Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، حکم ریاست نمایندگی این بنیاد به مهندس محمد اسلامی اعطاء شد.

 خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: در این مراسم که روز شنبه مورخ  ۲۱,دی۱۳۹۹ به میزبانی وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و چند تن از معاونین وزارتخانه مذکور و نیز حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، حسین ظریف‌منش و تعدادی از اعضاء هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر تشکیل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ابتدا حجه الاسلام و المسلمین جواد نیسی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در وزارت راه و شهرسازی گزارشی از اهم اقدامات و برنامه‌‌های فرهنگی وزارتخانه متبوع در حوزه غدیر ارایه کرد .

 

در ادامه نعمت الله ترکی، معاون توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی و قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر در وزارت مذکور ، ضمن ارزیابی مثبت از ارتباطات و نحوه تعاملات فرهنگی بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد غدیر از ابلاغ برنامه‌های گرامیداشت ایام الله میلاد نور و‌ طرح یکشنبه‌های علوی به حوزه‌های ستادی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد .

 

حسین ظریف‌منش، مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر نیز ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در داخل و خارج از کشور با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی ، نهاد‌های عمومی و تشکل‌های مردم نهاد‌، نقش بنیاد را سیاست‌گذاری و تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های غدیری عنوان کرد و اظهار داشت: نهاد مقدس بنیاد بین‌المللی غدیر در طول چند سال اخیر علاوه بر برنامه‌های فرهنگی ، تبلیغی که عمدتاً متمرکز در دو مقطع زمانی دهه امامت و ولایت ( عید سعید قربان تا عید سعید غدیر )‌که به ترویج و تبیین فرهنگ غنی غدیر ، نقش غدیر در جامعه و ‌فلسفه و پیام غدیر و نیز ایام الله میلاد نور (دهم رجب ـ میلاد جواد‌الائمه(ع)‌‌‌ـ‌ ، لغایت سیزدهم رجب ـ میلاد امیرالمؤمنین ‌‌ـ) که به تبلیغ و ترویج فضایل امیرالمؤمنین و جواد الائمه‌،‌ آموزه‌های علوی و سیره عملی امیرالمؤمنین  اختصاص دارد ؛ برنامه‌های علمی ،‌پژوهشی و معرفت‌افزای غدیری از قبیل برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی غدیر شناسی و پاسخگویی به شبهات ،‌همایش‌های علمی و جشنواره‌های فرهنگی را در طول سال در دستور کار خود قرار داده است . و در پایان ضمن بیان برخی از برنامه‌های پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی ، ادامه همکاری‌‌های فرهنگی را در چارچوب تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی خواستار شد .

 

در ادامه اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و هیئت همراه ، با اشاره به نقش مستقیم وزارتخانه متبوعش در دوران دفاع مقدس ؛ اهم اهداف ،‌ برنامه‌ها و اقدامات وزارت‌ راه و شهرسازی را در دو حوزه راه و شهرسازی تشریح و اظهار داشت وزارت راه و شهرسازی برای تمامی پروژه‌های عمرانی خود پیوست فرهنگی دارد و به مباحث فرهنگی ،‌ دینی و اسلامی توجه ویژه شده است . و افزود تکمیل واحد‌های مسکن مهر ، اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، ایجاد بزرگراه‌ها و پروژه‌های عمرانی از طریق وزارت راه و شهرسازی مورد اهتمام قرار گرفته است .

 

وی همچنین با اشاره به اینکه سامان‌ دهی نمازخانه‌های بین راهی ‌، برنامه‌ریزی برای احداث ۱۱۰ نماز‌‌خانه بین شهری در کشور ، سامان‌دهی نمازخانه‌ها و ایجاد باجه‌کتابخوانی در فرودگاه‌های کشور ،‌ احداث فضاهای خدماتی نظیر مسجد ، مدرسه و … در شهر‌های جدید ،‌ ایجاد نگاه اسلامی و علوی در شهرسازی و … از جمله اقدامات دوره جدید وزارت راه و شهرسازی است افزود با بنیاد بین المللی غدیر نیز با افتخار آمادگی توسعه همکاری‌‌های فرهنگی را داریم .

در خاتمه حجت الاسلام والمسلمین صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ،‌ولایت امیرالمؤمنین را ادامه رسالت نبوت و نبی مکرم اسلام(ص) عنوان کرد و افزود: امروز ولایت امام خمینی (ره) و در ادامه آن ولایت مقام معظم رهبری (‌مد ظله‌العالی) نیز جلوه ولایت امیرالمؤمنین و انقلاب اسلامی نشأت گرفته از پیام غدیر است .

 

امروز خدا را شکر می‌کنیم که در حکومت اسلامی و غدیری زندگی می‌کنیم که البته این وظیفه ما را در قبال انقلاب اسلامی و مردم سنگین‌تر می‌کند .

 

محبت امیرالمؤمنین محک است ، امیرالمؤمنین قرآن ناطق است ، امیرالمؤمنین میزان الاعمال است ، مولود مکه مکرمه ، مطهر کعبه معظمه ، قسیم الجنه و النار ،‌رئیس ائمه اطهار است .

 

ولایت امیرالمؤمنین مبنای همه امور خیر در عالم است ،‌ هر قدر کسی بیشتر محب علی باشد در‌جه‌اش بالاتر است ، آنان که محبت مولا را دارند بهشتی‌اند ، ‌میزان ارتقاء درجات بهشت نیز به اعتبار میزان محبت و معرفت به امیرالمؤمنین علیه السلام است ، ‌مبنای حکومت ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، احیای غدیر است . طرح تحقق حاکمیت خداست ،‌زندگی غدیری را امام بزرگوارمان ۹ در ایران اسلامی پیاده کرد .

 

از این رو به همه شما تبریک می‌گویم که در چنین کشوری زندگی می‌کنید . هر‌کسی توفیق خدمت به امیرالمؤمنین علیه السلام و غدیر امیرالمؤمنین علیه السلام را ندارد و این نعمت را قدر بدانید و از این فرصت برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم و انقلاب اسلامی و غدیر استفاده کنید .

 

اکنون هم که درِ محبت علی علیه السلام به رویتان گشوده شده است ،‌ فرهنگ علوی ، ‌سیره علوی ، عشق علوی ، پیام علوی ،‌ الگوی علوی ،‌ مدیر علوی و … را پاس بدارید و مُبلغ آن باشید .

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس بنیاد بین المللی غدیر وزارت راه و شهرسازی غدیر بنیاد بین المللی غدیر حجت الاسلام والمسلمین وزارت راه و شهرسازی علیه السلام برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»

تین نیوز

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده درباره یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و  «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «وحید قربانی» افزود: برخی افراد و رسانه ها اقدام به بازنشر محتوایی کردند که اساسا نادرست و منبع اولیه نیز با توجه به عدم آشنایی به حوزه جزئیات و تفاوت های موجود در حوزه های تخصصی عمران، ایمنی و نگهداری راه این اشتباه را مرتکب شده است.

وی توضیح داد: در برنامه «صف اول» با موضوع ایمنی حمل و نقل پخش شد، به اشتباه 2 موضوع متفاوت شامل اعتبار مالی صندوق خسارت‌های بدنی برای «رفع نقاط حادثه خیز» و اعتبار «روکش آسفالت» با یکدیگر در قالب یک گزارش قید شده است.

قربانی ادامه‌داد: این درحالی است که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۳سه هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز از محل صندوق بیمه خسارت های بدنی نیاز است که شامل اقداماتی همچون نصب علائم، آشکارسازی، اصلاح هندسی و غیره است.

وی اضافه‌کرد: از طرفی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بودجه مورد نیاز اصلاح روکش آسفالت اشاره می کند که بودجه و اعتبارات آن کاملا متفاوت و برای اجرای این حجم از روکش آسفالت به ماشین‌آلات، قیر، آسفالت و غیره نیاز است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه در محتوای منتشر شده مبلغ سه همت فقط به عنوان سهم صندوق بیمه خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز و مطالبه وزارت راه و شهرسازی آمده است که هنوز پرداخت نشده و بقیه اعتبار مورد نیاز بیان نشده است‌.

وی اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و بر این اساس نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد.

قربانی افزود: مصاحبه «رضا اکبری» معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی کشور مربوط به چندین ماه قبل است و ارتباطی با بودجه رفع نقاط پرحادثه ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • انتصاب رئیس جدید اداره آب و فاضلاب شهر سیلوانا
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول