Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دارو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کند، ولی قیمت تمام شده آن با ارز آزاد به دست مردم می‌رسد. از طرفی دیگر همین دارویی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود با کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود. جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچگونه تاثیری در زندگی مردم نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاست ارزی که دارو و کالا‌های اساسی را شامل می‌شود که شکست خورده است. درحال حاضر به کالا‌های اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد، ولی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد.

وی ادامه داد: دارو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کند، ولی قیمت تمام شده آن با ارز آزاد به دست مردم می‌رسد. از طرفی دیگر همین دارویی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود با کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود. درخصوص داروی انسولین این موضوع به خوبی مشاهد شد.

نماینده مردم فارس در ادامه تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالا‌های اساسی زمینه ایجاد رانت و فساد شده است. افرادی که مرتبط با دولت، مرتبط با وزارت صمت، مرتبط با بانک مرکزی هستند از این رانت‌ها استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با شاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو باید حذف شود و مابه التفاوت آن با ارز نیمایی در اختیار بیمه‌های خدمات درمانی قرار گیرد تا بیمه‌ها پوشش دارویی خود را افزایش دهند. در این صورت زمینه رانت از بین می‌رود و یارانه دارو هم مستقیم به مصرف کننده داده می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۰ کلید خورده است. انشالله در سال آینده این سیاست ارزی دیگر ادامه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارز4200تومانی سامت ارز دارو بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کالا های اساسی حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه امروز نمایندگان مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: در این جلسه اعتبارات خوبی برای بیمارستان‌های سطح استان دریافت شد.

وی با بیان اینکه در زمینه بازسازی فاضلاب اصفهان نیز بحث و بررسی صورت گرفت، ادامه داد: در این زمینه نیز تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی در قالب ماده ۵۶ مصوب شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیری در جهت خدمت‌رسانی مسائل آموزشی، بهداشتی و درمان و.... در دستور کار است.

کد خبر 6095004

دیگر خبرها

  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است