Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی مصوب کرد. - اخبار استانها -

مهرداد گودرزوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی این است که این خانه‌ها به افراد نیازمند به خانه اجاره داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس خانه‌هایی که 6 ماه مصرف آب، برق و گاز نداشته و قبض مصرف برایشان صادر نشود خالی تلقی شده و مشمول مالیات می‌شوند و مالیات آن‌ها ضریب پلکانی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بودجه واردات در مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات ارزش افزوده می‌شوند.

استاندار گیلان: قاچاق کالا تهدید جدی برای اقتصاد کشور و اشتغال جوانان است‌ 1100 مهندس بسیجی در کنار کشاورزان گیلانی خدمت‌رسانی می‌کنند 190 هزار تن مرکبات امسال در استان گیلان تولید شد

وی افزود: مناطق آزاد با هدف توسعه اشتغال و صادرات ایجاد شدند اما اکنون این مناطق میزان قابل توجهی واردات نیز دارند کما این که واردات‌ در این مناطق می‌تواند ضربه‌ای برای تولید و تولیدکنندگان کشور باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در جهت حمایت از تولیدکنندگان قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را به تصویب رساند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در مباحث مالیاتی لایحه بودجه 1400 افزایش مالیاتی برای حوزه‌های بهداشت و درمان در نظر گرفته نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: این افزایش در اخذ مالیات مربوط به مراکز و بخش‌هایی است که دریافت مالیات از آن‌ها به تعادل ثروت در جامعه کمک می‌کند.

گودرزوند عنوان داشت: بیش‌ از 200 نفر از نمایندگان مجلس در مورد واکسن کرونا رویکرد مقام معظم رهبری را داشته و معتقدند که در این بخش باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه داشته باشیم‌.

وی گفت: چنانچه این نیاز توسط ظرفیت‌های داخلی برطرف نشده و احتیاج به واردات داشتیم واکسن‌های وارداتی باید 100 درصد مورد تأیید بوده و تولیدکنندگان آن مسئولیت 100 درصدی عوارض ناشی از آن را بپذیرند.

گودرزوند افزود: با شرایط مذکور واردات واکسن از دیگر کشورها مانعی ندارد البته به جز 3 کشوری که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان به آن‌ها اشاره کرده و فرمودند آمریکا، انگلیس و فرانسه در گذشته با ارسال خون‌های آلوده امتحان خود را پس دادند.

وی تصریح کرد: این کشورها اگر در تولید واکسن به موفقیت 100 درصدی رسیده باشند اکنون آمار تلفات آن‌ها قطعاً کاهش می‌یافت در حالی که این کشورها در میزان آمار تلفات جزء کشورهای اول دنیا هستند.

به گزارش تسنیم، ماهیت مناطق آزاد رونق صادرات از طریق افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید بوده اما در ایران مناطق آزاد تعریف دیگری پیدا کرده است.

اکنون مناطق آزاد به محلی برای واردات کالاهای مختلف از جمله خودروهای لوکس و خارجی تبدیل شده‌اند و در حقیقت از ماهیت اصلی خود که رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور است دور مانده‌اند.

در این راستا کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را مصوب کرده تا این مناطق نیز مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده شده و از معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد به جز مناطق ویژه کاسته شود.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی قانونی نظارتی بوده و دولت می‌تواند به‌واسطه آن‌ به شکل غیرمستقیم در تنظیم بازار مسکن ورود پیدا کرده و در جهت تنظیم آن دخالت غیرمستقیم داشته باشد.

اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی سبب می‌شود که مالکان از خالی گذاشتن املاک با هدف افزایش قیمت جلوگیری کرده و نیز از این طریق قیمت واحدهای استیجاری نیز کاهش یابد که البته همه این‌ها منوط به اجرای صحیح این قانون است.

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مجلس شورای اسلامی قانون مالیات خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجادشده در طرح مالیات بر سوداگری گفت: شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به‌شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده است، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده است و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم، به‌طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه‌تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین این‌طور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم‌دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است، به‌عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید