Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: مردان به خصوص مدیران جامعه دینی در عرصه سیاست، باید صداقت در گفتار، رفتار حضرت زهرا(س)را سرلوحه خود قرار دهند به آنچه می گویند در وعده ها عمل کنند.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: حضرت زهرا (س) شخصیتی فراگیر و نمونه در تمام رفتارهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در جامعه اسلامی است که در جامعه امروز می تواند الگوی کاملی برای مرد و زن مسلمان باشد، پیروی از ولایت، پایداری و ثبات قدم در بیان حق و عدالت از جمله ویژگی های بارز فاطمه زهرا (س) که می تواند الگویی تمام عیار برای مردان و بویژه مدیران در عرصه سیاسی و اجتماعی باشد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام  حسن سبحانی نیا نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی و سفیر سابق جمهوری اسلامی در کشور مراکش به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیا حضرت زهرا (س) می تواند الگوی مردان جامعه قرار بگیرد؟

قطعا فاطمه زهرا (س) می تواند الگوی بی نظیری برای مردان باشد و علمای دین، ائمه معصومین(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) زندگی شان سرشار از درس و آموزه برای جامعه اسلامی است که  می توان از آن به خوبی استفاده کرد. این جامعه اعم از مرد و زن می تواند الگوهای بسیار مطلوبی را از زندگی حضرت زهرا (س) دریافت کند.

 

کدام یک از ویژگیهای حضرت زهرا(س) می تواند مشی زنان در جامعه باشد؟

زنان به ویژه در موضوع؛ رفتار حضرت زهرا (س)، سلوک، خانه داری، تربیت فرزند، همسرداری و در میدان عمل دفاع از حق و ولایت همگی می تواند آموزه هایی باشد که در زندگی جامعه زنان ما متبلور شود و الگوگیری مناسبی برای مشی کاری در جامعه اسلامی باشد. به تبع همین الگوگیری برای مردان در بسیاری از بخش ها می توانند از حضرت زهرا (س) درس بگیرند. در عرصه سیاست حضرت زهرا(س)؛ صداقت، سلامت، شجاعت و دفاع از ولایت و حق را در موضوع سیاست برای مردان قطعا می تواند الگوی بسیار مطلوب باشد.

 

در تبعیت از حق و عدالت چه فرقی میان زنان و مردان وجود دارد؟

راستگویی، صداقت و دفاع از حق فرقی برای جامعه زن و مرد ندارد. دفاع از ارزش ها مظلوم، پیروی از ولایت و حقیقت همگی الگوی مطلوبی برای جامعه زنان و مردان است و فرقی میان این دو جامعه نیست. رفتار حضرت زهرا (س) برای مردان ما به جد الگو است و وقتی امیرالمومنین (ع) در شرایط سختی قرار گرفتند و حتی نزدیکان شانه از زیر بار مسئولیت خالی می کردند و کمتر در مسئله دفاع از امامت و حق حضور می یافتند، حضرت زهرا (س) در تمامی این عرصه ها به تنهایی این عمل و رفتار را داشت.

 

چگونه یک جامعه می تواند سقوط از پرتگاه را تجربه کند؟

در یک جامعه فرقی میان زن و مرد نیست و جامعه بر اساس حق و عدالت پایدار، استوار و با دوام است و اگر این ارزش ها نباشد، آن جامعه نزدیکی به پرتگاه را تجربه می کند و آفت زدگی آن جامعه بیشتر شده و کم کم جامعه را از درون موریانه می خورد و به سمت سقوط حرکت می کند اما اگر این ارزش ها ساری و جاری باشد، ممکن است جامعه به سختی از آن عبور کند اما دوام و ثبات در دفاع از حق و مظلوم پایداری بیشتری دارد.

 

از نگاه دین چه جامعه ای موفق است؟

بر اساس تعالیم آسمانی جامعه دینی موفق است که از تعالیم  بزرگان دین و ائمه معصومین(ع) پیروی کند و این همان  جامعه مطلوب تر و موثرتر است، اگر از این صفات این صفات و ارزش ها پیروی کنیم و در صحنه عمل از آنها بهره ببریم. مردان به خصوص مدیران جامعه دینی، باید صداقت در گفتار، رفتار و اینکه کار ما شعاری نباشد و عملی به انجام برسد پیشگام باشند  و به آنچه می گوییم در وعده ها عمل کنیم، این گونه نباشد که دولتمردان صرفا برای رای آوری از این ارزش ها استفاده کنند بلکه این ارزش ها را برای خدمت به کار بگیرند و اگر در مسیر خدمت مشکلی بود، آن را حل کنیم اما اگر از آغاز برای عوام  و آدم فریبی و اخذ کرسی و مسند قدرت از این ارزش ها استفاده کنیم، از پایه گناه و از آغاز خطاست؛ این موضوع برای فرد و جامعه آسیب است. سخنان حضرت زهرا (س) برای جامعه زنان و مردان امروز می تواند الگوی سازنده ای باشد به شرطی که در میدان عمل برای انجام آنها اقدام کنیم.

 

تا چه اندازه مردان در جامعه امروز از زندگی حضرت زهرا (س) در عرصه سیاست بهره برده اند؟

نمی توانیم بگوییم که بهره ای از این ارزش ها نبردند اما گاهی مشاهده می کنیم که آن گونه که ما باید عمل کنیم، کمتر توجه کردیم و از این ارزش ها به هر دلیلی فاصله گرفتیم و اگر بر مبنای همان ارزش ها عمل می کردیم، کارها بهتر و دقیق تر به نتیجه مطلوب می رسید؛ اینکه امروز می بینیم گاهی با مشکلاتی مواجه هستیم، دلیل آن فاصله گرفتن از آموزه های دینی بزرگان دین مانند حضرت زهرا (س) است که اگر آموزه ها و دستورات آنها را مد نظر قرار بدهیم برای جامعه امروز اسلامی ضروری و لازم است تا بتوانیم از گرداب هایی که در آن قرار می گیریم، فاصله گرفته و به سلامت عبور کنیم.

 

نگاه کشورهای غیرمسلمان به ارزشهای الهی چگونه است؟

گاهی برخی کشورها به خوبی پیشرفت کردند و ما به عنوان کشور اسلامی و ارزشی در زمینه های پیشرفت آنها نتوانستیم به نتایج خوبی برسیم و حال آنکه ما مدعی اسلام ناب و تبعیت از بزرگان دین هستیم و دلیل آن این است که ما در سخن خوب حرف می زنیم اما در عمل فاصله میان ما و بزرگان دین وجود دارد. جملاتی که سید جمال الدین اسدآبادی در سفر خود به غرب عنوان می کند که ما در اینجا مدعی اسلام هستیم اما در آنجا مدعی نیستند و عمل آنها نزدیک تر به آموزه های دینی و اسلامی است تا عمل ما. این موضوع باید در عمل اصلاح شود و ما خودمان را نزدیک به مشی بزرگان دین کنیم.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مردان صداقت احزاب سیاست رفتار حضرت زهرا تواند الگوی ارزش ها عرصه سیاست حضرت زهرا س بزرگان دین برای جامعه برای مردان جامعه زن برای مرد آموزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان که توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشته‌اند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌عنوان فضل خداوند یاد شده است، تصریح کرد: چنین تعبیری، اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می‌کند، خداوند می‌فرماید کار کنید، دنبال تأمین معیشت باشید و چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

کد خبر 6089129

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد