Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مشکل بیمه ۶۰ خبرنگار دیگر نیز در سطح استان حل شده است، افزود: این امر به منظور حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران تحت پوشش صندوق اعتباری هنر اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اعضای صندوق هنرمندان در سال‌ ۱۳۹۷ حدود ۷۰۰ نفر بودند که با تلاش همکاران تعداد این افراد در سال جاری به بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پرداخت ۱۵ میلیون ریال به هریک از اعضای صندوق هنرمندان استان در سال جاری خبر داد و افزود: این مبلغ در قالب هنرکارت به هنرمندان عضو این صندوق به صورت کمک بلاعوض واریز شده است.

حجت الاسلام خدایاری به ارائه تسهیلات در صندوق اعتباری هنر و سامانه کارا اشاره کرد و افزود: این تسهیلات چهار درصدی به دلیل استمرار شرایط کرونایی و به در خواست جامعه فرهنگ و هنر در ۲ مرحله اجرا شد.

وی همچنین از اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح "توحید" برای حمایت از هنرمندان استان خبر داد و اضافه کرد: ۱۹۰ میلیارد ریال تقاضا برای دریافت این تسهیلات تاکنون از سوی هنرمندان دریافت شده است.

وی افزود: برای جذب همه این تسهیلات ظرفیت همچنان وجود دارد و هنرمندان می‌توانند با ارایه درخواست از این تسهیلات در قالب مشاغل خانگی، تسهیلات تحفه با مراجعه به سایت کارا بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر حوزه فرهنگ و هنر گفت: یکی از حوزه‌هایی که با شیوع کرونا  دچار آسیب شد، فعالیت‌های فرهنگی در تمام رسته‌های هنری است که تعطیلی هر کدام از این فعالیت‌ها نه تنها عرصه اجتماعی بلکه زندگی شخصی فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرد.

به گزارش ایرنا، صندوق اعتباری هنر در راستای حل مشکل بیمه هنرمندان و خبرنگاران راه اندازی شده است.

برچسب‌ها صندوق اعتباری هنر آذربایجان غربی بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر آذربایجان غربی بوکان صندوق اعتباری هنر آذربایجان غربی بوکان اخبار کنکور صندوق اعتباری هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: نیازمند افزایش اعتبار صندوق اعتباری فناوری مازندران هستیم و شرکت‌های فناوری به حمایت‌های متعدد برای تولید محصول نیاز دارند. - اخبار استانها -

کریم سلیمانی امروز در حاشیه نشست یوسف نوری؛ استاندار مازندران با دانش‌بنیان‌های استان به تسنیم گفت: نخستین نشست استاندار پس از انتصابش به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران، با شرکت‌های دانش بنیان بود و این حاکی از ارج نهادن به این شرکت ها و فعالیت آنهاست.

وی با اعلام اینکه 144 شرکت دانش‌بنیان و 329 هسته فناور در مازندران وجود دارد، افزود: 956 محصول دانش‌بنیان در این شرکت‌ها تولید می‌شود که اگر حمایت شوند به یک هزار و پانصد محصول افزایش می‌یابد.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به وجود 12 مرکز رشد در استان، بیان کرد: بنا داریم برای کوتاه‌مدت و در یک و نیم سال و اندی این تعداد را تا دو برابر افزایش بدهیم.

سلیمانی ادامه داد: این مهم را از گلوگاه تا رامسر آغاز کرده‌ایم و اولویت با شهرهای کمتر برخوردار است تا مراکز رشد خلاق تسری پیدا کنند؛ هر خانه‌ای که فارغ‌التحصیل نخبه دارد و برنامه خاصی برای اشتغال ندارد، از این طریق یک سکوی پرشی برای رشد اقتصادی آنها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب برای سال جاری این بود که هسته‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را شکل دادیم؛ زیرا مازندران یک استان دارای آموزش عالی قوی است و فرصت خوبی است که به نحو شایسته از آن استفاده کنیم.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به جلسه جامعه نخبگانی استان با یوسف نوری؛ استاندار جدید، گفت: با توجه به اینکه مجموعه ما دارای درجه یا سطح دو کشور است، از استاندار خواستیم که حمایت کنند تا ما هم به سطح یک و هم‌پایه اصفهان و شیراز برسیم چون این ظرفیت وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به صندوق اعتباری فناوری مازندران که در حمایت از جامعه دانش‌بنیانی استان نقش دارد، گفت: اعتبار این صندوق 32 میلیارد تومان است و باید پیگیری شود که به 200 تا 300 میلیارد تومان برسد و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم امیدوار باشیم که ظرف یک دو سال آینده، تعداد محصولات دانش‌بنیان استان به یک هزار و 500 برسد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، از مهمترین درخواست‌های جامعه فناور، دانش‌بنیانی و نخبگانی مازندران از استاندار جدید؛ در زمینه استاندارسازی محصولات، عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رسیدن صندوق علمی – پژوهشی به جایگاه واقعی، رفع تحریم‌های داخلی و برگزاری نشست‌های مستمر بوده است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت