Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، "مصطفی قانعی" در گفتگو با تیتر امشب با اشاره به تزریق نخستین "واکسن ایرانی کرونا" یا "کوو ایران" به ۱۴ نفر گفت: این واکسن با موفقیت و بدون علائمی همچون شوک و تب همراه بوده است. وقتی مجوز مرحله دوم از فاز نخست به ۷ نفر دیگر صادر شد یعنی تاکنون هیچ علائم مضری مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانعی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و مؤسسه دانش بنیان برکت از جمله بخش‌هایی هستند که به صورت جدی تولید واکسن را شروع کردند که تست انسانی یکی از پروژه‌های تولید واکسن این ستاد، از نهم دی ماه آغاز شد. پلتفرم تولید این واکسن که در مرحله تست انسانی است بر اساس «ویروس کشته شده» است.

او با اشاره به اینکه داوطلبان تزریق واکسن شرکت "شفا فارمِد" وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد برکت) که "کوو ایران" نام گرفته است افزود: گروه اول این تست ۳ نفر بودند که بعد از یک هفته قرنطینه در یکی از هتل‌های تهران به منزل بازگشتند و همچنان تحت نظر و مراقبت پزشکی قرار دارند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به مرور زمان و با ادامه نتایج مثبت تست واکسن " کوو ایران" تا دو ماه دیگر به ۵۶ داوطلب، واکسن ایرانی کرونا تزریق می‌شود. در این صورت واکسن به سرعت در کشور تولید می‌شود و تا وارد فاز سوم می‌شود.

او درباره تولید انبوه واکسن "کوو ایران برکت" گفت: تولید انبوه این واکسن در صورت موفقیت تمام مراحل در خرداد ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسد.

واکسن مشترک پاستور و کوبا وارد فاز ۳ بالینی می‌شود

قانعی درباره مشارکت ایران و کوبا در ساخت واکسن کرونا گفت: این واکسن مشارکتی در کوبا در مرحله فاز سوم است و در تعداد وسیعی در حال تست است. بعبارتی واکسن مشارکتی کرونا با کوبا از تولید واکسن کوو ایران جلوتر است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ورود واکسن شرکت سرم سازی رازی تا اواخر بهمن خبر داد و گفت: ۱۷۰ شرکت در جهان کار ساخت واکسن کرونا را شروع و تا الان ۱۲ میلیارد واحد تولید کرده اند.

او گفت: در ایران شش شرکت در کار تهیه واکسن هستند و تا شهریور ۱۴۰۰ با مازاد واکسن‌های تولید کشور مواجه خواهیم شد.

قانعی از خرید ۲ میلیون دوز واکسن کرونا از "کواکس" (اتحادیه جهانی تأمین واکسن) خبر داد و گفت: واکسن کواکس تا اسفند ۹۹ در اختیار کشور ما قرار می‌گیرد که به گروه نخست کادر درمان تزریق خواهد شد.

مصطفی قانعی در خصوص پروژه‌های تحت حمایت و نظارت معاونت علمی و فناوری گفت: ۳ شرکت تا آخر دی ماه به اتمام فاز حیوانی می‌رسند و امید داریم که مجوز انسانی را بگیرند. از ۳ شرکتی که وارد فاز بالینی می‌شوند یک شرکت دانش بنیان که قرار است بر پایه mRNA واکسن بسازد، پیشرفت چشمگیری داشته و زودتر از بقیه مرحله اول فاز بالینی را آغاز خواهد کرد. این شرکت مدل واکسن «فایزر» را در پیش گرفته است و تا پایان این ماه مجوز فاز انسانی را دریافت می‌کند.

او گفت: تمرکز «واکسن سازی رازی» برای ساخت واکسن کرونا مبتنی بر «پروتئین نوترکیب» است.

استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره ماده اصلی ساخت واکسن ایرانی کرونا گفت: واکسن نوترکیب در ویروس کرونا قابل استفاده نیست. واکسن کرونا در دو دوز (نوبت) تزریق می‌شود. دوز اول برای شناسایی و ساخت آنتی بادی در بدن و دوز دوم که با فاصله دو تا سه هفته بعد تزریق می‌شود، در بدن پایداری بیشتری ایجاد می‌کند.

"حسین کیوانی" افزود: بر همین اساس واکسن هپاتیت بی سه بار تزریق می‌شود.

استاد ویروس‌شناسی گفت: روش واکسن سازی بومی ما از ویروس کشته شده یا غیر فعال شده استفاده می‌کنیم که درستی این روش از هشتاد سال پیش به اثبات رسیده است.

او به بحث تخصصی چگونگی روش‌های مختلف ساخت واکسن پرداخت و گفت: واکسن ویروس ضعیف شده کرونا برای تست انسانی به صلاح نیست.

کد خبر 5119989

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی قانعی واکسن ایرانی ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا سیما سادات لاری درمان ناباروری مرکز طبی کودکان تغذیه سالم دیابت سرطان سینه علیرضا زالی شهدای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان نظام پزشکی اضطراب تزریق می شود واکسن کرونا ساخت واکسن کوو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • آیفون تاشو به زودی روی خط تولید قرار می‌گیرد/ عکس
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد