Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه کارگروه بانوان خانه احزاب استان سیستان و بلوچستان امشب برگزار شد و با رأی حاضرین خانم سعیده خاشی از فراکسیون اصلاح طلب نایب رئیس اول و خانم زینب اکبری از فراکسیون اصولگرا نایب رئیس دوم و خانم مهشید راشکی به عنوان مسئول دبیرخانه این کارگروه انتخاب شدند.

مطهره مرادی، رئیس کارگروه بانوان در این جلسه ضمن برشمردن اهداف کارگروه بانوان اظهار داشت: ایجاد و تحکیم همبستگی میان زنان و ایجاد شبکه استانی از زنان آگاه و مسئولیت پذیر از طریق اطلاع رسانی و آموزش از اقدامات عملی است که در این کارگروه در پی آن هستیم، همچنین شناسایی زنان توانمند و تهیه بانک اطلاعاتی درباره آنان، مدارج، تخصص، سابقه‌های علمی و اجرایی شأن و نیز تهیه برنامه توانمندسازی زنان کاندیدهای انتخابات و عملیاتی کردن آن به منظور فراهم آوردن امکان رقابت‌های انتخاباتی از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این دوره از کارگروه بانوان خانه احزاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص حضور زنان در عرصه‌های مختلف کشور گفت: فعالیت زنان منحصر به زمان حال نیست و زنان قبل از انقلاب نیز حضور اجتماعی مؤثری در کشور داشته‌اند و با تلاش‌های فراوان توانستند حقوقی برابر با مردان چون تحصیل و اشتغال را محقق کنند و این حضور زمانی پررنگ‌تر شد که در سال ٥٧ به خیابان آمدند و دوش به دوش مردان تظاهرات کردند و تابوها یک به یک شکسته شد.

نایب رئیس خانه احزاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: تظاهرات خیابانی زنان در سال ۵۷ جلوه‌ای تازه از حضور زنان در عرصه جامعه بود، حضوری سیاسی_اجتماعی که موقعیت آنها را مستحکم‌تر کرد و رهبر کبیر انقلاب هم در بیانیه‌هایی که در نوفلوشاتو فرانسه صادر کرد زنان و مردان انقلابی را خطاب قرار می‌داد و همه را به یک چشم مسئول سرنوشت کشور می‌دید، جسارت زنان تا آنجا جلو رفت که در روزهای فتح پایتخت پس از ٢٢ بهمن ٥٧ اسلحه به دست گرفتند و پا به پای مردان از پایتخت سنگربانی کردند. اتفاقی که یکی دو سال بعد در حراست از خرمشهر افتاد و گروهی از زنان خرمشهری در کنار مردانشان با اندک مهماتی که در اختیار داشتند در برابر تجاوز بعثی‌ها ایستادند و در نهایت جان خود را از دست دادند.

سهم خواهی زنان برای برعهده گرفتن مسئولیت‌ها از سر مسئولیت پذیری است

مرادی بیان کرد: زنان در همه این سال‌ها نشان داده‌اند که در همه صحنه‌ها سخت ایستاده‌اند و هرگز پا پس نگذاشتند نمونه آن هم سهم خواهی آنان برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های دشوار است، از نمایندگی در شوراهای شهر و روستا گرفته تا نمایندگی مجلس و وزارت، همه نه از روی جاه طلبی و قدرت خواهی که بیشتر از سر مسئولیت پذیری است.

وی گفت: از زمان انقلاب تا کنون نگاه به زنان مشخصاً در ذهنیت رهبر معظم انقلاب و امامین انقلاب روز به روز ارتقا پیدا کرده است به گونه‌ای که امروز زنان در مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و … حضور دارند در صورتی که در جامعه مذهبی ایران روزی تردیدی برای به مدرسه فرستادن دختران بود اما اکنون ٦٠ درصد دانشگاه‌ها را زنان به خود اختصاص داده‌اند.

نایب رئیس خانه احزاب سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که مشارکت سیاسی به دلیل محدودیت‌هایی از طرف زنان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و زنان بیشتر ترجیح می‌دهند تماشاگر باشند تا بازیگر اصلی میدان، افزود: انتظاری که از زنان می‌رود این است که ابتدا با حضور در احزاب، گروه‌ها، سمن‌ها و تشکل‌ها خودشان را به اثبات برسانند و بعد از دل این مجامع بتوانند در همه عرصه‌ها مشارکت سیاسی داشته باشند، اینکه انتظار داشته باشیم که یک زن بدون هیچ فعالیت سیاسی به یکباره در لیست انتخاباتی قرار گیرد نمی‌تواند کارکرد داشته باشد.

تجربه متناسب با حوزه عمل و اجرا لازمه قرار گرفتن در مسئولیت‌های اجرایی است

وی افزود: باید این مورد را در نظر داشت که تجربه متناسب با حوزه عمل و اجرا لازمه قرار گرفتن در مسئولیت‌های اجرایی سنگین برای زنان است و عدم تجربه در مسئولیت‌های اجرایی قبل از اینکه کمکی به بانوان باشد می‌تواند زمینه تخریب آنان را فراهم کند همانطور که در استان ما دیده می‌شود انتصابات نمایشی بانوان بی نام و نشان، در امور سیاسی بدون داشتن رزومه اجرایی فعالیت‌های سیاسی، در پست‌های سیاسی بدون در نظر گرفتن توان اجرایی و مدیریتی زنان انجام می‌گیرد و نتیجه آن چیزی جز بی اعتمادی به جامعه زنان نیست و مردان با توجیه ناکارآمدی زنان، از به کارگیری مجدد زنان در پست‌های حساس و کلیدی خودداری می‌کنند.

مرادی گفت: بنابراین شخصاً جز در موارد خاص که برخی زنان صاحب تجربیات اجرایی سودمند و مفید هستند و در عمل آمادگی ارتقا و قبول مسئولیت‌های سنگین‌تر را دارند به سپردن مسئولیت‌ها به طور عمومی به افراد فاقد تجربه و توانایی‌های اثبات شده مدیریتی موافق نیستم و نتیجه واقعی آن را تخریب چهره‌ی زنان به طور عام میدانم لذا پیشنهادات بنده این است که تحت عنوان کارگروه بانوان خانه احزاب در کوتاه مدت باید از معدود زنانی که تجربه اجرایی و سیاسی دارند برای برعهده گرفتن مسئولیتی متناسب با سابقه آنان دفاع کنیم و برای میان مدت و بلند مدت در جهت اصلاح ساختارها حرکت کنیم به نحوی که در آموزش، تربیت و فرهنگ و شرایط اجتماعی و اقتصادی برای زنان و مردان شرایط یکسان و برابر ایجاد شود.

کارگروه بانوان خانه احزاب نقش هدایت کننده دارد

نایب رئیس خانه احزاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کارگروه بانوان خانه احزاب می‌تواند نقش هدایتی داشته باشد و در راستای حضور فعال زنان برنامه دهد افزود: خانه احزاب که متشکل از سه فراکسیون مستقل، اصلاح طلب و اصولگرا است می‌تواند زنان و دختران مجرب را شناسایی کنند تا در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت کنند و نقش هدایتی داشته
باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در کشور و با تلاش بیشتر زنان و سعه صدر و عدم انحصار طلبی مردان راه برای مشارکت وسیع‌تر زنان باز شود و پر واضح است با توجه به اینکه جنبش زنان رو به پیشرفت و توسعه است و به عقب باز نخواهد گشت انتظار می‌رود دولت‌ها این ظرفیت را به عنوان یک فرصت ممتاز برای توسعه و تعمیق اصلاحات در کشور و مبنای جامعه نوین مبتنی بر اندیشه عدالت جنسیتی و پاسداشت حقوق همه انسان‌ها از جمله زنان مغتنم بشمارند و بدانند توسعه همه جانبه و پایدار بدون حضور نیمی از جمعیت کشور محقق نخواهد شد.

کد خبر 5119972

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان خانه احزاب کارگروه بانوان ویروس کرونا شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا آلودگی هوا گرگان قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا شهرستان کرج خانه احزاب سیستان سیستان و بلوچستان مسئولیت ها نایب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها به ۵۰ درصد رسیده است.

اکبری از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان