Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید حاجی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومان در قالب اعتبارات ملی، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل توسعه بخش دُرح با مشارکت کمیته امداد، یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۰۷ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین اعتبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طرح‌های هادی در دست اجرا در قالب عملیات خاکی، زیرسازی و آسفالت معابر، جوی و جدول و سنگ فرش در حال اجرا است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه اظهار داشت: سال‌های گذشته نیز در ۶۳ روستای این شهرستان با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طرح هادی اجرا شده است.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه قیر رایگان گفت: امید است با همکاری دهیاری‌های شهرستان قیر رایگان مورد نیاز جذب شود تا شاهد تحول در روستاها در زمینه اجرای طرح هادی باشیم.

حاجی‌زاده اضافه کرد: امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای بافت با ارزش روستای «چنشت» اختصاص یافت که با هزینه‎کرد این اعتبار تقریبا بهره‌برداری از بافت باارزش این روستا امکان‌پذیر خواهد بود.

وی همچنین گفت: سال گذشته ۶۳۵ واحد و امسال ۴۶۰ واحد مسکونی برای محرومان و اقشار کم‌درآمد در سربیشه احداث شده است. 

سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

برچسب‌ها سربیشه بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سربیشه بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی سربیشه بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی توسعه روستایی اخبار کنکور میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف