Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که استاندار «ذی قار» در جنوب عراق از محقق شدن خواسته‌های معترضان در ناصریه و عادی شدن اوضاع خبر می‌دهد؛ کمیساریای حقوق بشر عراق خواستار دخالت مستقیم «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور برای فیصله دادن به ناآرامی‌های «ناصریه» شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الرشید، «ناظم الوائلی» استاندار استان «ذی قار» عراق از بازگشت امنیت به این استان خبر داد و گفت: میدان «الحبوبی» از ثبات کامل برخوردار است و عملیات تمیز کردن میدان از سوی نیروهای شهرداری در خیابان‌های منتهی به میدان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: تظاهرات کنندگان خواستار توقف بازداشت‌ها شدند و اوضاع عادی است.

الوائلی از تحقق همه خواسته‌های معترضان این استان خبر داده و اوضاع در میدان الحبوبی شهر ناصریه را آرام توصیف کرد.

از سوی دیگر، «فاضل الغراوی» عضو کمیساریای حقوق بشر عراق از دولت این کشور خواست که به گفت‌وگوی فراگیر در ذی قار برای ممانعت از حرکت تحولات این استان به سوی بحرانی که آتشش همه را بسوزاند، روی آورد.

وی با اشاره به آزادی 30 معترض بازداشت شده از سوی دولت بیان کرد: تاکنون در جریان حوادث ناصریه عراق یک نفر کشته و 153 نفر دیگر زخمی شده اند. نیروهای امنیتی 30 را بازداشت کردند که پس از پایان بحران آنها را آزاد کردند. علت زد وخوردها به سبب تمایل شماری از تظاهرات کنندگان برای بازگشت به میدان الحبوبی و تحصن در آن بود. کمیساریای حقوق بشر عراق به دقت تحولات را دنبال می‌کند و خواستار گفت‌وگوی فوری به منظور جلوگیری از تبدیل شدن به بحرانی است که بر عراق تاثیرگذار باشد. «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق باید مستقیما وارد عمل شود و پرونده امنیتی را برعهده گیرد و به هرج و مرج پایان دهد.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 33 پلیس در جریان اعتراضات در ذی قار خبر داده بود، اما بری منابع از زخمی شدن 20 معترض هم خبر داده و حال یکی از مجروحان را وخیم گزارش کرده بودند.

نیروهای ارتش در جریان تحولات به منظور جلوگیری از خشونت بیشتر وارد عمل شده بودند تا پلیس ضد شورش از میدان الحبوبی خارج شود.

این اعتراضات برای چندمین روز متوالی در شهر «ناصریه»  مرکز استان ذی قار در جنوب عراق جریان دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذی قار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی ظهر دوشنبه در نشست با مدیرکل شیلات اردبیل اظهار کرد: علیرغم اینکه مراحل جذب رشته های جدید سخت تر شده است اما تمام سعی خود را می کنیم تا این رشته را نیز به لیست رشته های تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با جذب رشته های تخصصی از قبیل پرورش زنبور عسل موافقت های لازم انجام شده وبه منظور درخشش استان اردبیل در حوزه شیلات و در راستای توسعه استان اقدامات جذب این رشته تحصیلی برای این دانشگاه در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همکاران توانمندی در حوزه دانش بنیان و پژوهش در عرصه بین‌المللی داریم و در زمینه پرورش جلبک و زالو می توانیم از قابلیت اساتید و از ظرفیت آزمایشگاهی و امکانات پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی استفاده کنیم.

چمنی با بیان اینکه با همکاری مجموعه شیلات استان می توان گام های موثری در راستای ایجاد اشتغال پایدار برداشت، تصریح کرد: دغدغه اصلی دانشگاه محقق اردبیلی تعامل با دستگاه های اجرایی است که امیدواریم در آینده شاهد تعامل و همفکری بیشتر دانشگاهیان با مدیران دستگاه های اجرایی باشیم.

وی بیان کرد: این ارتباط هرچه قوی تر باشد به نفع دانشگاه و دستگاه های اجرایی بوده و زمینه های پیشرفت استان را فراهم خواهد کرد.

چمنی تاکید کرد: ظرفیت و توانمندی های دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به سال های قبل پیشرفت چشمگیری داشته و در زمینه های کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و علوم دامی می توان با اداره کل شیلات همکاری کنیم.

کد خبر 6098270

دیگر خبرها

  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • شهید گمنام در رفسنجان آرام گرفت
  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد