Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: با ختم به صلح و سازش یک هزار و ۴۲ پرونده در شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان یزد، سازش ۷۶ درصدی در این پرونده ها رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدرضا حداد"  رییس شوراهای حل اختلاف استان یزد با بیان اینکه ۶ شعبه شوراهای ویژه زندان در زندان های سراسر استان فعال است، بیان داشت: با همکاری این شعب در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۵۳۹ نفر از افراد زندانی نیز آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی یکی از بارزترین نماد های صلح و سازش را مربوط به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان دانست و تصریح کرد: حمایت و تلاش همه جانبه این شعب، منجر به کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی در رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان می شود.

وی یکی از برنامه ها و سیاست های دستگاه قضایی را کاهش آمار و پایش زندانیان جرایم مالی غیر عمد ذکر کرد و اظهار داشت: ضروری است برای تحقق این امر مهم از طریق مذاکره و میانجیگری تلاش مضاعف جهت صلح و سازش صورت گیرد.

حداد افزود: تلاش در مسیر صلح و سازش، تلاشی مأجور درگاه الهی است که رضایت مردم را در پی دارد و هم در بسیاری از موارد، فردی را از بند زندان رهانیده و به آغوش خانواده باز می گرداند.

وی در پایان از همت و تلاش اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها و بازداشتگاه های سراسر استان که در جهت حل و فصل امور زندانیان و آزادی آنها تلاش می نمایند تقدیر و تشکر نمود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد استان شورای حل اختلاف استان یزد شوراهای حل اختلاف ویژه زندان صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر

بابک نونهال در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان و به پاس گرامیداشت یوم شهادت آقا امام جعفر صادق (ع) و با تلاش عوامل زندان، گروه هسته جهادی بخشایش و خیرین مشگین شهری دو زندانی که چهار سال پیش در دو حادثه متفاوت باعث قتل دو نفر شده بودند با گذشت اولیاء دم از پای چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از اولیای دم در فرهنگ سازی صلح و سازش خاطرنشان کرد: کلیه افراد مرتبط با این پرونده اعم از اولیا دم یا وساطت کنندگان در گذشت اثبات کردند که با توسل به ائمه اطهار علیه السلام می‌توان از بالاترین حق خود که همان حق قصاص بود گذشت نمود.

دادستان شهرستان مشگین شهر بیان کرد: با احتساب این پرونده در 6 ماهه گذشته تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس در این شهرستان اتفاق افتاده است.

نونهال از شهروندان، افراد صاحب نفوذ و صلح یاران خواست؛ در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

کد خبر 6097573

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود