Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوب افضلی گفت: در حال حاضر عمده ترین مشکل واحدهای تولیدی کوچک مربوط به نوسانات نرخ ارز و عدم توانایی تامین مواد اولیه است که بسته به میزان نقدینگی و فعالیت واحد تولیدی متفاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب افضلی مدیر کانون بسیج صنعت کرمان در ارتباط با مشکلات واحدهای تولیدی کوچک به خبرنگار راه آرمان گفت: در شهرستان کرمان ۹۰۰ واحد تولیدی در دل شهرک های صنعتی این شهر جای گرفته اند، هر یک از این واحدها علی رغم کارآفرینی و اثرات مثبت اقتصادی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموعه های صنعتی کرمان واحدهای تولیدی دارای تنوع بسیار بالایی هستند، سیمان، تیرچه بلوک، سازه های ساختمانی، لوله سازی، واحدهای بسته بندی و غذایی از جمله این واحدهای تولیدی هستند.

نوسانات نرخ ارز تبری بر ریشه واحدهای صنعتی کوچک

این پایشگر مشکلات بخش صنعت عنوان کرد: عمده ترین مشکل این واحدهای تولیدی مربوط به نوسانات نرخ ارز و عدم توانایی تامین مواد اولیه است که بسته به میزان نقدینگی و فعالیت واحد تولیدی متفاوت است.

افضلی بیان کرد: بسیج مهندسین صنعت استان کرمان قرارگاهی راه اندازی کرده و به دنبال آن تفاهم نامه ای با شرکت شهرک های صنعتی کرمان امضا کرده است تا واحدهای صنعتی مشکل دار را پیدا کرده و عارضه یابی را برای آن ها انجام دهد.

وی یادآور شد: پس از پایش این واحدهای تولیدی با کمک مشاوران حوزه صنعت مشکلات هر واحد تولیدی را بررسی کرده و راهکارهای رفع این مشکلات به دارنده آن واحد تولیدی ارائه می شود.

مدیر کانون بسیج صنعت  کرمان تصریح کرد: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مشکلاتی دارند که با انجام یک مشاوره حل می شوند به عنوان مثال یک واحد تولیدی به این دلیل زیر ظرفیت موجود کار می کند که دارای برق ضعیف ۲۵ آمپر است که در صورت ارتقا به ۵۰ آمپر مشکلات آن حل می شود.

افضلی تاکید کرد: اما اگر مشکلات این واحدهای تولیدی فراتر از مشاوره باشد، اطلاعات لازم جمع آوری شده و به کارگروه های تخصصی که با همکاری شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صمت و استانداری ایجاد شده، ارسال می شود و با ارائه در کارگروه رفع موانع تولید استان،  راهکار حل آن به دارنده واحد تولیدی ارائه می شود.

رفع ۵۰ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی استان در گرو همکاری مسئولان

وی ادامه داد: البته مشکلات بسیاری از این واحدهای تولیدی در مراحل اولیه قابل حل است و تنها مشکلات بزرگ این واحدها در کارگروه رفع موانع تولید استان بیان و حل خواهند شد.

این پایشگر مشکلات بخش صنعت مطرح کرد: مسئولان استانی نقش اساسی در حل مشکلات این واحدهای تولیدی دارند و این ظرفیت وجود دارد که با همکاری مسئولان حداقل ۵۰ درصد مشکلات این واحدها تولیدی رفع می شود.

افضلی گفت: البته رفع مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ نیازمند تصمیم گیری هایی در سطح ملی است، در راستای رونق تولید این نیاز احساس می شود که مسئولان دولتی و نمایندگان مردم در مجلس تصمیماتی را اتخاذ کنند که به حل بحران واحدهای های تولیدی بزرگ کمک کند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که واحدهای تولیدی کوچک از اهمیت بالایی در زنجیره تولید و اقتصاد کشور برخوردار هستند و رسیدگی به مشکلات این واحدهای کوچک می تواند مسیر حرکت واحدهای صنعتی بزرگ را نیز تسهیل کند.

مدیر کانون بسیج صنعت  کرمان ابراز کرد: به طور متوسط این واحدهای کوچک حدود ۴۰ نفر نیروی کار ثابت دارند، وقتی این تعداد نیرو کنار یک دیگر قرار گیرد می بینیم این واحدها هر چند با اشتغال زایی محدود اما تاثیر زیادی در کاهش نرخ بیکاری دارند.

افضلی متذکر شد: تعطیلی این واحدهای تولیدی می تواند آثار اجتماعی و اقتصادی مخربی برای شهر و استان کرمان به همراه داشته باشد اگر چه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد این واحدهای تولیدی زیر ظرفیت حقیقی خود فعالیت می کنند.

کاهش سرمایه در گردش تولیدکنندگان عامل تعطیلی بسیاری از واحدهای کوچک صنعتی

وی یادآور شد: در شرایط نامناسب جنگ اقتصادی و تغییراتی که لحظه ای در بازدهی و سود یک واحد تولیدی موثر است، دارندگان واحدهای تولیدی کوچک به سختی نیروهای خود را حفظ کرده و با حداکثر توان خود سعی در رسیدن به بهره وری مناسب دارند.

این پایشگر مشکلات بخش صنعت اذعان کرد: در واقع در این شرایط بیش از هر مشکل دیگری ثابت نبودن قیمت ها تبر بر ریشه تولید می زند و همین سبب کاهش سرمایه در گردش تولیدکنندگان شده به گونه ای که عده ای در این مسیر پا پس کشیده و واحد تولیدی خود را تعطیل کرده اند.

افضلی تشریح کرد: پیش از این قطب تولید پلی اتیلن استان کرمان بود که عمده ترین خریداران آن ها سازمان آب و فاضلاب، کشاورزان و شهرداری بود، شرایط به گونه ای رقم خورده که تولیکنندگان از بستن قرارداد واهمه دارند چرا که می دانند با وجود نوسانات قیمتی متضرر خواهند شد.

وی ادامه داد: البته افزایش قیمت های دائم مواد اولیه عملا امکان ادامه فعالیت را از تولیدکنندگان گرفته است به گونه ای که تولیدکنندگان در هر بار خرید مواد اولیه باید بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش خود را هزینه کنند و در نهایت به دلیل عدم سازگاری درآمدها مجبور به تعدیل نیرو می شوند.

مدیر کانون بسیج صنعت کرمان توضیح داد: گذر از این شرایط نیازمند همکاری مسئولان است، لازم است که در این وضعیت گاهی قانون را برای گردش چرخ واحدهای تولیدی نادیده گرفت و در عین حال دریافت تسهیلات بانکی و شرایط بازپس گیری آن ها را تسهیل کنند.

افضلی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آن دسته از واحدهای تولیدی که تسهیلات بانکی دریافت کرده اند شرایط به مراتب بدتری نسبت به واحدهایی که این تسهیلات را دریافت نکرده اند، دارند چرا که شرایط بازپس گیری این تسهیلات دردی بر سایر درهای تولیدکننده افزوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واحدهای تولیدی کوچک واحدهای تولیدی نوسانات نرخ ارز واحد تولیدی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ