Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:45:53 GMT

تشکیل مرکز مطالعات آب‌های مرزی و مشترک

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۴۹۱۷

تشکیل مرکز مطالعات آب‌های مرزی و مشترک

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تشکیل مرکز مطالعات آب‌های مرزی و مشترک خبرداد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: این جلسه با حضور مسئولانی از وزارت‌خانه‌های نیرو، خارجه، کشاورزی و کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز پژوهش‌ها و مرکز بررسی‌های استراتژیک برای بررسی آخرین وضعیت رودخانه‌های مرزی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به وجود بیش از دو هزار کیلومتر مرز آبی رودخانه‌ای در کشور ما، موضوع امنیت آب اهمیت بسیاری دارد؛ طبق گزارش‌های ارائه شده به میزان هفت درصد وابستگی به منابع آب‌های مرزی وجود دارد به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای منابع آبی و خاکی در استان‌های مرزی صورت گیرد. علاوه این نیز گزارش‌هایی درباره بهره برداری از رودخانه‌های مرزی، موقعیت ایران و دسترسی به رودخانه‌های مرزی و وضعیت رودخانه‌های مرزی در همسایگی ما با کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه مباحثی پیرامون قانون حفظ و تثبیت کناره و بستر رودخانه‌های مرزی مصوب سال ۶۳ مطرح شد، مجلس آمادگی دارد تا ضمن پیگیری وظایف نظارتی‌اش برای رفع خلاءهای قانونی، همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

وی خاطرشان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه تشکیل مرکز مطالعات آب‌های مرزی و مشترک با همکاری دستگاه ذیربط از جمله وزارت نیرو در کشور است؛ البته انجمن هیدرولیک در کشور بر اساس قواعد وزارت علوم و با همکاری اساتید دانشگاه نیز ایجاد شده است.

کد خبر 467997

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بحران آب مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رودخانه های مرزی آب های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال