Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:07:40 GMT

شخصیت آیت الله مصباح یزدی در خودسازی ممتاز بود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۸۶۱۰

شخصیت آیت الله مصباح یزدی در خودسازی ممتاز بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم پیش از ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت عالم گرانقدر آیت الله محمد تقی مصباح یزدی که به همت حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین با حضور علما، روحانیون، جمعی از مسئولان، طلاب و آحاد مختلف مردم در سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی شخصیتی با ابعاد بسیار ممتاز بود و به مدت ۸ سال در درس‌های امام خمینی (ره) و درس‌های آیت الله بهجت و علامه طباطبایی حضور پیدا کردند؛ آیت الله مصباح یزدی شخصیتی تربیت شده بود، از سال ۱۳۵۳ بنده توفیق حضور در محضر ایشان را داشته‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی استاد حکمت و اخلاق بود، شخصیت ایشان در خصوص خودسازی بسیار ممتاز بود، اکثر شاگردان حضرت استاد مصباح یزدی در حال حاضر در حوزه‌های علمیه کشور و دستگاه قضائی مشغول به فعالیت هستند.

عضو تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: هزاران نفر توسط آیت الله مصباح یزدی پرورش پیدا کردند، تمام شاگردان ایشان مثل ستاره‌های درخشان در نظام جمهوری اسلامی می‌درخشند؛ آیت الله مصباح یزدی دنبال قدرت و عنوان نبود و اصلاً دوست نداشت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور اظهار داشت: ایشان قبل از انقلاب منافقین را شناخت و استاد مصباح یزدی در آن زمان افکار دکتر شریعتی را نقد می‌کرد و همیشه حضرت استاد مورد تیر و تهمت منافقین و دشمنان قرار می‌گرفت؛ آیت الله مصباح فقط برای احیای اسلام حرکت می‌کرد و به غیر از این موضوع اصلاً کاری انجام نمی‌داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردم برای اسلام شهید می‌دهند برای ملیت هیچ وقت شهید نمی‌دهند؛ ایشان از انقلاب اسلامی همیشه و هم جا دفاع می‌کردند، آثار حضرت علامه بالای ۱۰۰ هزار کتاب در خصوص اسلام و احیای اسلام و شیعیان بوده است.

کد خبر 5120362

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا مصباحی مقدم ورامین آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا آلودگی هوا گرگان مجلس شورای اسلامی آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا قاسم سلیمانی شهرستان کرج آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود