Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه چنانچه نسبت به شکوفایی استعدادها ممانعت و مخالفت کنیم آنها یا مهاجرت می کنند یا از بین می روند گفت: از روسای دانشگاه ها و اعضای هیات علمی انتظار دارم کمک کنند و پیشرو باشند و دستگاه ها هم در این زمینه کمک کنند و پژوهش های دانشگاهی منجر به محصول و تولید ثروت شود که این هم جزئی از کار چرخه دانشگاه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه ۲۲ دی ماه در نشست جمع بندی سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه ها باید کارآفرین، ارزش افزون و محصول محور باشند و ارتباطشان با بازار و مشتری برقرار باشد و فارغ التحصیلان آن بتوانند کارآفرینی و خلق ثروت را با خود به همراه داشته باشند.

او گفت: به واسطه مشکل هایی که در استان داشتیم آن طور که باید و شاید شرایط رشد در این بخش را نداشتیم اما خوشبختانه با پیگیری ها و حمایت هایی که صورت گرفت، مراکز خلاقیت نوآوری و ایده پردازی در حال شکل گیری و گسترش است. امروز نیز دو مرکز راه اندازی شد و امیدواریم مرکز سوم هم در استان راه اندازی شود‌.

استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم بخش پیوند اعضا را در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی نماییم و پیوند کبد و مغز استخوان در استان انجام می شود که پیش از این نیز پیوند کلیه در استان انجام می شود.

شریعتی بیان کرد: متناسب با سرمایه ها و پتانسیل هایی که در استان است باید سرمایه انسانی هم رشد کند و  انتظار داریم انشاالله این امر محقق شود.

نماینده عالی دولت اضافه کرد: مردم باید لمس کنند که از قبل کارهای دانشگاهی و علم و فناوری بر معیشت آنها تاثیر مثبت داشته باشد و نوع نگرش همه ما باید تغییر کنند و ذهنیتی که در گذشته در مورد دانشگاه داشتیم تغییر کند و بروز شود.

او با اشاره به اینکه چنانچه نسبت به شکوفایی استعدادها ممانعت و مخالفت کنیم آنها یا مهاجرت می کنند یا از بین می روند، تاکید کرد: از روسای دانشگاه ها و اعضای هیات علمی انتظار دارم کمک کنند و پیشرو باشند و دستگاه ها هم در این زمینه کمک کنند تا پژوهش های دانشگاهی منجر به محصول و تولید ثروت شود که این هم جزیی از کار چرخه دانشگاه ها است.

شریعتی گفت: برای پارک علم و فناوری زمین را تا سه هفته آینده تامین می کنیم و در بحث کارخانه نوآوری محلی که مناسب باشد و بر اساس مشخصات درخواستی باشد، سعی می کنیم فراهم شود.

استاندار خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: انشاالله که امکان فعالیت در استان را متناسب با پتانسیل های آن فراهم کنیم و برای شهرستان هایی که متقاضی استقرار پارک علم و فناوری باشند نیز در تامین زمین کمک خواهیم نمود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مهاجرت جوانان دانشجویان دانش بنیان استانداری خوزستان تولید محصول برنا خوزستان پارک های علم و فناوری پژوهش های دانشگاهی علم و فناوری دانشگاه ها کمک کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در راستای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی است گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده برای دانشگاه مازندران کسب شده و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

حشمت الله علی نژاد افزود: رویکرد دانشکده فناوری‌های راهبردی، بین رشته‌ای و فرادانشکده‌ای است و نیازی به فضای زیر ساختی و اعضای جدید هیات علمی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه ابزار‌های هوشمند، فناوری کوآنتوم، علوم شناختی و پدافند غیر عامل برای این دانشکده تدوین شده است ادامه داد: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مختلف و راهبردی کشور، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های میان رشته‌ای با توجه به پیشرفت‌های نوین علمی دنیا و رفع نیاز‌های داخلی در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این دانشکده نوین است.

علی نژاد تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دانشکده ازطریق ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور و به دو روش کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته انجام می‌پذیرد.

او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز از دیگر امتیازاتی است که دانشجویان دانشکده فناوری‌های راهبردی از آن برخوردار می‌شوند.

یاد آور می‌شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون مجوز ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی را برای بیست دانشگاه کشور صادر کرده است.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی