Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق بابایی، مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه قرار ندارند مگر اینکه تولید داخل کشور نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدصادق بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره تحت پوشش قرار گرفتن روند درمان نازایی و ناباروری اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی هیچ تعهدی مبنی بر تحت پوشش قرار دادن مراحل درمان نازایی را ندارد و بر اساس سیاست کلی باید دستورالعمل آن به سازمان ابلاغ شود تا در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون دستور‌العملی مبنی بر تحت پوشش قرارگرفتن خدمات آزمایشگاه یا بستری بابت درمان نازایی ابلاغ نشده؛ لذا این طرح یک تصمیم کلان را در سطح سازمان می طلبد و از حوزه مدیریتی استان خارج است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین درباره خدمات پاراکلینیک و سونوگرافی بیان کرد: اگر بیمه شده تامین اجتماعی برای ادامه روند درمان به مراکز سازمان مراجعه کند تمام خدمات به صورت رایگان در اختیارش قرار خواهد گرفت؛ اما اگر به بخش خصوصی مراجعه کند چون تعرفه دولتی و خصوصی متفاوت است تنها بخشی از خدمات تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما دو تعرفه دولتی و خصوصی را برای بیمه شدگان تعریف می‌کنیم زمانی که بیماری برای بستری به بخش خصوصی مراجعه می‌کند ما 90درصد تعرفه دولتی را پرداخت می‌کنیم و بیمه شده باید 10درصد تعرفه دولتی به اضافه مابه التفاوت بخش خصوصی و دولتی را بپردازد.

قرارداد تامین اجتماعی با تمام داروخانه‌های استان 

بابایی ادامه داد: در قسمت بستری اگر بیمار به بخش دولتی نظیر بیمارستان‌های کوثر و ولایت مراجعه کند با دفترچه تامین اجتماعی تنها 10درصد هزینه را بیمه شده می‌پردازد و 90درصد مابقی سهم سازمان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر بیمه شده تامین اجتماعی به بخش خصوصی مثل دهخدا، پاستور و مهرگان مراجعه کند 90درصد از تعرفه دولتی را سازمان می‌پردازد و 10درصد مابقی به اضافه مابه التفاوت تعرفه خصوصی و دولتی را بیمه شده باید بپردازد.

وی ابراز کرد: در بحث خدمات پاراکیلینک و سونوگرافی هم اگه بیمار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داشته باشد؛ با دفترچه 70درصد تعرفه دولتی را سازمان می‌دهد و 30درصد دولتی را به اضافه مابه التفاوت بخش دولتی و خصوصی را خود بیمه شده باید بپردازد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بحث دارویی هم به همین روال است که 70درصد تعرفه دولتی را سازمان و 30درصد مابقی را بیمه شده می‌پردازد؛ البته سازمان تامین اجتماعی تقریبا با تمام داروخانه‌های استان قرارداد دارد و بیمه شده‌ها می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی در پایان گفت: داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه قرار ندارند مگر اینکه تولید داخل کشور نداشته باشد که در این صورت هم برخی داروهای خاص که مدنظر سازمان هستند باید پرونده پزشکی بیمار نزد پزشک معتمد سازمان در دفتر اسناد پزشکی تایید شود تا توسط بیمه قابل پرداخت باشد.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تعرفه دولتی تامین اجتماعی بخش خصوصی تحت پوشش بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حجم خروجی بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استان مرکزی از سال ۱۳۹۲، باعث منفی شدن تراز درآمد هزینه در این اداره‌کل شد و این سیر نزولی تا قبل از سال گذشته ادامه داشت.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغالزایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تامین اجتماعی استان مرکزی برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را انجام داد و در مجموعه سال خوبی سپری شد و با افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) به بیش از ۱۵ هزار نفر تا اسفندماه مواجه شد.

حسینی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال سطح استان مرکزی نیز تا اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

وی گفت: تمام منابع جذب شده سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی با تعامل در حوزه کارفرمایی به دست آمد و هیچگونه اجباری صورت نگرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: حق بیمه و تقسیط بدهی بدهکارانی کلان این استان نیز در سال گذشته به موقع پرداخت شد که این مهم تاثیر به سزایی در کسب منابع برای تامین اجتماعی استان مرکزی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد