Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:03:40 GMT

عمان صاحب ولیعهد می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۰۸۶۵

عمان صاحب ولیعهد می شود

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عمان،  «هیثم بن طارق» سلطان عمان امروز دوشنبه دو فرمان سلطنتی برای «مجلس عمان» و «تنظیم قانون اساسی» این کشور صادر کرد که شامل ایجاد ساز و کاری مشخص و پایدار برای انتقال قدرت در سلطنت و تعیین ولیعهد است. 

بر اساس اعلام رسانه‌های عمان، ایجاد ساز و کاری مشخص و پایدار برای انتقال قدرت در سلطنت و تعیین ولیعهد و روشن شدن وظایف و صلاحیت وی مهمترین نکته فرمان شماره ۶  برای صدور قانون اساسی در بین دو فرمان منتشر شده ( « صدور قانون اساسی»   و «صدور قانون مجلس عمان» )  بر اساس اجرای چشم‌انداز ۲۰۴۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمان شماره ۶ همچنین تاکید بر نقش دولت در تامین حقوق و آزادی‌های بیشتر شهروندان را شامل می‌شود که برابری زن و مرد، مراقبت از کودکان، معلولان، نوجوانان و جوانان و تحصیلات اجباری تا پایان دوره آموزش مقدماتی، تشویق به تاسیس دانشگاهها، پیشبرد تحقیقات علمی، حمایت از افراد خلاق و مبتکر، حق برخورداری از زندگی و کرامت انسانی، زندگی امن و حفظ حریم خصوصی،  نقش زندانهای تحت نظارت قضایی در اصلاح و توانبخشی،  محافظت از میراث ملی و در نظر گرفتن مجازات قانونی برای تعرض و قاچاق آن‌ها مهمترین موارد است.  

فرمان شماره ۷ ویژه مجلس عمان شامل اختیارات مجلس،  شرایط عضویت و کلیه حقوق و وظایف اعضا علاوه بر تنظیم همه امور متعلق به امور مجلس است. 

سلطان عمان به مناسبت اولین سالروز رسیدن به قدرت،  ۲۸۵ زندانی از جمله خارجیها را عفو کرد. 

چشم‌انداز ۲۰۴۰ عمان مبتنی بر چهار محور اصلی «جامعه انسانی خلاق»،  «هدایت اقتصاد بر پایه رقابت پذیری»،   «محیط زیست با منابع پایدار»  و « دولت مجهز مسئولیت پذیر» استوار است که جهت گیری استراتژیک همه این محورها به سوی جامعه‌ای که به هویت و فرهنگ خود افتخار می‌کند و به فرهنگ و شهروندان خود متعهد است، می‌باشد.    

عمان امروز دوشنبه یکمین سالگرد به قدرت رسیدن سلطان «هیثم بن طارق» را که پس از مرگ سلطان قابوس بن سعید در ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ به قدرت رسید را گرامی داشت. 

برچسب‌ها آسیای غربی سلطان هیثم بن طارق عمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی سلطان هیثم بن طارق عمان آسیای غربی سلطان هیثم بن طارق عمان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم قالیباف به رئیسی

رئیس مجلس شورای اسلامی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!