Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد راهبرد ترامپ در مقابل ایران شکست خورده است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وبسایت سی‌ان‌ان نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا می‌کند که ما امروز نسبت به چهار سال گذشته بسیار ایمن‌تریم. این در حالی است که اکنون هزاران نفر بر اثر کووید ۱۹ می‌میرند و حملات سایبری و تنش با ایران افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که پمپئو تلاش می‌کند برداشت شخصی خودش از واقعیت را بقبولاند، توییت‌هایش از واقعیت وحشتناکی پرده برمی‌دارد که پیش روی رئیس‌جمهور بعدی است: امنیت ملی آمریکا به شکل گسترده‌ای در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تضعیف شده است.
به گزارش «دیپلماسی ایرانی»، در ادامه این تحلیل آمده است: قدرت آمریکا در خارج از کشور بی‌ارتباط با ناتوانایی‌های داخلی نیست. دشمنان و متحدان ما می‌دانند که حواس ما پرت است: تلفات کووید ۱۹، اقتصاد آسیب‌دیده، شکاف‌ها و اختلافات عمیق سیاسی همگی در ارتقاء صلاحیت آمریکا در خارج از مرز‌ها نقش دارند.
یکی از چالش‌های پیش روی دولت جو بایدن، ایجاد ثبات در اتحاد‌های ما به عنوان بستر هر راهبردی برای ارتقاء امنیت ملی ایالات متحده است. سیاست‌های دولت ترامپ مانند بی‌کفایتی در مورد ایران و دادن پاس گل رایگان به کره شمالی سبب شد تا شمار زیادی از دشمنان ایالات متحده در چهار سال اخیر احساس قدرت کنند.
راهبرد ترامپ در مورد ایران یک شکست بود. در سالگرد ترور قاسم سلیمانی، ایالات متحده بمب‌افکن‌هایی را به منطقه اعزام کرد. مقامات دفاعی آمریکا به سی‌ان‌ان گفتند اطلاعات نشان می‌دهد که ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را به عراق منتقل کرده است. ترور ژنرال سلیمانی و عوامل خطر همراه با آن نشان می‌دهد که راهبرد ترامپ در برابر ایران چقدر بد عمل کرده است. در حالی که این ترور یک بازیگر نامطلوب را از صحنه خارج کرد، اما جلوی پیشروی ایران را نگرفت. ساز و کار فشار حداکثری هیچ یک از خواسته‌های ایالات متحده را برآورده نکرد و حالا تهدید‌های ایران بدتر هم شده است. توانایی هسته‌ای ایران افزایش یافته و مجلس این کشور دستور غنی‌سازی ۲۰ درصدی را داده که بسیار بیشتر از سقف غنی‌سازی ۳,۶۷ درصدی توافق هسته‌ای است. حملات متعارف ایران و نیرو‌های نیابتی‌اش نیز کاهش نیافته است. ایران همچنین به تهاجم خود در فضای مجازی افزوده است. نفوذ آنلاین و انتشار اطلاعات غلط و همچنین هدف قرار دادن انتخابات آمریکا از جمله فعالیت‌های ایران بوده است.
بی‌لیاقتی ترامپ در مورد ایران نباید به این کشور یک مجوز رایگان بدهد. تهران دست به فعالیت‌های خطرناکی می‌زند که دولت بایدن باید آن‌ها را در نظر داشته باشد. بایدن باید راهبرد ایران را نه بر پایه اطلاعات شبکه‌های خبری از نوع فاکس‌نیوز، بلکه بر اساس اطلاعات واقعی مقامات امنیتی بنا کند. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایالات متحده آمریکا ایالات متحده سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاله غریط استعفا داد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله غریط معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

کد خبر 847245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا