Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در واپسین روز‌های حضور خود در کاخ سفید، کوبا را در لیست کشور‌های حامی تروریسم قرار دهد.

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که ترامپ روز دوشنبه این اقدام را انجام خواهد داد و دلیل آن اقدام کوبا در پناه دادن به کسانی است که از آمریکا گریخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیویورک تایمز چند روز پیش در گزارشی خبر داده بود: «این اقدام (قرار دادن کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم) تشکری از آمریکایی‌های کوبایی‌تبار و دیگر لاتین‌تبار‌های مخالف کمونیسم در فلوریدا خواهد بود؛ کسانی که به شدت از رئیس‌جمهور ترامپ و هم حزبی‌های جمهوری‌خواهش در انتخابات (ریاست جمهوری و کنگره) نوامبر حمایت کردند».

با افزوده شدن یک کشور به لیست آمریکایی حامیان تروریسم، به طور خودکار تحریم‌های واشنگتن علیه دولت آن کشور اعمال می‌شود.

ایران، سوریه و کره شمالی در فهرست کنونی ادعایی آمریکایی‌ها برای «کشور‌های حامی تروریسم» قرار دارند.

بعد از سخنان سال ۲۰۱۵ باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اعلام عادی سازی روابط واشنگتن با هاوانا بود که وزارت خارجه ایالات متحده، کوبا را از فهرست حامیان تروریسم خارج کرده بود. دولت آمریکا در سال ۱۹۸۲ در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» برای اولین بار کوبا را در لیست تروریسم قرار داده بود.

بعد از توافق بین آمریکا و کوبا در دولت اوباما و تعهد هاوانا به انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی در کوبا، واشنگتن تحریم‌های اقتصادی، محدودیت‌های رفت و آمد و تجارت بین دو کشور را رفع کرد و سفارت آمریکا در کوبا را بعد از چند دهه تعطیلی، بازگشایی کرد و باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ به کوبا رفت.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، دولت آمریکا مواضع تندی علیه کوبا اتخاذ کرد و بار دیگر به تشدید فشار‌های سیاسی، اقتصادی و تهدید نظامی علیه کوبا روی آورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی فائزه هاشمی مسعود علیمحمدی بلومبرگ کشور های حامی تروریسم کوبا آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی فائزه هاشمی مسعود علیمحمدی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی

نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور معاون اول رییس‌جمهور با هدف بررسی وضعیت سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم برگزار شد.

به گزارش مشرق، روز گذشته نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور و رئیس کل بانک‌مرکزی برگزار شد؛ هدف از برگزاری این نشست بررسی وضعیت سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم در مجموعه بخش‌های اقتصادی کشور بود.

در این نشست اعضای کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی، مخبر معاون اول رئیس جمهور و حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور حضور داشتند و در مورد شرایط اقتصادی کشور و پیامدهای مرتبط با انتقال سیاست‌های ارزی در طول ۲ سال اخیر به بیان نکاتی پرداختند.

همچنین ضمن بررسی شاخص‌های مثبت همانند نرخ رشد و نرخ تورم و نقدینگی به اهم مشکلات مربوط به سیاست‌ها اشاره کردند.

در این نشست وضعیت تراز تجاری، افزایش نرخ تورم کالاهای اساسی و غیر اساسی، قاچاق، وضعیت تولید کالاهای اساسی در داخل کشور و شاخص سرانه مصرف واردات کالاهای اساسی مطرح شد.

همچنین در این جلسه، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجموعه بسته پیشنهادی کمیسیون را به معاون اول رئیس جمهور تقدیم و بیان کرد که ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه توضیحات مربوط با شاخص‌های کلان اقتصادی و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور را توضیح داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافقات خوب این کمیسیون با معاون اول رئیس جمهور برای اصلاح سیاست‌های ارزی جهت ارتقای توانمندی اقتصادی کشور خبر داد و گفت: ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

پیش از این، پورابراهیمی در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن تبیین مشکلات در رابطه با پیامدهای ارزی دولت در سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، پیشنهاداتی را مطرح کرده بود.

دیگر خبرها

  • بایدن: در صورت حمله به رفح، به اسرائیل سلاح نخواهیم داد
  • رئیس جمهور: سکوت در قبال جنایات صهیونیست‌ها ظلم بزرگ به بشریت است
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ