Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:16:58 GMT

۲۱ المان شهری در قشم رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۵۱۹۸

۲۱ المان شهری در قشم رونمایی می‌شود

فرج طهماسبی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ لک لک در نقاط مختلف جزیره قشم و المان آتش‌نشان در ابتدای بلوار سعدی با ارتفاع سه متری نصب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از این المان‌ها پرنده حواصیل سفید است که با ارتفاع ۶ متر در حاشیه میدان سردار شهید سلیمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر امور شهری و روستایی قشم تصریح کرد: سه المان ایموجی و یک المان عمو زنجیرباف نیز در حال ساخت است که تا پایان سال در قشم رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پایان از طراحی المان هواپیما برای نصب در میدان فرودگاه قشم خبرداد و تاکید کرد: معیارهای زیبایی شناختی، خاطره انگیزی، انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی در طراحی المانها مد نظر قرار گرفته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان منطقه آزاد قشم قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان منطقه آزاد قشم قشم سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان منطقه آزاد قشم قشم اخبار کنکور منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد؛ جواد منصوری با اشاره به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در این راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، تعیین حد حریم و بستر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها با همکاری متولیان امر، دیواره ساحلی احداث شده است، اضافه کرد: رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد مربوط به ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان یزد از مردم استان خواست در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 6093292

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم