Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی بعد از پایان بازی و در کنفرانس خبری از محمود فکری پرسیده شد؛ فکر نمی کنید عقب کشیدن وریا غفوری بیشتر به پرسپولیس کمک کرد، سرمربی استقلال با لبخند گفت: بعد از بازی همه کارشناس می شوند، مهم این است که در جریان بازی چه تصمیمی بگیریم و چه تعویضی کنیم... بهتر است دوستان وظیفه خودشان را انجام بدهند تا این که در کار دیگران دخالت کنند!

پاسخ محمود فکری به یک سوال ساده درباره تاثیر تعویض وریا غفوری در نوع بازی استقلال، یک واکنش عجیب و غیرمتعارف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش طرفداری، وقتی بازی استقلال و پرسپولیس با مساوی 2 - 2 به پایان رسید، در کنفرانس خبری بازی خبرنگاران حاضر سوالاتی از محمود فکری و یحیی گل محمدی پرسیدند و سوالات خبرنگارانی که در کنفرانس هم نبودند، از سوی روابط عمومی سازمان لیگ پرسیده شد. اواخر کنفرانس سرمربی استقلال، وقتی از او پرسیدند آیا تصور نمی کنید عفب کشیدن وریا غفوری به نفع پرسپولیس شد، محمود فکری به جای آن که نظرش را درباره تعویض دقیقه 46 خود (خروج احمد موسوی و ورود دیاباته و متعاقب آن تغییر چیدمان استقلال و عقب نشستن وریا غفوری) بگوید، گفت:

بعد از بازی همه کارشناس می شوند! در حین بازی باید تشخیص بدهی چه تعویضی بکنی، بعد از بازی از دوستان خودمان تا دوستان دیگر، همه کارشناس می شوند و اگر وظیفه خودشان را درست انجام بدهند، فکر می کنم خیلی بهتر باشد تا این که بخواهد در کار دیگران دخالت کنند!

این پاسخ غیرمتعارف، سطح پایین انتقاد پذیری محمود فکری را نشان می دهد. سرمربی استقلال خیلی راحت می توانست با دلایل فنی به این پرسش جواب بدهد یا حتی ازپاسخ دادن به این سوال بگذرد ولی این که سوال پرسیدن خبرنگار را دخالت در کار دیگران تلقی کند، بیشتر به شوخی شبیه است و نشانه ای است از روحیه نقدناپذیر سرمربی استقلال ...

مشکل محمود فکری از ابتدای فصل هم همین بوده است. او اصلا دوست ندارد ایرادهای استقلال را ببیند و نگران کننده همین است که وقتی یک مربی ایردهای تیم خود را نبیند، چگونه می تواند آنها را برطرف کند؟ نقد گریزی و منتقد ستیزی هیچ کمکی به محمود فکری نمی کند. این راه بی بازگشت را مربیانی قبل از فکری پیمودند و همگی هم با سر به دیوار خوردند.

مانور فکری جواب نداد؛ پرسپولیس آزاد شد

محمود فکری امروز بین دو نیمه بازی، با توجه به کارت زردی که احمد موسوی گرفته بود و احساس دردی که این بازیکن در پایش داشت، تصمیم گرفت او را از بازی خارج کند و به جایش شیخ دیاباته را به میدان بفرستد. تاثیر این تعویض خلاف آنچه که عده ای تصور می کنند، استقلال را صاحب چیدمان 3-4-3 نکرد و فکری ناچار شد وریا غفوری را یک خط عقب بکشد تا او منطقه راست دفاعی استقلال را پوشش بدهد. البته هدف فکری معلوم بود؛ او می خواست هم از احتمال اخراج شدن موسوی و ده نفره شدن استقلال جلوگیری کند و هم با ورود دیاباته پرسپولیس را از جلو کشیدن بترساند اما دو دو تا چهار تای او درست از آب در نیامد و پرسپولیس وقتی دید نمی تواند با حضور همزمان شیخ، ارسلان و قائدی در زمین جلو بکشد، به بازی مستقیم روی آورد و با استفاده بهینه از آشفتگی خط دفاع استقلال، خیلی راحت صاحب 5 موقعیت صددرصد گل شد که دو بار دروازه را باز کرد، یک بار عارف غلامی با خطا مانع شکل گیری خطر شد، بار دیگر مسعود ریگی دروازه خالی استقلال را نجات داد و آخرین بار هم نوراللهی آسمان را شکافت!

مانور فکری برای ترساندن پرسپولیس جواب نداد و با عقب نشینی وریا، سرخپوشان نه تنها در مرکز زمین صاحب برتری عددی شدند بلکه از زیر پرسیینگ سنگینی که در نیمه اول با رهبری غفوری انجام می شد بیرون آمدند و آزادانه تر روی دروازه استقلال توپ ریختند. مدافعان پرسپولیس در نیمه اول اجازه بازیسازی نداشتند اما در نیمه دوم با تغییراتی که فکری در چیدمان تیمش ایجاد کرد این مجوز برای آنها صادر شد.

یک سوال ساده، البته اگر محمود فکری ناراحت نمی شود

اگر محمود فکری ناراحت نمی شود و اگر این پرسش را هم مثل پرسش قبلی دخالت در کار خودش تلقی نمی کند، بد نیست از او بپرسیم؛ در نیمه اول بازی وقتی مهدی عبدی روی یک ارسال از فضای پشت مدافع کناری سمت چپ استقلال، مثل آب خوردن بین دو مدافع میانی شما صاحب توپ شد و با حوصله و دقت کافی سرش را چرخاند و توپ را به سمت دروازه هدایت کرد (همان صحنه که توپ دور از دستان رشید مظاهری از کنار دروازه گذشت) متوجه ناهماهنگی مدافعان میانی و آشفتگی خط دفاعی استقلال نشدید؟

اگر باز هم ناراحت نمی شوید، همه ی دوستان و دشمنان، به قول خودتان دوستان شما و سایر دوستان، متوجه نقطه ضعف آشکار استقلال که مدافعان میانی اش با هم هماهنگ نیستند، تمرکز لازم برای تفکیک وظایف را ندارند و دچار تداخل وظیفه می شوند، شدند و احساس می کنیم اگر هر کسی کار خودش را درست انجام می داد، از همان لحظه باید برای رفع نقطه ضعف خط دفاع استقلال فکر می شد. استقلال هم گل اولش را از همین ضعف خورد که مدافعانش به جای مهار عبدی، در حال مهار یکدیگر بودند و هم گل دومش را از ضعف آشکار و ناهماهنگی مدافعانش خورد و در صحنه ای که ریگی دروازه را نجات داد هم آشفتگی مدافعان استقلال به پرسپولیس موقعیت گل داد.

باز هم اگر دخالت در کار فکری نباشد، می شد محمد دانشگر را به بازی آورد تا با یک مدافع اضافی فاصله بین مدافعان استقلال کمتر شود. احتمالا داشتن سه مهاجم آماده به استقلال ضربه زد چرا که فکری احساس می کرد حتما باید شیخ دیاباته را به زمین بفرستد. همین مساله باعث شد سرمربی استقلال وریا غفوری را یک خط عقب براند تا جا را برای بازی کردن دیاباته باز کند.

کاش همه وظیفه خودشان را درست انجام بدهند!

صد البته مسائلی مثل بازی دادن یا ندادن شیخ، نیمکت نشین کردن میلیچ در حالی که استقلال به سانترهای او نیاز داشت، دیر به میدان فرستادن فرشید اسماعیلی در شرایطی که نیاز به حضور او از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم به جای مهدی پور در زمین احساس می شد و بازی دادن نادری به جای دانشگر و عقب کشیدن وریا در حیطه اختیارات سرمربی است و ایراد گرفتن از این تصمیم ها دخالت در کار محمود فکری است اما این که بپرسیم؛ آیا تصور نمی کنید عقب کشیدن وریا غفوری به نفع پرسپولیس شد، دخالت در کار سرمربی نیست و فقط یک سوال فنی است که پاسخش هم این نیست که سرمربی بگوید همه بعد از بازی کارشناس می شوند!

 جناب فکری، وظیفه خبرنگاران این نیست که تحت هر شرایطی به به و چه چه کنند. این درست که شما بعد از برگرداندن بازی در دقایق پایانی توقع داشتید تعریف و تمجید بشنوید اما این کار، بیشتر وظیفه هواداران استقلال است نه خبرنگاران!

 خبرنگاران کارشان پرسیدن سوال است و معمولا وقتی این کار را انجام می دهند که احساس می کنند مربیان وظایف خودشان را در جریان بازی درست انجام نداده اند! به قول خودتان، کاش همه وظیفه خودشان را درست انجام بدهند!

 

بیشتر بخوانید:

اولین موقعیت جدی پرسپولیس؛ ضعف استقلال را نمایان کرد

راز تعویض غیرمتعارف محمود فکری؛ دیاباته آمد تا پرسپولیس عقب نشینی کند

مهدی عبدی از ضعف استقلال به گل رسید

گل وحید امیری، باز هم از فضای بین مدافعان استقلال

اخبار داغ 

رشید مظاهری: مدیران ما دارند استقلال را خراب می کنند / ویدیو گل محمدی: پرسپولیس می توانست برنده شود / رسول‌ پناه در هیات مدیره باقی مانده و به ریش همه می‌ خندد لو رفتن راز شیطانی در بی آبرو شدن دختر ایلامی + جزییات آمار فوق العاده کریستیانو رونالدو در 15 فصل اخیر رقابت های لیگ؛ ثبت حداقل 15 گل کازیوشی میورا 53 ساله قراردادش را با یوکاهاما اف سی تمدید کرد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: همه کارشناس می شوند وظیفه خودشان سرمربی استقلال درست انجام دخالت در کار انجام بدهند بعد از بازی وریا غفوری کشیدن وریا محمود فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید مطهری: بازیکنانم در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردند

حمید مطهری در نشست خبری حاضر شد.

حمید مطهری پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال تراکتور تبریز برابر استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر صحبت کرد.

حمید مطهری گفت:

فوتبال پویا و اکتیوی را شاهد بودیم. بازی سنگینی بود و پنج روز قبل هم بازی 120 دقیقه‌ای در جام حذفی داشتیم. بچه‌های من خیلی خوب بازی کردند، مخصوصاً در نیمه دوم که فوق‌العاده بود.

وی افزود:

چیزی که من را خوشحال می‌کند، این است که تیمم از نظر سازماندهی متحد بازی کرد. استقلال در بخش ایستگاهی و حمله تیم باکیفیتی است و توانستیم بازی را در این بخش کنترل کنیم. اگر خودباوری داشتیم می‌توانستیم برنده باشیم. به خاطر اتفاقات قبل بازیکنان هنوز به آن خود باوری نرسیده‌اند. استقلال هم تیم قابل احترامی است و برای‌شان آرزوی موفقیت دارم.

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در مورد اینکه تیمش در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت و بازیکنان در خط حمله تأثیرگذار نبودند، ولی تعویض‌هایش در نیمه دوم روند بازی را عوض کرد، گفت:

قبول دارم در نیمه اول مثل نیمه دوم خوب نبودیم، اما اگر آرایش تیمم را دیده باشید دو فوروارد در ترکیب گذاشته بودم و دوست داشتم به استقلال حمله کنیم، شاید کسی این کار را نمی‌کرد. سعی می‌کردیم استقلال را کنترل کنیم تا انرژی‌مان را برای نیمه دوم بگذاریم که متأسفانه نشد. با شما موافقم کیفیت نیمه دوم بهتر بود و با تعویض‌ها تیم جان بهتری گرفت.

مطهری در واکنش به اظهارات جواد نکونام سرمربی استقلال که اعتقاد داشت سه تیم بالای جدول از جمله تراکتور مهره‌های بیشتری به نسبت تیمش دارند، گفت:

به نظر نکونام احترام می‌گذارم.

وی در پاسخ به این سؤال که علت ناکامی تراکتور مقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر چه چیزی بوده است، تصریح کرد:

من یک هفته است به تراکتور آمده‌ام و این بحث باید آسیب‌شناسی شود که چرا این اتفاق افتاده است. باید گروه کارشناسی بررسی کند و نمی‌توانم جواب قاطعی بدهم.

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز راجع به اینکه آیا با گذاشتن ارسلان مطهری در ترکیب اصلی دنبال سورپرایز کردن استقلالی‌ها بود، یادآور شد:

بله، سورپرایزم بود اما اینکه فقط چون ارسلان در استقلال بوده است و بخواهم او را در ترکیب بگذارم، چنین چیزی نبوده است. حضور او در ترکیب تاکتیکی بود، به خصوص برای استفاده از ضربات ایستگاهی. در نیمه دوم، آرایش تیمی را عوض کردیم و شرایط‌مان بهتر شد. فوتبال همین است و باید حواس‌تان باشد. ارسلان با توجه به لیاقت خودش بازی کرد. برای یک هفته‌ای که آمده‌ام، نتیجه راضی‌کننده بود ولی انتظار من برد بود و اگر بازیکنان خودباوری داشتند می‌توانستیم ببریم.

مطهری درباره اینکه چه زمانی قرار است مسئولیت اصلی تراکتور را برعهده بگیرد، خاطرنشان کرد:

روز گذشته گفتم اگر درباره این موضوع صحبتی هست از مدیران باشگاه سوال بپرسید. تا روزی که هستم صادقانه کار می‌کنم. در این یک هفته کاری با کسی ندارم و دست هواداران را می‌بوسم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود در صورت عدم حضور یحیی گل‌محمدی با تراکتور قطع همکاری می‌کند، گفت:

فعلاً کارم را انجام می‌دهم. تا زمانی که شأن و شخصیتم حفظ شود، کار تیم را جلو می‌برم. مهم این است تراکتور رو به جلو باشد. بازیکنان در یک هفته نشان دادند که رو به جلو حرکت می‌کنند. با حمید مطهری یا بدون او مهم نیست، مهم خوشحالی هواداران است.

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در واکنش به حواشی به وجود آمده در مورد قرارداد 12 میلیاردی‌اش با تراکتور عنوان کرد:

این موضوع یکی از مسائل حاشیه‌ای است که درست می‌کنند.

مطهری در مورد مشکلات تراکتور در خط حمله در سال‌های اخیر تصریح کرد:

در بخش دفاعی با زمان کوتاهی می‌توانید تیم‌تان را ترمیم کنید، ولی در بخش حمله کار سختی است و باید زمان زیادی بگذارید. نمونه اروپایی‌اش گواردیولاست و هر جا می‌رود بالای دو، سه سال می‌ماند. ما برنامه داریم، ولی باید بهتر شویم. به صورت کلی باید بگویم در بخش دفاعی می‌توانید کار را انجام دهید، ولی در حمله کار زمان‌بر است.

وی درباره صحنه خطای مهرداد محمدی روی شجاع خلیل‌زاده خاطر نشان کرد:

به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم. همیشه سعی کرده‌ام درباره داوری صحبت نکنم، ولی خطا روی شجاع را دیدم و کارشناسان گفتند بازیکن حریف باید اخراج می‌شد. اگر بازیکن استقلال اخراج می‌شد شاید جریان بازی تغییر می‌کرد. شجاع هم پارگی لب دارد و هم ضربه محکمی به دندانش خورده و شش هفت بخیه زده است.

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در مورد رویارویی تیمش با مس رفسنجان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی گفت:

قرعه را به فال نیک می‌گیرم. مس فوتبال خوبی بازی می‌کند و برای ما نیز راحت‌تر است تیمی فوتبال بازی کند. قبل از بازی با ذوب‌آهن گفتم مدعی جام حذفی هستیم. تراکتور از قدیم مدعی قهرمانی جام حذفی بوده است.

مطهری ادامه داد:

بازی‌ها هر چهار پنج روز یک بار برگزار می‌شود و من هر روز در بنیان دیزل هستم. هر روز وقت می‌گذاریم و بازیکنان تلاش می‌کنند تیم بهتر و با کیفیتی داشته باشند.

وی در مورد اضافه شدن مربی بدنساز سابق پرسپولیس به کادرفنی تراکتور گفت:

بله، آقای تشکری‌کیا اضافه شدند که مربی خوبی است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • آتش‌بازی هواداران پرسپولیس در شروع نیمه‌دوم مصاف با سپاهان +فیلم
  • حمید مطهری: بازیکنانم در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردند
  • تساوی پرسپولیس و سپاهان در نیمه «خواب‌آور»/ ستاره‌های پوشالی
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال
  • تراکتور صدرنشین لیگ را متوقف کرد/ تعارف استقلال به پرسپولیس
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر|توقف شاگردان نکونام در تبریز/ استقلال صدر جدول را به پرسپولیس تعارف زد
  • حواشی نیمه اول بازی استقلال تراکتور/فرصت‌هایی که از دست رفت
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد