Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، ابراهیم اسدی بیدمشکی؛ اظهار نظر فائزه هاشمی رفسنجانی، فرزند مرحوم آیت الله رفسنجانی و واکنش‌های بعد از آن، سوژه جدید دنیای سیاست ایران و افکار عمومی است. خانم هاشمی ابتدای این هفته در گفت‌وگویی به دو مسئله اشاره کرد که فضای رسانه‌ای و اظهارنظرهای موافق و البته مخالف را در جناح‌های مختلف در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته است که «هر چیزی اگر نتیجه‌اش به توسعه‌ی کشور برنگردد، کار مثبتی نمی‌تواند باشد. الان که ایام سالگرد ترور آقای سلیمانی است ولی من نمی‌شنوم که یک‌نفر بگوید آقای سلیمانی چه کار کرد؟ البته من آن دوره‌ی دفاع مقدس و جنگ با عراق را می‌گذارم کنار، اشاره‌ام به جریان سوریه و بهار عربی به بعد است. نتیجه‌ی عملکرد آقای سلیمانی و ما به‌عنوان مقاومت چه شد؟ چه گرهی از مشکلات کشور ما را باز کرد؟»

فائزه هاشمی در بخشی دیگر از گفته‌هایش، به ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هم اشاره داشته و بیان کرده است «برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود، ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم. این تغییر سیاست‌ها حتما به نفع مردم می‌توانست اتفاق بیفتد.»

در پاسخ به این اظهارنظر، علاوه بر محسن برادر بزرگ فائزه هاشمی، شخصیت‌های سیاسی دیگر، فضای مجازی را محلی برای بیان واکنش خود انتخاب کردند؛ حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده ابهر در مجلس یازدهم، در یک توییت که واکنش کاربران را در پی داشت، با قرار دادن عکسی از خانم هاشمی نوشت: «اگر حاج قاسم نبود، فائزه کنیز داعش بود شاید».

بیشتر بخوانید

محسن هاشمی خطاب به فائزه: عذرخواهی کن!

پاسخ کاربران به این توییت، نقدهای جدی و تندی بود که به نظر می‌رسد عمده آنها به ادبیات این پیام با توجه به جایگاه یک نماینده پارلمان با صفت انقلابی، اعتراض داشتند؛ باشگاه خبرنگاران جوان برای واکاوی بیشتر این اتفاق با حجت‌الاسلام شجاعی گفت‌و‌گو کرده است:  

اظهار نظر خانم هاشمی به معنای تقویت امثال داعش است

باشگاه خبرنگاران جوان: پیام توییتری شما پس از اظهار نظر اخیر خانم فائزه هاشمی در مورد عملکرد حاج قاسم سلیمانی و ریاست جمهوری ترامپ، واکنش‌های تند و انتقادهای بسیاری را در فضای رسانه‌ای و مجازی در پی داشته است. دلیل واکنش این چنینی شما به گفته خانم هاشمی چه بوده است؟

حجت‌الاسلام شجاعی: خانم فائزه هاشمی بیان کرده که راه شهید سلیمانی درست نبود و ای کاش ریاست جمهوری ترامپ ادامه پیدا می‌کرد. این گفته یعنی دوره ریاست ترامپ، برای وضعیت ایران اتفاق خوبی بوده است. حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و شکست داعش بود. اگر حاج قاسم سلیمانی‌ها نبودند، معلوم نبود داعش در سوریه و عراق متوقف شود و این تروریست‌ها که برای ایران طراحی شده بودند، با ورود به کشور ما همان کارهایی را که در کشورهای دیگر می‌کردند، در میان مردم ما انجام می‌دادند. داعش کشورها را به ویرانه تبدیل می‌کرد و با کشتارهای بی‌سابقه، به بهانه کافر بودن مردم، زنان و دختران را به بردگی و کنیزی گرفت و بدون توجه به مذهب و دین، بازار برده فروشی راه انداخت.

نبود امثال حاج قاسم موجب جسارت داعش و تروریست‌ها به نوامیس ملت ما هم می‌شد. اظهار نظر خانم هاشمی راه افرادی مانند سردار سلیمانی را تضعیف می‌کند و به معنای تقویت داعش و شبیه آن است. پس محافظت از کشور و نوامیس ما فایده وجودی حاج قاسم سلیمانی به شمار می‌رود؛ چراکه فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی پرسیده بود فایده وجود حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت چه بوده است. ترامپ یک قاتل و عامل ترور قهرمان ملی ما و یک جنایت‌کار در حق ملت ایران است. اینکه تداوم قدرت یک جنایتکار علیه ملت ما را آرزو کنیم، به معنای تقویت امثال ترامپ است.

جانمان را فدای ناموس وطنمان می‌کنیم؛ از هر گرایشی که باشند

باشگاه خبرنگاران جوان: یکی از انتقادها و واکنش های کاربران به تصویر خانم هاشمی و ادبیات اظهار نظرتان بود. آیا این پیام، کرامت و شأن فرد مقابل و یک خانم را مخدوش نمی کند؟

حجت‌الاسلام شجاعی:  در پیام توییتری‌ام تأکید داشتم به این خانم محترم بگویم همه زنان و دختران ایرانی، نوامیس ما هستند، هیچ تفاوتی میان گرایش‌های سیاسی و اجتماعی نیست و همه حاضریم جانمان را فدای ناموس وطنمان کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: باز نشر یک تصویر احتمالاً نامناسب را امر درستی می‌دانید؟

حجت‌الاسلام شجاعی: عکسی که در پیام توییتری قرار داده بودم، سالهاست در رسانه‌ها منتشر شده  است. طبیعتاً خود خانم هاشمی یا اطرافیانشان منتشر کردند و در فضای مجازی چرخیده است که البته با جستجویی ساده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. در مورد ادبیات پیامم باید بگویم که تقبیح راه حاج قاسم سلیمانی و تحسین قاتل او به معنای توصیه برای تعرض به ملت ایران است. نباید اجازه دهیم چنین اتفاقاتی بیفتد و در دفاع از ملت باید پاسخ قاطع داده شود؛ در برابر توصیه برای تعرض به ملت ایران با همه وجود می‌ایستیم، در نتیجه با وجود اینکه معتقدیم آزادی بیان وجود دارد و خانم هاشمی حق اظهار نظر داشته است، ایشان باید مسئولیت اظهار نظرش را بپذیرد.

قصد توهین نداشتم/ مخالفان نظام و منافقان از گفته خانم هاشمی سوءاستفاده کردند/حق آزادی بیان وجود دارد

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا کاربران فضای مجازی این گفته شما را به معنای توجیه اظهار نظر شما نمی‌دانند؟ فکر نمی‌کنید برای چهره مجلس انقلابی نامناسب باشد؟

حجت‌الاسلام شجاعی: چنانکه گفتم خانم هاشمی هم حق آزادی بیان را دارد، اگرچه امکان دارد صحبتشان جنبه قضایی هم داشته باشد، اما این اظهارات امنیت و منافع ملی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در نتیجه برای دفاع از مصالح ملت واکنش نشان دادم.

پیام و مضمون توییت‌ام غیر از این نیست که اگر امثال حاج قاسم‌ها نبودند، امثال فائزه‌ها و مردان و زنان این سرزمین، خدای ناکرده ممکن بود در بازار برده فروشی به فروش برسند. حرف اصلی توییت محکم است و من این حقیقت را بازتاب دادم که اگر جهاد حاج قاسم سلیمانی نبود، شما ممکن بود اسیر داعش شوید و داعش با اسیر مانند برده معامله و رفتار می‌کرد.

از طرفی، عده‌ای از غرب‌گرایان، منافقان، مخالفان نظام و مصالح مردم با سوءاستفاده از اظهار نظر خانم هاشمی شروع به موج سواری کردند و درصدد زیر سؤال بردن منطق انقلاب اسلامی در مقاومت در برابر استکبار و دشمنان ملت ایران برآمدند.

در پیام و توئیت‌ام نه قصد توهین داشتم و نه مضمون آن حامل توهین است. همه زنان این سرزمین با هر گرایشی ناموس وطن هستند و همه ما با غیرت، جانمان را برای دفاع از ناموس تقدیم ملت ایران می‌کنیم؛ کما اینکه با قدرت و قاطعیت از امنیت مردم ایران نیز دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فائزه هاشمی مجلس یازدهم ترامپ داعش گروه تروریستی داعش رسانه های معاند باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام شجاعی حاج قاسم سلیمانی معنای تقویت فائزه هاشمی خانم هاشمی اظهار نظر ملت ایران فائزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کیومرث هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار داشت: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویدادهای مهم کسب مدال کنیم. با استعدادهایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعدادها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشورها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکار است اظهار داشت: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار کرد: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتارهای مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود.

هاشمی اظهار داشت: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیازهای اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های وزیر ورزش از رشته ژیمناستیک اظهار داشت: ممنونیم که این فرصت به رشته ژیمناستیک داده شد. دوستان زیادی در مجموعه فدراسیون در کسب این موفقیت سهم دارند و با تلاش گروهی فدراسیون و کادر فنی امروز شاهد این اتفاق تاریخی و کسب سهمیه هستیم.

وی در ادامه افزود: در این چند سال توفیقات بسیار خوبی برای ژیمناستیک ایران به دست آمد و همه هدف ما ایجاد همدلی و موفقیت این رشته مادر است که استعدادهای بیشماری در آن وجود دارند. همه این موفقیت‌ها باعث سرافرازی ژیمناستیک است و خوشحالیم که در اعتلای ورزش کشور سهیم بوده‌ایم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: حضور هاشمی در موفقیت ژیمناستیک بسیار تاثیرگذار بوده است و خوشحالیم که با حضور او حال ورزش عوض شد چون دغدغه ورزشکاران را داشتند. وزیر ورزش پیگیر وضعیت ژیمناستیک بود و این پیگیری باعث شد که الان شاهد این افتخار بزرگ برای ژیمناستیک باشیم.

مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار داشت: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مدیرکل حوزه وزارتی، سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک و رضا خیرخواه سرمریی تیم ژیمناستیک هنری نیز در این جلسه حضور داشتند.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد تجلیل کرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901428

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟