Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که مطالبات از وزارت علوم برای ارتقاء کیفیت آموزش و همچنین ارتقاء وضعیت کارکنان آن با دست خالی و نبود امکانات ممکن نیست، اظهار کرد: نیازمند حمایت مادی و معنوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

به گزارش ایسنا، منصور غلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد درباره علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان وزرات علوم  و کارکنان دانشگاه پیام نور، گفت: برابری حقوق کارکنان وزارت علوم و کارکنان خدمات کشور انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش افزایش مربوطه افزایش‌ها را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت افزایش بیشتری داشت و این همسایگی و هم‌گروهی باعث شد همکاران ما متقاضی افزایش دیگری باشند که این موضوع نیازمند افزایش اعتبارات بود. البته ما در بخش اول پرداخت افزایش مربوطه را انجام دادیم و حقوق‌ها برابر قانون خدمات کشوری شد، مشکل در مرحله‌ اول منابع بود و بعد که با علوم پزشکی مقایسه شد باید از ظرفیت هیات امنا استفاده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: ما خدمت اقای نوبخت نامه نوشتیم و خواستیم موافقت کنند همسان سازی وزارت علوم با دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود. در اغلب شهرها دانشگاه‌های ما کنار هم قرار دارند لذا این موضوع به آرامش فکری همکاران ما کمک می‌کند.

غلامی اضافه کرد: ما برای افزایش مرحله دوم نیاز به منابع جدید داشتیم، افزایش بعدی از نظر ما ضروری به نظر می‌رسد لذا مکاتباتی با سازمان برنامه انجام دادیم تا این‌که در تاریخ پنجم آبان‌ماه درخواست کردم سازمان برنامه و بودجه عنایتی داشته باشد و در 11 آبان‌ماه به آقای جهانگیری نامه نوشتم که مساعدت کنند کارگروهی بین دو وزارتخانه موضوع همسان‌سازی را بررسی کنند. در مورد هیات علمی هم این اختلاف را داریم.

وی یادآور شد: در 10 آذر ماه همچنین به هیات‌های امنا ابلاغ کردم که آیین‌نامه افزایش مرحله دوم را بنویسند که بعد از تامین منابع بدون فوت وقت این کار را انجام دهیم. همچنین سه جلسه با رییس سازمان برنامه و بودجه و همکاران ایشان داشتیم و برای تامین منابع درخواست کمک کردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: ما همچنین تقاضا کردیم تخصیص تا 110 درصدی برای دانشگاه‌ها انجام شود که بخشی از این افزایش برای سال 1399 اجرایی شود. در این زمینه همفکری شد و دانشگاه‌ها در حال بررسی منابع هستند که هر مبلغی قابل اختصاص و افزایش مرحله‌ دوم بود برای این‌که نزدیک به پرداخت دانشگاه‌های علوم پزشکی شویم این کار انجام شود.

غلامی خاطرنشان کرد: ما علاقه‌مند هستیم شأن و جایگاه همکارانمان بالا باشد اثرات وجودی و خدماتی اینهاست که باعث می‌شود آموزش عالی در سال جاری رتبه 15 را داشته باشد. ما در نانو رتبه چهار جهان را داریم و در تولید منابع علمی هم در سطوح بالا قرار داریم. کشور ما صاحب توانمندی‌های علمی است و برای این‌که به اینجا برسیم اساتید از دل و جان مایه گذاشتند. آنچه امروز در شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود توسط همین اساتید و دانش آموختگان صورت گرفته است. حمایت‌هایی هم که انجام شده مورد تقدیر است ولی برای این‌که این حرکت قوی فروکش نکند نیازمند استمرار این حمایت هستیم و امیدواریم حرف‌هایی گفته نشود که باعث دلسردی و دلخوری همکاران، اساتید و محققان شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: جا دارد در پیش بینی‌ها برای سال آینده و درخواست اعتبارات مراکز علمی و پژوهشی نهایت سخاوت به خرج داده شود. نمایندگان علاقه‌مند به حمایت هستند و ما هم با دست خالی و نبود امکانات پشتیبانی نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم لذا نیازمند حمایت مادی و معنوی به خصوص از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها وزارت علوم وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیز با احکام برنامه توسعه و منابع مالی مناسب رفع می شود، از افتتاح محور مراغه هشترود در چند ماه آینده، تسریع در تکمیل محور تبریز ارومیه با تزریق مالی و بهره برداری از محور تبریز صوفیان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ اردیبهشت در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی ضمن افتتاح ۸۴۰۴ واحد مسکونی و بازدید از برخی پروژه های آزادراهی، بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه های شهرهای جدید، بازآفرینی شهری و شهرسازی در جمع بندی سفر خود به استان گفت: امروز در سفر به استان هم آغاز عملیات اجرایی و هم بازدید از پروژه ها و هم افتتاح های مناسبی در بخش مسکن انجام شد. همچنین امروز برای جمع بندی در بخش های مختلف دو جلسه کمیسیون حمل و نقل و ایمنی استان و جلسه شورای مسکن برگزار شد.

انجام بهسازی و روکش آسفالت محور تبریز زنجان با منابع وزارت راه وشهرسازی

بذرپاش توضیح داد: در حوزه محورهای مواصلاتی یکی از محورهای پرمساله استان محور تبریز-زنجان است که مشکلات جدی دارد به این دلیل که سرمایه گذاری به عنوان شراکت با ما در وزارت راه و شهرسازی به دلیل مکفی نبودن عوارض بهسازی در طول سال ها در این مسیر انجام نشد، تصمیم گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی مستقیما عملیات بهسازی و روکش آسفالت را انجام بدهد تا بتوان در فاز نخست نقاط پرحادثه را برطرف کرد و بعدها کل محور را روکش َآسفالت کنیم.

تکمیل محور تبریز ارومیه با تزریق مالی تسریع می شود

وی ادامه داد: در حوزه عملیات راهسازی نیز در استان تصمیمات خوبی گرفته شد. یکی از این محورها قطعه ۶ محور تبریز ارومیه است که با تزریق مالی که انجام خواهد شد؛ از طریق ماده ۵۶، از طریق ردیف بودجه و از طریق مولدسازی که به سازمان ملی زمین و مسکن داده شده است، تکمیل این قطعه از این محور سرعت مناسب پیدا می کند.

افتتاح محور مراغه هشترود در چند ماه آینده

بذرپاش محور بعدی این استان را که در سفر در خصوص آن تصمیم گیری شد محور مراغه هشترود عنوان کرد و افزود: این محور در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد که با حمایت مالی که از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد در چند ماه آینده آماده افتتاح می شود.

محور تبریز صوفیان در هفته دولت به بهره برداری می رسد

وی افزود: در خصوص محور تبریز صوفیان  در تلاش هستیم تا باند رفت را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم و باند برگشت را نیز تا هفته دولت امسال بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کنارگذار ایلخچی نیز در سفر امروز بازدید شد. این کنارگذر نیز پیشرفت خوبی دارد که با تکمیل آن بخشی از ترافیک منطقه حل خواهد شد.

نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود

بذرپاش تصریح کرد: در بخش ایمنی مقرر شد تا یک هفته درمیان با ریاست استاندار کمیسیون ایمنی حمل ونقل برگزار شود. امسال در دولت هم احکام برنامه مناسبی دیده شده و هم برای رفع نقاط حادثه خیز منابع خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سراسر کشور رفع خطر شد، گفت: در استان آذربایجان شرقی ۱۰ نقطه پرخطر رفع خطر شد و امسال نیز رفع ۱۰ نقطه پرخطر  دیگر رفع خطر خواهد شد.

عوارض آزادراه تبریز سهند با ۵۰ درصد تخفیف دریافت می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه عوارض آزادراه تبریز-سهند مقرر شد تا با ۵۰ درصد تخفیف انجام شود. مابه التفاوت آن از طریق دولت تامین و پرداخت خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: زیرساخت احداث قطار تبریز بستان آباد خاوران انجام شده است. این مسیر رام قطار کم دارد که قرار شد تا رام قطاری را اضافه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی