Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دکتر متخصص ایرانی مقیم روسیه با بیان اینکه غربی‌ها هنوز بابت خون‌های آلوده از ایران عذرخواهی نکرده‌اند گفت: واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی تایید بهداشت جهانی ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مقام معظم رهبری روز جمعه 19 دی ماه 99 در سخنانی تلویزیونی به‌مناسبت سالروز قیام 19 دی 1356 مردم قم سخنان مهم و ارزشمندی ایراد فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظم له در بخشی از سخنان خود ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود 4 هزار نفر تلفات داشته باشند، ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

موضوعی که بلافاصله با واکنش دشمنان همیشگی ملت ایران و همراهی رسانه‌های معاند به عنوان بوقچی‌های این جریان خبیث همراه شد و کسانی که تا دیروز برای نابود ایران و ایرانی از حمایت از صدام گرفته تا حمایت از گروهک‌های تروریستی و تحریم ناجوانمردانه دارویی از هیچ اقدامی علیه ملت بزرگ ایران فروگذار نبودند، به یکباره نگران و دایه‌دار سلامت ایرانیان شدند و هشتک واردات واکسن از غرب را ترویج کردند.

به رغم تمام هجمه و شارلاتانیزم رسانه‌ای دشمنان، دلسوزان نظام و مردم ایران ضمن حمایت از تدبیر ارزشمند امام خامنه‌ای، این نگاه و دستور را امری مهم و استراتژیک برای سلامت کشور دانستند.

تا آنجا که "سعید نمکی" وزیر بهداشت و به عنوان مرد شماره یک عرصه بهداشت و درمان کشور روز یکشنبه 21 دی ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندراندرباره واردات واکسن کرونا اظهار داشت: در این راستا مقام معظم رهبری فرمایشاتی داشتند؛ در فرمایش ایشان دو نکته بود؛ یکی این‌‌که "از آمریکا و انگلیس واکسن کرونا نخرید"؛ من علت این امر را عرض می‌‌کنم. ما در این ایام، سختی‌‌های زیادی کشیدیم؛ در کشورهای مختلف پول داشتیم ولی آمریکایی‌‌ها اجازه ندادند ما برای بیمار مستأصل، کودک و جوان و پیر این مملکت، دارو جابه‌‌جا کنیم؛ شما می‌‌بینید که علی‌رغم نوسانات قیمت برخی از کالاهای ضروری، ما در رابطه با دارو تنش اساسی نداشتیم اما نمی‌‌دانید بر ما چه گذشته است که این دستاورد در کشور حاصل شده است.

وی افزود: چطور ممکن است کشوری که مظلوم واقع شده است، رهبرش باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات و گردش پول برای دارو نمی‌‌داد، برای افراد سالم ما واکسن کرونا هدیه کند؟ کدام عقل سلیمی باور می‌‌کند کسی که برای بیمار ما از پول خود ما اجازه حمل‌ونقل دارو نداده است حالا برای افراد سالم ما واکسن هدیه کند؟ این امر با عقل جور در نمی‌‌آید.

این موضوعی شد تا خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌ای تفصیلی با "دکتر سیدمهدی تقوی" عضو پزشکان بدون مرز و دارای تحصیلات پزشکی و تخصصی در کشور روسیه، شهر پیترزبورگ که اکنون نیز ساکن روسیه است موضوع را به بحث و گفت‌و‌گوی تخصصی بگذارد که ماحصل آن در زیر می‌آید:

به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ اطمینانی نیست

تقوی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود بر ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی تاکید فرمودند، تحلیل شما چیست گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود به درستی فرمودند چراکه به این آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ اطمینانی نیست و ایشان از همه جهت به این موضوع مشرفند و حرفشان سند است.

این پزشک متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به این سوال که دلیل شما درباره عدم اطمینان درمانی به آمریکا و اروپا چیست گفت: به این مطلب باید توجه داشت که واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی هنوز مورد تایید بهداشت جهانی قرار نگرفته است.

وی افزود: به طور مثال روسیه اولین کشوری بود که این واکسن را ساخت ولی تا امروز تاییدش نکردند و خود این کشور کار تزریق و واکسیناسیون را انجام می‌دهد.

تقوی اضافه کرد: منظور من از این حرف آن است که هر کشوری باید متکی به خودش باشد و این را مطمئن باشید و با اطمینان کامل اعلام می‌کنم که هیچ کشور و دولت خارجی به ویژه آمریکا، انگلیس و اروپا دلش به حال ایران نسوخته و نمی‌سوزد.

بی‌‌اعتمادی مردم آلمان‌ و کادر درمانی این کشور به "واکسن‌‌های وارداتی کرونا"مرندی: چرا باید واکسنی که ایمنی‌اش اثبات نشده خریداری کنیم؟/ واکسن‌های mRNA تضمینی برای اثربخش و بی‌عارضه بودن ندارندپاسخ به 4 سوال درباره بیانات آیت‌الله خامنه‌ای درباره واکسن/ آیا رهبر انقلاب با واردات واکسن مخالف است؟

غربی‌ها هیچگاه بابت خون‌های آلوده عذرخواهی نکردند

این دکتر متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اینکه آیا می‌توان برای این غیرقابل اطمینان بودن مثال ذکر کرد گفت: اگر به خاطر داشته باشیم در سال‌های دهه 80 میلادی انیستیتو مریو فرانسه فاکتورهای انعقادی خون را برای استفاده بیماران هیموفیلی به ایران صادر کرد که خون‌های ارسالی از فرانسه آلوده به ویروس HIV آغشته  بود.

وی افزود: متاسفانه این خون‌های آلوده هزاران نفر از هموطنانمان را به ایدز مبتلا کردند و این اولین بار بود که ایدز به ایران وارد شد و اتفاق بسیار تلخ و دردناکی در کشور بود.

تقوی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت پیگیری‌ها گفت: در این جریان، از طرف دولت فرانسه هیچ عذرخواهی از ایران و مردم این کشور به عمل نیامد و غرامت هم ندادند.

وی ادامه داد: براساس اسناد موجود متهم اصلی این پرونده لوران فابیوس نخست وزیر وقت فرانسه بود و باز تاکید می‌کنم فرانسه هیچگاه بابت این اقدام خود عذرخواهی نکرد.

ممنوعیت واردات واکسن به نظر من کاری دقیق، علمی و درستی بود

این دکتر متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره اقدام دشمنان ملت ایران که تا دیروز برای نابودی مردم و کشور از هیچ اقدامی فروگذار نبودند امروز با ایجاد یک جو خبری گسترده خود را به جای دلسوزان ملت ایران جا می‌زنند چیست گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب کاملا درست، دقیق و علمی است و ما ایرانی‌ها باید از ایشان و تدابیری که بیان فرمودند پیروی کنیم.

وی افزود: خود سازمان جهانی بهداشت به خوبی می‌داند که این واکسن‌ها حداقل بعد از تست یک مدت زیاد حد اقل 2 سال طول میکشد تا جواب بدهد.

تقوی بیان کرد: حالا چطور واکسن‌های آمریکا انگلیس به این سرعت و زود جواب دادند؟ این سوالیست که باید پاسخ داد، و رهبر ایران با علم وتدبیری که دارند واردات این واکسن‌ها را ممنوع کردند که به نظر من کار درستی کردند.

«سیدمحمدحسین تقوی‌تکیه» پزشک متخصص ایرانی مقیم روسیه می‌گوید: از طرف دولت فرانسه هیچ عذرخواهی از ایران و مردم این کشور به عمل نیامد و غرامت هم ندادند، براساس اسناد موجود متهم اصلی این پرونده لوران فابیوس نخست وزیر وقت فرانسه بود...

 

ایران از نظر پزشکی در سطح بالایی قرار دارد

این پزشک متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به سوالی درباره تحلیل شما از وضعیت دانش پزشکی ایران گفت: ایران از نظر پزشکی در سطح بالایی قرار دارد و به یاری خدا و کمک مردم همیشه در صحنه خودش واکسن را تولید می‌کند و این پاندمی کرونا نابود خواهد شد و باز تاکید دارم اصلا نمی‌توان به کشورهای دیگر به ویژه آمریکا و انگلیس هیچ اطمینان کرد.

 وی افزود: در این موقعیت که کشورها و دولت‌هایی  از جمله آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه علیه کشور ایران هستند و درحالیکه حامیان و تروریست اصلی علیه بشریت خود آنها هستند، ولی ایران وایرانی را  به چشم تروریسم می‌بینند و می‌خواهند که ما پیشرفتی نداشته باشیم خیلی دشوار است که به این دلسوزی آنها و واکسنشان اطمینان کنیم.

پزشک متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به اینکه پس نظر شما دراین باره چیست گفت: به قول فرمایشات رهبری نباید به اینها اطمینان کرد چراکه به طور قطع اگر واکسن این کشورها جواب می‌داد اول ملت خودشان را درمان می‌کردند چراکه این جماعت آمریکایی‌ها، اروپایی‎ها و کشورهای مرتجع عربی بیش از اندازه خودشان را با ارزش‌تر از دیگران فرض  می‌کنند.

گفت‌و‌گو از مبین جلیلی

انتهای پیام/711/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکایی و انگلیسی واکسن های آمریکا پاسخ به سوال واردات واکسن آمریکایی ها واکسن کرونا چیست گفت واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا گفت: فرمانده معظم‌کل قوا از سال‌ها قبل امر به ایجاد خودکفایی و تولید در نیرو‌های مسلح داشتند؛ زیرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تقریباً هیچ تولیدی در حوزه نظامی و دفاعی از خودمان نداشتیم.

به گزارش فارس، وی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی شایسته و برجسته بود؛ به نحوی که در حوزه‌های دینی نظیر ندارد؛ علاوه بر این خوش‌فکری، بلندنظری، آینده‌نگری، عمیق بودن در مسائل علمی و قوی بودن در مبانی را می‌توان از دیگر خصوصیات ایشان دانست.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: فرمانده معظم‌کل قوا از سال‌ها قبل امر به ایجاد خودکفایی و تولید در نیرو‌های مسلح داشتند؛ زیرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تقریباً هیچ تولیدی در حوزه نظامی و دفاعی از خودمان نداشتیم؛ یعنی در حقیقت نگذاشتند که داشته باشیم و از سوی دیگر جوان‌های ما را بر این باور نگاه می‌داشتند که ما این توان خودکفایی و استعداد آن را نداریم و دیگران باید بسازند و تولید کنند تا ما استفاده کنیم؛ در واقع این فرهنگ غالب آن زمان بود.

سردار شیرازی ادامه داد: ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره دفاع مقدس، چون به شدت محتاج یک سری تجهیزات بودیم که آن‌ها را در اختیار نداشتیم، به دنبال ساخت ملزومات مورد نیاز رفتیم و تولید کردیم؛ به شکلی که به واسطه همین خوداتکایی در طول این چند دهه به توانمندی دفاعی دست یافتیم که این توانمندی‌ها در بازدارندگی دفاعی کشور مؤثر هستند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در نیرو‌های مسلح دنبال می‌کنیم، آموزش مدیران در قالب مدرسه حکمرانی است؛ در این مدرسه دوره‌های کوتاه‌مدتی برای تربیت مسئولان برگزار می‌شود و طی آن مسئولان کشوری و لشکری برای آشنایی با مدیریت حکمرانی در دوره‌های پیش‌بینی شده حضور می‌یابند.

سردار شیرازی با تأکید بر اینکه فرمانده معظم کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند، عنوان کرد: اخیراً در سطح نیرو‌های مسلح حرکت خوبی برای معرفی دستاورد‌های دفاعی مانند آنچه در نمایشگاه هوافضای سپاه وجود دارد، آغاز شده است به نحوی که بعضاً علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی، برخی سیاسیون خارجی هم تقاضا دارند تا از نزدیک آنچه را که در این نمایشگاه قرار داده شده است، ببینند که می‌آیند و می‌بینند و وقتی لاشه پهپاد آمریکایی ساقط‌شده توسط پدافند هوایی کشورمان را می‌بینند، درخصوص توانمندی نیرو‌های مسلح کشورمان در زمینه پدافندی سوالاتی را مطرح می‌کنند.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا همچنین به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق که بر اساس فرمایش فرمانده معظم کل قوا صورت گرفت، موجب آشکار شدن دست برتر ایران شد. این اقدام، مبارزه نظامی سخت با رژیم صهیونیستی بود؛ لذا به نظر می‌رسد بعد از ضربه نیرو‌های فلسطینی در عملیات طوفان‌الاقصی به ارتش رژیم صهیونیستی که اگر تَرکی بر پیکره این رژیم وارد شده بود، عملیات وعده صادق ضربه سنگین‌تری زد و شکافی بزرگ در بدنه آن‌ها ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران