Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:40:27 GMT

ترکیه، یونان را به ازسرگیری مذاکرات دعوت کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۱۱۱۵

ترکیه، یونان را به ازسرگیری مذاکرات دعوت کرد

به گزارش گروه  بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه روز دوشنبه از یونان دعوت کرد تا مذاکرات در مورد زمینه حل اختلافات مرزی در شرق مدیترانه را از سر بگیرد.

 به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه روز دوشنبه پس از دیدار با «تحسین ارطغرولوغلو» وزیر امور خارجه قبرس ترک نشین در آنکارا گفت: «ما یونان را به برگزاری اولین نشست در ژانویه دعوت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترکیه و یونان پیشتر ابراز تمایل کرده بودند که مذاکرات را بدون موافقت با یک بازه زمانی آغاز کنند. این در حالی است که وزارت خارجه یونان اعلام کرده که تاکنون هیچ دعوت رسمی دریافت نکرده، اما مایل است در مذاکرات با ترکیه  شرکت کند.

به نوشته این منبع خبری، چاووش اوغلو هنگام دیدار با سفرای اتحادیه اروپا در روز سه شنبه در آنکارا احتمالاً به این موضوع و تلاش‌های جدید میانجیگری می پردازد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز چندی قبل نسبت به بهبود روابط با اتحادیه اروپا در یک ماه گذشته کرده است. اردوغان پس از تهدید به تحریم‌ها در دسامبر گذشته گفت که می‌خواهد اختلافات با یونان از طریق «گفت‌وگو و همکاری» حل شود.

در ماه‌های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش‌ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

چندی پیش بود که دولت یونان از اتحادیه اروپا خواست به دلیل فعالیت‌های دریایی ترکیه در شرق مدیترانه و حفاری اکتشاف نفت و گاز، این کشور را تحت تحریم تسلیحاتی قرار دهد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه یونان اتحادیه اروپا وزیر خارجه مولود چاووش اغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو