Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@07:10:02 GMT

روش‌های کسب درآمد پایدار از رشته سنجش از دور

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۶۳۸۴

روش‌های کسب درآمد پایدار از رشته سنجش از دور

انجمن علمی دانشجویی محیط زیست دانشکده منابع طبیعی و علوم دانشگاه تربیت مدرس، وبینار «روش‌های کسب درآمد پایدار از رشته سنجش از دور» را برگزار می‌ کند.

 به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، رشته سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)، از رشته های پرکاربرد است و کاربرد آن بسته به نیازهای هر منطقه یا کشور در بخش های مختلفی توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رشته تغییرات دوره ای پدیده های سطح زمین را نشان دهد. در مواردی نظیر بررسی تغییر مسیر رودخانه ها، تغییر حد و مرز پیکره های آبی این رشته بسیار کارساز است.

استفاده از این سیستم در کلیه رشته هایی که به نحوی از انحا با زمین، نقشه و به طور کلی با اطلاعات جغرافیایی مکان دار و تحلیل های فضایی ارتباط دارند، امکان پذیر است.

موضوع اصلی سنجش از دور را اصول سنجش از دور تشکیل می دهد که این اصول عبارتند از: اخذ، ذخیره سازی، بازیابی، پردازش اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم های مختلف نظیر هوایی ـ ماهواره ای و استخراج و تفسیر اطلاعات کمی و کیفی در پروژه ها و زمینه های مختلف عمرانی و زیست محیطی و….

سنجش از دور می تواند تغییرات دوره ای پدیده های سطح زمین را نشان دهد و در مواردی نظیر بررسی تغییر مسیر رودخانه ها، تغییر حد و مرز پیکره های آبی (دریاچه ها، دریاها و اقیانوس ها) ،تغییر مورفولوژی سطح زمین و غیره بسیار کارساز است. افزون بر این، یک سیستم سنجش از دور می تواند حد و مرز پدیدهای زمینی اعم از مرز انواع خاک ها، سنگ ها، گیاهان، محصولات کشاورزی گوناگون و… را مشخص کند.

همچنین در پیش بینی وضع هوا و اندازه گیری میزان خسارت ناشی از بلایای طبیعی، کشف آلودگی آب ها و لکه های نفتی در سطح دریا و اکتشافات معدنی نیز کاربرد دارد.

این برنامه با ارائه مهندس امیرحسین احراری ـ بنیان‌گذار استارتاپ‌های سنجش از راه دور روز سه شنبه ۲۳ دی ساعت ۲۰ الی ۲۱ به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://vclass2.modares.ac.ir/b/sey-lei-ai5-ktq مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سنجش از دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: آزمون مجدد برای کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی با بیان این مطلب به پیگیری‌های استاندار مبنی بر رفع دغدغه بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه اشاره کرد و تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های استان، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای جزییات برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه در گروه‌های آزمایشی علوم ‌ریاضی و علوم‌انسانی نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه 1403 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت:  آزمون از ساعت 8:00 صبح روز جمعه به تاریخ 21 اردیبهشت 1403 شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد