Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@15:43:08 GMT

لوایح FATFباید تعیین تکلیف شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۸۵۰۰

لوایح FATFباید تعیین تکلیف شوند

خبرگزاری آریا - کارشناس امور پول و بانکی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به وظیفه کنترل تورم خود به خوبی عمل می‌کند، افزود: عدم تصویب لوایح FATF ، مراودات بانکی را با اختلال مواجه می‌سازد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، کارشناس امور بانکی و پولی می گوید: اینکه قیمت ارز چه رقمی است خیلی مهم نیست بلکه ثبات نرخ ارز است که آثار مفیدی بر اقتصاد به همراه خواهد داشت چرا که واردکننده و صادرکننده تکلیف خود را می دانند، تبدیل ارزهای وارداتی به نرخ ریال در بانک مرکزی مشخص می شود و در واقع بودجه شفاف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تورج کاکوند در گفت و گو با ایبِنا تصریح کرد: ثبات نرخ ارز حرف تعیین کننده در همه دنیاست؛ بنابراین نوسانات و تعدد نرخ ارز آثار زیانباری برای اقتصاد و تولید ناخالص ملی به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر قدردانی از تلاش و عملکرد مثبت بانک مرکزی در دو سه سال اخیر، گفت: بانک مرکزی علمدار سیاست های پولی و نرخ تورم است و دیگر مسائل در حاشیه امر قرار دارد. در واقع بانک مرکزی ایران و و همه دنیا حافظ منافع ارزش پولی ملی و تورم هستند که خوشبختانه بانک مرکزی ایران به درستی وظیفه خود را انجام می دهد.
این کارشناس امور بانکی و پولی تاکید کرد: برای ادامه روند کاهشی نرخ ارز و ثبات آن، منابع ارزی کشور باید اندازه هزینه های تولید کفایت کند. علاوه بر این تا زمانی که تکلیف FATF در کشور ما مشخص نشود، حتی اگر منابع ارزی کافی هم داشته باشیم باز هم شاهد عدم ثبات نرخ ارز نوسانات نرخ ارز خواهیم بود.
به گفته کاکوند، اگر FATF را امضا نکنیم و وارد چرخه مبادلات بین المللی نشویم کدام بانک حاضر می شود با ما کار کند؟ در حالی که این موضوع ربطی هم به تحریم و آمریکا ندارد و فقط برای شفافیت جابجایی پول مطرح شده است.
او افزود: متاسفانه مراودات بانکی ما در سطح بین المللی قطع است و هیچ بانکی آماده همکاری قانونی و رسمی با بانک های ایران نیستند. روابط غیررسمی و غیرقانونی هم دارای هزینه بسیار بالایی است که در نهایت این هزیه ها از تولید ناخالص ملی و جیب مردم کم خواهد شد.
کارشناس امور بانکی و پولی معتقد است: وقتی با لوایح چهارگانه FATF موافقت نمی شود و این موضوع در داخل کشور مورد پذیرش قرار نمی گیرد، بانک مرکزی و رییس کل بانک مرکزی چه کاری می توانند انجام دهد؟ بنده این تاکیدات را با توجه به سابقه فعالیت 40 ساله در مسائل ارزی عنوان می کنم و معتقد هستم هجمه ای هم اگر به بانک مرکزی وارد می شود باید تخصصی باشد نه اینکه بدون هیچ پایه و اساسی مطرح شود. آیا این افراد زمان جنگ را به خاطر نمی آورند که با چه مشقتی اقتصاد اداره می شد؟ چه بسا در آن زمان با دنیا در ارتباط بودیم و بانک ها با یکدیگر تعامل داشتنند و پول هم به راحتی جابجا می شد، اما باز هم با سختی های بسیار مواجه بودیم.
کاکوند که از مدیران ارشد اسبق بانک مرکزی است، با تاکید براینکه باید با دنیا ارتباط برقرار کرد و واردات و صادرات داشت، تصریح کرد: افرادی که درباره ثبات نرخ ارز و عملکرد نامطلوب بانک مرکزی صحبت می کنند، می دانند این نهاد مالی بزرگ با چه زحمت و سختی سعی در مدیریت و برقراری آرامش بازار ارز دارد؟ باید ارز در کشور وجود داشته باشد تا بتوان کاری کرد و جلوی تلاطمات بازار ارز را گرفت. وقتی ارز برای واردات نداریم مشخص است که نرخ ها هم بالا می رود.
به گفته وی، در حال حاضر بانک مرکزی دارد وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد، اما سیاست ها و تصمیمات اشتباه اجازه کافی را نمی دهد. چرا باید افرادی در برخی نهادها بدون تخصص لازم درباره اف ای تی اف یا موارد دیگر اظهار نظر کنند که به ضرر مردم و جامعه است؟
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارشناس امور ثبات نرخ ارز بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس

‌کادر فنی و فدراسیون کشتی تصمیم نهایی خود را در خصوص حسن یزدانی به‌عنوان منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در المپیک را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، تصمیم خود را در مورد انتخاب ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد. نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

۱- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که ۵۰ روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، حسن یزدانی که ۹ ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و در صورتی که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، او ملی‌پوش ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم در المپیک پاریس خواهد بود.

۲- در صورتی که شرایط درج شده در بند یک حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی‌پوش این وزن اتخاذ خواهد کرد.

رقابت‌های رنکینگ‌دار بوداپست مجارستان روزهای ۱۷ تا ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد.


کد خبر 748799

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا