Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@10:31:00 GMT

پدر گرافیک ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۳۴۰۸

پدر گرافیک ایران درگذشت

مرتضى ممیز پدر گرافیک ایران پس از سال‌ها تحمل دردى سخت، جمعه شب [4 آذر 1384] در بیمارستان آبان درگذشت.

 مرتضى ممیز متولد 4 شهریورماه 1315 فارغ‌التحصیل رشته نقاشى دانشکده هنرهاى زیبا و بانى رشته گرافیک همان دانشکده بود. او از سال 1347 به تدریس در دانشکده‌هاى هنرى پرداخت. ممیز از بنیانگذاران اصلى انجمن صنفى طراحان گرافیک ایران، عضو انجمن بین‌المللى طراحان گرافیک (AGI)، سردبیر نشریه نشان و ده‌ها نهاد و مؤسسه فرهنگى، نمایشگاه و انتشارات گرافیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وى در همایش چهره هاى ماندگار دو سال قبل نشان عالى هنر را دریافت کرد. مدیریت هنرى و طراحى گرافیک بسیارى از نشریات چون ایران آباد، کتاب هفته، کیهان هفته، فرهنگ، کاوش، نگین، رودکى، سینما، معمارى و هنر ایران، کلک، نگاه نو، شریف، گفت‌و‌گو، زمان و... از فعالیت هاى فرهنگى ممیز بوده است.مرتضى ممیز طراحى صحنه و لباس چهارده نمایش و دو فیلم سینمایى را نیز در طى این سال‌ها انجام داد. او همچنین سه فیلم کوتاه با عنوان «آن که عمل کرد و آنکه خیال بافت»، «یک نقطه سبز» و «سیاه پرنده» را ساخت که فیلم یک نقطه سبز، سال 1973 دیپلم افتخار جشنواره مسکو را گرفت. تصویرسازى کتاب هفته به سردبیرى احمد شاملو در دهه 40 نیز از دیگر خطوط روشن کارنامه استاد بود. روزنامه ایران- یکشنبه 6 آذر 1384  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود اسکویی گوینده ورزشی درگذشت

مسعود اسکویی گوینده و مجری کارشناس پیشکسوترسانه های ورزشی درگذشت.   به گزارش مهر، مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه های ورزشی که به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا فروردین در بخش مراقبت های ویژه بستری شد، درگذشت.   مرحوم اسکویی که به واسطه صدای خاصش شهره زیادی داشت،سال ها به عنوان گوینده، مجری، گزارشگر و کارشناس در رسانه ها و برنامه های ورزشی فعالیت داشت.   مسعود اسکویی متولد سال ۱۳۱۸ بود و از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را دارد.   اسکویی از سال ۱۳۴۵ به نام گویندۀ اخبار ورزشی با تلویزیون ملی ایران شروع به کار کرد. او با گزارش بازی دوستانه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کویت (در کویت، ۱۳۵۰) وارد عرصه گزارشگری شد.   تخصص مسعود اسکویی در رشته‌های تنیس، والیبال، اسب‌دوانی، و اتومبیل‌رانی بود. او دوره تخصصی گزارشگری را در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان گذرانده بود و در سال ۱۳۷۱ نیز در کلاس تخصصی گزارشگری فینگلی، مدرس استرالیایی، شرکت کرد.   مرحوم اسکویی در برنامه‌هایی مختلف از جمله «جهان ورزش والیبال» و «گزارش ورزشی از شبکه دو سیما و «صدای ورزش»، و «عصر جمعه با رادیو» حضور داشت. او همچنین سابقه مدیریت در بخش روابط عمومی رادیو ورزش را نیز در کارنامه کاری خود داشت. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد عجیب برای اهدای زمین‌های ایران به اتباع
  • چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
  • مسعود اسکویی گوینده ورزشی درگذشت
  • رضا شیخی درگذشت
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی