Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد کاخ سفید طی دیداری با مشاور امنیت ملی دولت بایدن وی را در جریان اقدامات خود در زمینه توافق آبراهام میان 4 کشور عربی و رژیم صهیونیستی قرار داد.

به گزارش برنا؛ «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی در نشست پشت درهای بسته در کنست رژیم صهیونیستی خبر داد که «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ دیدار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، فریدمن در این نشست گفت که کوشنر گزارشی را به سالیوان دربارت روند توافق آبراهام میان تل‌آویو و 4 کشور عربی ارائه داده است.

مشاوران ترامپ امیدوار هستند که جو بایدن روندی را که ترامپ آغاز کرده ادامه داده و دیگر کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی را برای عادی سازی روابط با تل‌آویو ترغیب کند.

بر اساس گزارش‌ها، این دیدار دو هفته پیش و چند روز پیش از سفر کوشنر به عربستان سعودی برای حضور در نشست سران عربی حاشیه خلیج فارس برگزار شد. هنوز مشخص نیست که آیا کوشنر پیامی را از سولیوان برای سران کشورهای عربی آورده یا خیر.

همچنین یکی از مقامات دولت ترامپ به آکسیوس گفت که «آوی برکوویتز»، نماینده ترامپ در امور خاورمیانه دیداری با یکی از مقامات سابق دولت اوباما که احتمالا متصدی امور خاورمیانه در دولت بایدن خواهد شد، داشته و با وی درباره موضوعات مرتبط با خاورمیانه گفت‌وگو داشته است.

طی چند ماه اخیر کشورهای امارات عربی متحده، بحرین، سودان و مغرب در ازای دریافت برخی موارد مطلوب خود، با رژیم صهیونیستی توافق سازش امضا کرده و روابط خود را عادی‌سازی کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا ترامپ بایدن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن