Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:52:20 GMT

دستگاه قضا پرچمدار عدالت خواهی است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۵۱۹۹

دستگاه قضا پرچمدار عدالت خواهی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار داشت: رسانه ها باید با رعایت قانون، تقوا، شرع مقدس، اخلاق و دیگر صفات الهی و انسانی به موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی پرداخته و بدین وسیله بتوانند تاثیرگذاری خود را در سطح کشور د دنیا نمایان کنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی و ائمه معصوم (ع) در طول عمر خود همواره در این مسیر گام برداشتتد،افزود: البته در این راه سختی های زیادی وجود دارد چراکه حقیقت خواهی و عدالت خواهی یک اقدام ارزشمند و مطلوب است و برای رسیدن به آن باید سختی های زیادی را متحمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اشاره به اینکه ظلم به معنای از مدار قانون خارج شدن است، گفت: حتی در موضوعاتی هم که قانون مشکل دارد هم باید تلاش کرد تا قوانین اصلاح شوند که این مهم یکی از راه های عدالت خواهی و حقیقت خواهی است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه عدالت خواهان در طول تاریخ به چند دسته تقسیم می شوند، اضافه کرد: گروه نخست عدالت خواهانی هستند که به صورت مطلق به دنبال عدالت هستند و برای اجرای آن حتی از قانون هم عبور می کنند که در قسمت دوم اقدام آنها به نوعی ضد عدالت محسوب می شود.

وی گفت: گروه دوم کسانی هستند که خواهان عدالت بوده، در راه قانون هم حرکت می کنند ولی از موضوعات و ارزش های اخلاقی عبور می کنند که این دسته هم با توجه به اینکه از دسته نخست ارزشمند تر هستند ولی باز نمره قابل قبول را دریافت نمی کند.

این مسوول اظهار داشت: گروه سوم هم به دنبال عدالت بوده و قانون و اخلاق را هم رعایت می کنند که عیار آنها بسیار بالاتر از گروه های زیبای است و تاثیرگذاری آن در سطح جامعه بسیار بیشتر است، البته در این مسیر باید انگیزه های الهی هم مورد طرح قرار گیرد تا ارزش آن بسیار ارزشمندتر شود.

این خبر تکمیل می شود...

برچسب‌ها عدالت اجتماعی فساد استان قزوین قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی فساد استان قزوین عدالت اجتماعی فساد استان قزوین قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند