Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله با فروکش کردن میزان شیوع ویروس کرونا در استان کرمان آغاز شد.

"خسرو ملکشاهی" با اعلام این خبر افزود: تیرماه امسال طبق روال هرساله طرح غربالگری تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال آغاز شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت اصول پیشگیری، در شهرستان های پر خطر تداوم آن به تأخیر افتاد و عملا انجام آن متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به با آغاز روند رو به کاهش شیوع ویروس کرونا با هماهنگی مراکز بهداشت شهرستانها و با رعایت کلیه اصول و دستور العمل های بهداشتی مرحله دوم و تکمیلی طرح فوق در مراکز سنجش بینایی مستقر در مراکز مثبت زندگی و خانه های بهداشت  در استان با همکاری مجریان آموزش دیده از سرگرفته شده است.

ملکشاهی تصریح کرد: تاکنون پیش از 9000 کودک واجد شرایط مورد معاینه قرار گرفته اند که این روند تا پوشش حداکثری کودکان 3 تا 6 سال استان همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون بهزیستی استان کرمان بیان کرد: طی سال گذشته و در پی اجرای طرح فوق تعداد 122 هزار و 713  نفر از کودکان 3 تا 6 سال سراسر استان  تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که از این تعداد 2282 نفر دارای اختلال بینایی بوده و همچنین تعداد 292 نفر دارای اختلال آمبلیوپ یا تنبلی چشم تشخیص تشخیص داده شده اند که از این تعداد 154 نفر کمک هزینه عینک دریافت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 سال استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان