Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:41:42 GMT

کیفیت هوای ارومیه همچنان برمدار آلودگی می چرخد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۱۲۶۹

کیفیت هوای ارومیه همچنان برمدار آلودگی می چرخد

سعید موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص ۲۴ ساعته نیز برابر با ۱۳۵ بود که بیانگر تداوم غلظت آلاینده های جوی در نقاط پرتراکم شهر ارومیه است.

وی گفت: اجرای طرح زوج و فرد برای خودروها، جلوگیری از فعالیتهای عمرانی که منجر به تولید آلودگی می شوند، جلوگیری از آتش سوزی، ارائه معاینه فنی و جلوگیری از فعالیتهای ماشین های دود زا از راهکارهای کوتاه مدتی است که برای کاهش آلودگی هوا می توان پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه تردد در سطح شهر برای گروه‌های حساس مضر است، افزود: علاوه بر اینکه تردد در سطح شهر برای شهروندان به ویژه افراد سالمند، کودکان و گروه های حساس شامل بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم و بانوان باردار و کودکان مضر است، می تواند تردد غیرضرور با خودرو نیز در آلودگی بیشتر شهر موثر باشد.

موسوی گفت: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی ( آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری هم لازم است رعایت شود.

وی بیان کرد: در روزهای آینده احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده ها در ساعت بعد از ظهر دور از انتظار نیست.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکید کرد: استفاده کمتر از خودروهای شخصی، توجه به موضوع معاینه فنی خودرو و استفاده از حمل و نقل پاک از جمله موضوعاتی است که در مواجهه با آلودگی هوا باید مورد توجه قرار گیرد ضمن آنکه برای جلوگیری از چرخه انتقال ویروس کرونا نیز بر پرهیز از ترددهای غیرضروری در شهر ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل های سرد سال مرکز آن، ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می‌شود.

در دی ماه امسال شهروندان ارومیه ای بیشترین روزهای آلوده خود را تجربه کرده اند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی آلودگی هوا اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است