Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:29:14 GMT

قیمت مسکن قابل مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۵۹۸۸

قیمت مسکن قابل مشاهده شد

به دنبال رفع محدودیت درج قیمت خودرو در آگهی ها که از روز پنج شنبه انجام شد روز گذشته نرخها در سایت های فروش مسکن هم قابل رویت شد. ناطقان:  پس از هشت ماه ممنوعیت درج قیمت مسکن و خودرو که به دستور دادستانی انجام شده بود دوباره نرخ ها به سایتهای فروش اتومبیل و مسکن برگشت. روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه قیمتها در سایتهای فروش خودرو درج شد و از دیروز ۲۲ دی ماه نیز قیمت‌های مسکن قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






از اردیبهشت ماه سال جاری و به دنبال ایجاد التهاب در بازارهای خودرو و مسکن دادستانی اعلام کرد که سایت ها اجازه ندارند  نرخ پیشنهادی فروش مسکن و خودرو را در آگهی ها درج کنند.

این اقدام  که به کاهش بازدید سایت ها انجامید انتقاداتی را از سوی مدیران کسب و کارهای مجازی به همراه داشت. آنها معتقد بودند سانسور نرخها نه تنها نمی تواند تاثیری در روند رشد قیمت داشته باشد بلکه شفافیت را از بازار می گیرد و خود به عاملی برای رشد قیمت تبدیل می شود.

در سوی دیگر موافقان عدم مشاهده قیمت با این استدلال  که درج قیمت به ایجاد فضای رقابتی می انجامد و بازار را ملتهب می کند بیان می کردند که بازار مسکن از آگهی های بی هویت آسیب خواهد دید.

از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی  بر اساس نظر وزیر راه و شهرسازی که می گفت اطلاعات قیمتی از تهران بر روی شهرستان ها تاثیر گذار است از مرداد ماه امسال به بعد گزارش معاملات و قیمت در بازار مسکن شهر تهران را ارائه نکرد تا اینکه در آبان ماه گزارش تحولات بازار مسکن در مراکز استانها را  منتشر  و اعلام کرد که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در کل کشور ۱۵.۲ میلیون تومان است.

در روزهای گذشته و به دنبال برگزاری جلساتی با فعالان کسب و کارهای مجازی در مرکز پژوهش های مجلس، برخی نمایندگان اعلام کردند که  با بازگشت قیمت به آگهی های مسکن و خودرو موافقند. پس از آن دادستانی هم محدودیت  هشت ماهه را مشروط به رعایت برخی موارد از جمله احراز هویت کاربران در سامانه امتا و عدم درج قیمت های نامتعارف، برداشت.
منبع: ایسنا برچسب ها: قیمت ، مسکن ، ناطقان ، اگهی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت مسکن ناطقان اگهی درج قیمت آگهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6092281 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول