Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲۳ دی) بعد از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار به عنوان موافق این طرح اظهار داشت: زنجیره فولاد مایه مباهات کشور شده و در شرایط تحریمی فعلی و خودکفایی در این زنجیره و صادرات و تأمین نیاز‌های ارزی کشور قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم مالی و گردش مالی بسیار بالایی در زنجیره فولاد کشور وجود دارد که از ابتدا تا انتهای این زنجیره حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان این گردش مالی بوده و تقریبا دو برابر بودجه عمومی کشور است.

نماینده زنجان در مجلس تصریح کرد: باید بررسی کنیم که حجم زیادی سود که حاصل از افزایش هزینه و سود این زنجیره فولاد است به جیب چه کسانی رفته است.

طاهری خاطرنشان کرد: حمایت از زنجیره تولید فولاد برای نمایندگان مجلس مهم است این در حالی است که فولاد کاربرد‌های وسیعی در ساختمان‌سازی، خودروسازی و ... دارد.

وی درباره محور‌های طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار گفت: فروش داخلی این زنجیره، صادرات و فروش خارجی، سامانه تجارت و همچنین تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات زنجیره فولاد ۴ محور اصلی این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه بازار را با ابزار‌های موجود کنترل کنیم در فروش داخلی مکلف کرده‌ایم که کل عرضه در بورس باشد و هر کالایی در بورس مشتری نداشت مجاز به صادرات است.

طاهری تأکید کرد: این کار باعث عرضه به اندازه نیاز شده و بخش‌های پایانی زنجیره تولید فولاد هم تا زمانی که بازار کشش لازم را داشته باشد امکان صادرات خواهد داشت.

وی گفت: یکی از دلایل آشفتگی بازار فولاد عدم رصد به ویژه رصد انبار‌های فولادی است.

نماینده زنجان در مجلس گفت: میانگین عرضه فولاد در بورس ۳۰ درصد است که بقیه آن خارج از بورس عرضه شده است و شفافیت لازم را در این زنجیره نمی‌بینیم.

طاهری خاطرنشان کرد: انبار فروش، دریافت مواد اولیه و عرضه در بازار هم شفاف نیست.

وی گفت: بحث امضاء‌های طلایی و تصمیم‌گیری اشخاص در کمیته ویژه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد، ولی عملا اهداف طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار شفافیت بیشتر است.

نماینده زنجان در مجلس در پایان تصریح کرد:‌هر کالایی در بورس عرضه شود امکان صادرات خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار فولاد نماینده مجلس گردش مالی زنجان در مجلس زنجیره فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • پیروزی فوتسالیست‌های قم برابر فولاد هرمزگان
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • بدرقه خاطرات قهرمانی را فراموش کرد (عکس)
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید