Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:16:16 GMT

برگزاری لیگ برتر ووشو کشور در بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۷۵۷۸

برگزاری لیگ برتر ووشو کشور در بهمن ماه

ایسنا/خراسان رضوی رییس فدراسیون ووشو از برگزاری مسابقات قهرمانی تالو کشور در بخش آقایان و بانوان در بهمن ماه خبر داد.

امیر صدیقی شب گذشته در مجمع سالیانه هیات ووشو خراسان رضوی که در سالن جلسات اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر ارزیابی وزارت ورزش، فدراسیون ووشو در سال ۹۸ رتبه نخست فدراسیون‌های ورزشی را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فدراسیون ووشو در ۶ ماه گذشته برنامه‌های متنوعی در حوزه سلامت و توسعه ورزش همگانی اجرا کرده است. امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر از کنار ویروس کرونا عبور کنیم تا ورزش سریع‌تر به شرایط ایده‌آل گذشته خود بازگردد.

رییس  فدراسیون ووشو گفت: فدراسیون ووشو در خصوص افزایش دانش فنی مربیان، داوران، خانواده و بدنه ووشو کشور در ۵ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ دوره آموزشی غیرحضوری برگزار کرده است و حدود ۴۰۰۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند. این موضوع موجب شده که فدراسیون جهانی ووشو هم از فعالیت‌های ما تقدیر کند.

صدیقی خاطرنشان کرد: همچنین در سایر طرح‌ها، پویش ووشو سلامت را راه‌اندازی کردیم. با توجه به مسئولیت اجتماعی فدراسیون، امیدوارم بتوانیم از ویژگی‌های ورزش ووشو برای ارتقاء سلامت مردم کشور استفاده کنیم. طرح سفیر سلامت ایجاد شد که از تمام استان‌ها ۱۰ مربی به صورت رایگان برای شرکت در این دوره دعوت شدند. این افراد ملزم هستند برای دریافت گواهینامه حداقل ۱۰ نفر را در بخش همگانی آموزش دهند. پیش‌بینی ما این است که در طرح سفیر سلامت بیش از ۳۰۰۰ نفر به خانواده ووشو ایران اضافه شوند.

وی ادامه داد: همین طرح را در بخش روستایی انجام دادیم تا بتوانیم در روستاها هم جایگاه این ورزش را ارتقا دهیم. در حال حاضر ۳۲۹ شهرستان کشور، هیات ووشو دارد که این موضوع نشان دهنده بدنه قوی ووشوی ایران است. امیدواریم از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش ووشو استفاده کنیم.

رییس فدراسیون ووشو عنوان کرد: دو دوره مسابقه مجازی برگزار کردیم که یک دوره آن به صورت آزاد و در تمام کشور برگزار شد. همچنین مسابقاتی به صورت اختصاصی با نمایندگانی از هیات‌های استانی شکل گرفت که جای خراسان رضوی در این مسابقات خالی بود.  

صدیقی در خصوص برگزاری لیگ برتر ووشو کشور تصریح کرد: مسابقات قهرمانی تالو کشور در بخش آقایان و بانوان پس از یک سال وقفه به صورت متمرکز با تمام محدودیت‌ها در بهمن ماه برگزار خواهدشد.

وی با اشاره به عملکرد هیات ووشو خراسان رضوی بیان کرد: هیات ووشو خراسان رضوی عملکرد خوبی داشته، اما با توجه به پتانسیل‌ بالای خراسان، انتظار ویژه‌ای از این هیات استانی داریم. ظرفیت‌های خراسان در کشور جزو بهترین‌ها و برترین‌ها است. انتظار داریم این روند در هیات ووشو خراسان رضوی ادامه داشته باشد و شاهد اتفاقات خوبی برای هیات ووشوی خراسان رضوی باشیم.

رییس فدراسیون ووشو اضافه کرد: لیگ برتر با حضور ۱۱ تیم در بخش آقایان برگزار خواهدشد، اما دوست داشتیم یک تیم هم از خراسان رضوی در این مسابقات حضور یابد؛ چرا که ووشوکاران خوبی در خراسان داریم. همچنین حامیان مالی خوبی که بیشتر آنان در سطح کشور فعال هستند در خراسان رضوی حضور دارند. رییس هیات ووشو نیز باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

صدیقی یادآور شد: رابطه نزدیکی با سپاه داریم و سالن‌های مناسبی در اختیار ووشو قرار داده‌اند. سپاه پاسداران در استان فارس ۵ سالن را به ورزش ووشو اختصاص داده و تجهیز آن را هم بر عهده گرفته‌ است. فدراسیون ووشو محدودیت‌های فراوانی در تخصیص بودجه دارد و در سال جاری فقط ۴۰ درصد از بودجه خود را دریافت کرده‌ایم که بخش محدودی از آن به توسعه ورزش‌های همگانی و هیات‌های استانی اختصاص دارد. نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان میان هیات‌های استانی تقسیم کردیم و از قهرمانان خود نیز حمایت مالی به عمل آوردیم.

وی با اشاره به انتظارات بالا از کوراش خراسان در کشور، تصریح کرد: خراسان رضوی همیشه به عنوان قطب اصلی کوراش در میادین بزرگ شناخته شده و قهرمانان ارزنده‌ای معرفی کرده است، اما انتظار بیشتری از کوراش خراسان رضوی داریم تا در بازی‌های آسیایی موفقیت‌های بیشتری به دست آوریم. مدال‌هایی که کوراش‌کاران در مسابقات جارکارتا کسب کرده‌اند، انتظارات را افزایش داده و همگان منتظرند تا رنگ مدال‌ها رنگین‌تر از دوره قبل باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی لیگ برتر ووشو هیات ووشو خراسان رضوی فدراسیون ووشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت : امام صادق (ع) به عنوان پیشوای راستگویان در جهان بین اهل معرفت شناخته شده است و جوانان باید بکوشند که با صداقت، راستی  ودرستی، امانتداری  و عدالت خواهی پیرو این امام باشند و پیرو واقعی بمانند

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی خطاب به کسانی که در خصوص انقلاب اشتباه محاسبه می‌کنند گفت :  انقلابی بمانید و انقلابی بیندیشید و از قطار انقلاب پیاده نشوید و از آن فاصله نگیرید که پشیمان خواهید شد و این پشیمانی دیگر برایتان سودی نخواهد داشت

این یادواره به همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش،حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو و با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) خرو برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو