Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@15:34:37 GMT

صدور بیش از 426 مجوز صنایع‌دستی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۸۹۲۸

صدور بیش از 426 مجوز صنایع‌دستی در استان مرکزی

قاسم کاظمی  در گفت و گو با خبرنگار فارس دراراک با بیان اینکه بیش از ۴۲۶ مجوز صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری، صادر شد اظهار کرد:  از این تعداد،366 پروانه تولید انفرادی است که برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول در یکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند، صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 2 مجوز پروانه تولید کارگاهی نیز از ابتدای سال جاری صادر شده که باعث ایجاد اشتغال برای 8 نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای سال جاری بالغ بر 55 فقره کارت شناسایی نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی برای صنعتگران صادر شده است که متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره‌کل و قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی موفق به دریافت این مجوزها می‌شوند.

کاظمی با اشاره به خسارات وارد شده به صنعتگران به دنبال شیوع ویروس کرونا، یادآور شد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری با عنوان سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و تاکید استاندار بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، بیش از  300 میلیون ریال به هنرمندان صنایع‌دستی خسارت دیده از کرونا کمک بلاعوض اهدا شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری،  97 طرح مشاغل خانگی با تأیید کارگروه اشتغال استان موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 8 میلیارد و 33 میلیون ریال از بانک‌های عامل شده‌اند.»

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی به فعالیت‌های مثبت در بخش توسعه و ترویج صنایع‌دستی استان اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش بیش از 338  نفر در حوزه صنایع‌دستی،  (در رشته‌های منبت چوب، معرق چوب، گلیم بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سراجی سنتی، حصیربافی، قلاب بافی و رودوزی‌های سنتی)،  ایجاد 9 کارگاه صنایع‌دستی در خانه قنبری شهرستان اراک، تجهیز 2 کارگاه‌ صنایع‌دستی در شهرستان اراک و ساوه در رشته چلنگری، تکمیل یک پرونده درجه هنری، باززنده سازی رشته چلنگری در شهرستان اراک، بهره‌مندی 61 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی از بیمه روستاییان و عشایر و ...از اقدامات دیگر این معاونت در نه ماهه اول سال جاری بوده است.

کاظمی با اشاره به ساخت و راه‌اندازی 2 بازارچه دائمی صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری گفت: با راه‌اندازی این دو بازارچه دائمی تمامی شهرستانهای استان دارای بازارچه دائمی صنایع‌دستی خواهند شد که با افتتاح این بازارچه‌ها تعداد بازارچه های استان به 11 مورد خواهد رسید.

وی همچنین از انتخاب و راه یابی 12 اثر صنایع‌دستی استان به مسابقه ملی طراحی و ساخت رشته‌های  منسوخ‌شده خبر داد و افزود: 17  نفر از هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی در نمایشگاه ملی مجازی شرکت کردند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی از استان مرکزی به صورت چمدانی انجام می‌شود، افزود: در سال جاری تاکنون میزان صادرات صنایع دستی در استان مرکزی بالغ بر 12 هزار  دلار بوده است که اقلام صادر شده شامل مینای فلز، گیوه، احجام چوبی(پیکرتراشی)، قلم زنی(فلزکاری)، سفال و آثار چوبی است که به حدود ۸ کشور دنیا صادر شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی گردشگری استان مرکزی اداره کل میراث فرهنگی هنرمندان صنایع دستی ابتدای سال جاری صنایع دستی استان صنایع دستی صنایع دستی استان مرکزی صادر شده صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر کلالی اظهار کرد: در راستای تکالیف مأموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد مقدس، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تأمین اجتماعی در حوزه صنایع دستی، تعداد ۱۰۹ نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد مقدس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۸۶ نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰۹ نفر از هنرمندان مشهد مقدس هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه‌ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

کد خبر 6098187

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ارائه خدمات به دارندگان مجوزهای کاغذی در استان مرکزی
  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • کشت الیاف «وش و کنف»؛ اقتصاد سبز در مازندران
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی