Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان جزییات طرح بازگشایی مدارس در استان هرمزگان و چگونگی حضور دانش آموزان در شهرستان‌ها اعلام شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان صبح امروز(۲۳ دی ماه) در جمع خبرنگاران، در تشریح جزئیات این طرح، اظهار کرد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، در خصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، با عنایت به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، کلاسها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه سال جاری با رعایت دقیق مفاد بخشنامه وزارت آموزش و پرورش بازگشایی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی، در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی، هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کار آموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می شود، خاطر نشان کرد: تعداد دانش آموزان در کلاسهای حضوری، حداکثر ۱۰ نفر است و  مدیران مدارس موظف هستند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورا و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آورند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: به منظور هماهنگی و همراهی خانواده ها شرایط را به گونه ای فراهم کرده ایم که همه دانش آموزان مشمول و خانواده های آنان از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی مربوط آگاه باشند و با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

بیت اللهی اضافه کرد: رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی در آموزش حضوری الزامی است و خانواده ها اطمینان داشته باشند که رفع دغدغه و نگرانی آنها اولویت اول این طرح است و آموزش و پرورش استان برای تامین سلامت دانش آموزان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی بیان کرد: در این راستا مدیران و کادر اداری اجرایی مدارس مکلف به رعایت دقیق و همه جانبه ی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی هستند و هیچ توجیهی در این خصوص پذیرفته نیست. 

این مقام مسئول در ادامه  با تاکید بر اینکه شروع مجدد فرایند آموزش حضوری در کنار سایر روش ها، با لحاظ کردن اصل سلامت دانش آموزان، به معنی توجه جدی حضور دانش آموزان در فرایند یاددهی و یادگیری است، خاطرنشان کرد: این امر مخصوصاً در دوره ابتدایی اهمیت بالاتری دارد چرا که مفاهیم پایه آموزشی در کلاس‌های اول، دوم و سوم ابتدایی ارائه می‌شود و کیفیت یادگیری دانش آموزان از این لحاظ دارای اهمیت بسیار زیادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با تاکید مجدد بر اینکه اجرای این طرح ملی بدون همراهی و مشارکت و تعامل خانواده ها امکان پذیر نیست، ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی و همگرایی و احساس مسئولیت جمعی، با مشارکت خانواده ها که بازوی اصلی جریان تعلیم و تربیت هستند، فرایند بازگشایی مدارس به خوبی محقق شود و اطمینان می دهیم آموزش و پرورش هرمزگان همه ظرفیت ها و امکانات خود را در این امر خطیر به کار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، هم اکنون سه شهر بندرعباس، حاجی آباد و پارسیان در وضعیت زرد و مابقی شهرستانهای استان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش حضوری خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان

فاطمه میرزانژاد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان از اجرای طرح شهید محمودوند در گردآوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل در سامانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهاد‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آنها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود. 

او همچنین افزود: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش و پرروش گیلان تصریح کرد: در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود.

به گفته میرزانژاد، ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه با اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به تحصیل بازگردانده شدند.

طرح شهید علی محمودوند که شهید شاخص گروه تفحص با ۷۰ درصد جانبازی شیمیایی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست بود، برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدارس در کشور و از جمله استان گیلان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان