰. هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۱ هزار تومان بدون تغییر در بازار فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۶ دلار رسیده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید