Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی پور گفت: وقتی سرمایه اجتماعی ما در استان کمتر از ۵۰ درصد است، در واقع هشدار و خطر است و باید همه حساس شویم زیرا دشمن به دنبال گرفتن سرمایه اجتماعی کشور و بی اعتماد کردن مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که امروز (سه شنبه ۲۳ دی) که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مبحث سرمایه اجتماعی بسیار مهم است و باید روی آمار و گزارش ها دراین خصوص تأمل شود زیرا یکی از پایه های اصلی قوام حکومت، نظام و کشور سرمایه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین ادامه داد: اگر در رویکردها و حرکت های سرمایه های اجتماعی اتفاقاتی رقم بخورد، می تواند برای همبستگی ملی، مرزهای کشور و وحدت جامعه خطرساز باشد، بنابراین وظیفه داریم روی این موضوعات متمرکز شویم.

 

وی عنوان کرد: وقتی سرمایه اجتماعی ما در استان کمتر از ۵۰ درصد است، در واقع هشدار و خطر است و باید همه حساس شویم زیرا دشمن به دنبال گرفتن سرمایه اجتماعی کشور و بی اعتماد کردن مردم است که بخشی را می توان در گزارش طرح اندازگیری سرمایه اجتماعی مشاهده کرد.

 

جمالی پور اعلام کرد: عناصری که باعث این وضعیت شده باید شناسایی شود و در کنار آن باید عناصر قوام بخش را پیدا کرد، هویت بخشی یک مسئله است و اینکه این امر در سایه چه مواردی رقم می خورد و یک قزوینی وقتی اسم قزوین می آید با اقتخار بگوید من قزوینی هستم.

 

وی تأکید کرد: بسیاری از انسان های بزرگ از قزوین برخواسته اند و ما باید از این ظرفیت ها که می تواند نگاه و رویکرد سرمایه اجتماعی تغییر دهد و موجب شود افراد به موقعیت، جایگاه و وطن شان افتخار کنند، استفاده کنیم.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: این طرح ها باید ما را به مسیر درست هدایت کند و این تلخ است قزوین در بٌعد هویت و مساسل مرتبط با سرمایه اجتماعی ۲۸ در کشور است و آن هم استانی که ۸ هزار سال تاریخ دارد و عناصر هویت بخش بسیاری درون آن نهفته است و به نظر می رسد کارهای جدی در این بخش باید انجام شود.

 

وی افزود: مولفه های امنیت، مشارکت، معیشت، بهداشت و غیره در مثبت و منفی شدن سرمایه اجتماعی موثر هستند و باید اینها مورد توجه قرار گیرد و این طرح، پایه است و باید برای این طرح زمان گذاشته شود و کمک شود به مجری طرح تا فضایی ایجاد شود که طرح غنی تر شود.

 

در ادامه مدیر حوزه علمیه قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: یکی از بخش های مهم سرمایه اجتماعی، این است که مردم با سازمان ها و نهادها ارتباط خوبی داشته باشند و اعتماد بین آنها باشد ولی آنچه هویت ساز برای مردم در جامعه به ویژه استان است، فقط حسن تعامل نیست.

 

حجت الاسلام «محمدتقی سبحانی نیا» افزود: اگر همه سازمان ها به صورت ایده آل فعالیت کنند، سرمایه اجتماعی ما آنگونه که باید رشد نمی کند، زیرا هویت نقش مهمی دارد که ما به قزوینی بودن خود افتخار کنیم، در این بین آگاهی به تاریخ گذشته بسیار مهم است و شناخت مردم در این حوزه وجود ندارد و دیگر عدم آگاهی به داشته ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: زمانی قزوین، قطب اقتصادی بود ولی امروز یکی از قطب های اقتصادی است و دیگر اینکه محصولات این استان پسوند قزوینی بودن را ندارند و این امر شاید غیر از سرکه قزوین دیده نشود، ما باید داشته های قزوین را در کل کشور و حتی بالاتر از مرزها انعکاس دهیم تا در مردم و جوانان قزوین خودباوری ایجاد شده و اعتماد به نفس ایجاد شود و این امر هویت می سازد و سرمایه اجتماعی استان را ارتقا می دهد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاندار قزوین سرمایه های اجتماعی شورای فرهنگ عمومی سرمایه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی

به گزارش "ورزش سه"، شمس آذر قزوین به دنبال طلسم شکنی در جدال با تهرانی‌هاست و امیدوار است در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در نهایت به اولین برد خود مقابل تیم‌های تهرانی دست یابد. آنها این هفته در تقابل با پیکان و شاگردان رضا عنایتی به دنبال اولین برد خود برابر نمایندگان تهرانی لیگ هستند.

شاگردان سعید دقیقی که در بازی پر حرف و حدیث در نهایت مقابل استقلال تن به شکست نزدیک 3-2 در استادیوم آزادی دادند، در شرایطی برابر پیکان قرار خواهند گرفت که از حضور هواداران نیز به دلیل رای کمیته انضباطی محروم خواهند بود.

تیم رسانه باشگاه شمس آذر اما برای این جدال طرح جالبی را مقابل حریف در نظر گرفته است. طرحی با پیکان نوستالژیک ایرانی‌ها که البته رانندگی آن برعهده صادق آلبوصبیح است و نسایی را هم در کنار خود دارد.

یک کری جذاب پیش از شروع تقابل دو تیم که البته باید دید در جریان بازی به چه شکل توسط تفکرات سرمربیان دو تیم (سعید دقیقی و رضا عنایتی) دنبال خواهد شد. پیکان از آخرین حضور خود در قزوین و البته تقابل با پرسپولیس با میزبانی استادیوم سردار آزادگان خاطره‌ای خوش در ذهن ندارد و با سه گل مغلوب شد و شکست خورده قزوین را ترک کرده است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است