Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@02:41:04 GMT

اخبار هواشناسی امروز سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۶۱۴۵

اخبار هواشناسی امروز سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در برخی مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: طی روزهای پایانی هفته از شدت آلودگی هوا در استان‌های صنعتی و پرجمعیت کشور کاسته می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت، اظهارکرد: از اواخر وقت فردا (۲۴ دی) و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی) با عبور امواج تراز میانی از روی کشور در برخی نقاط شمال غرب و غرب بارش برف و باران رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از روز شنبه (۲۷ دی) نیز این وضعیت در جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: انتظار می‌رود تا روز پنجشنبه (۲۵ دی) به‌ سبب وزش باد از میزان آلودگی هوا در شمال غرب کشور کاسته و طی روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ دی) نیز شدت آلودگی هوا در استان‌های واقع در نواحی مرکزی و سپس شمال شرق کشور کمتر شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی) وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در حدود ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد. از این‌رو بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع بحران در ارتفاعات و دامنه‌های های رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی دو روز آینده خلیج فارس و دریای عمان نیز به‌نسبت مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ دی) کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۵ دی) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 کاظم صدیقی هواشناسی برف و باران آلودگی هوا روز آینده طی روزهای پیش بینی طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، کارشناس هواشناسی گفت: از امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه تا اواخر وقت شنبه ضمن کاهش دما شاهد آسمان نیمه ابری تا ابری در کل استان خواهیم بود و شرایط برای رگبار و رعد و برق های پراکنده بویژه در ارتفاعات استان برای امروز فراهم است.

فرجی افزود: فردا جمعه ابتدا آسمان نیمه ابری را خواهیم داشت اما از بعدازظهر فردا به تدریج شدت ناپایداری ها افزایش پیدا می کند.

او گفت: گذر جمعه شب تا اواسط وقت شنبه انتظار داریم در همه مناطق استان شاهد رگبار و رعد و برق باشیم البته مقدار بارشها در ارتفاعات استان بیشتر است.

فرجی با بیان اینکه اداره کل هواشناسی هشدار زرد صادر کرد، افزود: احتمال پرآب شدن موقتی آب رودخانه ها هم برای گذر جمعه تا اواسط وقت شنبه وجود دارد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در مناطق ساحلی بارندگی هم احتمال بارندگی وجود دارد اما مقدار آن کمتر خواهد بود ضمن اینکه کاهش دما هم برای روز شنبه محسوس تر است.

فرجی گفت: بعدازظهر شنبه از شدت ناپایداریها کاسته می شود و یکشنبه و دوشنبه جو استان پایدار است.

دریا برای امروز موج کوتاه دارد اما از امشب مواج می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق