Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@04:39:51 GMT

سردار رحیمی: به شدت مخالف تاریکی معابر هستیم

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۹۱۳۵

صراط: سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه طرح دومین مرحله از صاعقه در پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: از جمله موضوعاتی که باعث نگرانی شهروندان شده بود خلافکارانی بودند که در حوزه سرقت و اوباشگری و مواد مخدر از سلاح سرد، قمه، چاقو و... یا شبه سلاح استفاده می‌کردند؛ بنابراین تصمیم بر این شد که براساس قانون با استفاده کنندگان از سلاح سرد برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در همین راستا دومین طرح صاعقه را اجرا کرده و با افرادی که از سلاح سرد یا شبه سلاح استفاده و یا سلاح نامتعارف حمل می‌کنند و یا آن را در واحد صنفی توزیع می‌کنند، برخورد کردیم.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح پلیس پیشگیری، یگان امداد و پلیس امنیت حضور داشتند، تصریح کرد: در این طرح ۳۶۸ سارق و زورگیری که اغلب در زمان سرقت از سلاح سرد استفاده کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند همچنین ۱۴۵ نفر از اراذل و اوباش استفاده کننده از سلاح و ۱۴۹ نفر از افراد حامل یا تولید کننده سلاح سرد شناسایی و دستگیر شدند.

سردار جیمی خاطرنشان کرد: در این طرح ۱۰ قبضه سلاح جنگی هم کشف و ضبط شد. همچنین ۲۴ واحد صنفی که اقدام به تهیه و توزیع سلاح سرد و شبه سلاح می‌کردند پلمب شدند هزاران قبضه سلاح سرد و فشنگ کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این طرح در ادامه طرح امنیت پایتخت انجام شد، تاکید کرد: هشدار پلیس به افرادی که تولید، حمل و توزیع سلاح می‌کنند هشدار جدی می‌دهیم.

او تاکید کرد: تذکر و هشدار می‌دهم با افرادی که می‌خواهند به ویژه با سلاح گرم و سرد امنیت مردم را برهم زنند. پلیس قاطعانه یا حتی مسلحانه با آن‌ها برخورد می‌کند و با قاطعیت و قدرتمندانه وارد می‌شود.

وی درباره همکاری پلیس با قوه قضائیه گفت: امروز امنیت خوبی در پایتخت داریم و این نشانه همکاری پلیس و دستگاه قضایی است. شبانه روز پلیس و دستگاه قضایی برای برقراری امنیت تلاش می‌کنند.

رحیمی تصریح کرد: در این مدت اگرچه دو درصد افزایش جرایم خرد داریم، اما کشف جرایم ۸ درصد افزایش داشته است.

وی درباره خاموشی‌ها ادامه داد: در رابطه با خاموشی خیابان‌های تهران بلافاصله پس از ابلاغیه به مراجع ذیصلاح اعتراض کردیم ما به شدت مخالف تاریکی معابر هستیم چراکه موجب ناامنی می‌شود و ما کتبا به مراجع ذیصلاح و شورای تامین ابلاغ کردیم امنیت مردم برای ما مهم است.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح امنیت شبانه گفت: طرح امنیت شبانه تهران از سه شب پیش با بهره‌گیری از ظرفیت پلیس پیشگیری، یگان امداد، پلیس راهور و پلیس آگاهی شروع شد. در این طرح از ظرفیت این پلیس‌ها در بزرگراه‌ها، میادین و معابر مهم استفاده می‌شود و همچنین نیرو‌های کلانتری‌ها نیز در خیابان‌های کوچک مستقر هستند.

وی درباره استفاده از دوربین‌های نظارتی ادامه داد: در این مدت ۱۰ درصد سرقت شبانه کاهش پیدا کرده است. دوربین‌های هزار و ۵۰۰ دوربین نظارتی در طول شبانه روز هزار و ۵۰۰ فعال هستند.

سردار رحیمی تصریح کرد: اجرای احکام جلب نیز که مدتی تعویق شده دوباره از سرگرفته شده است. از ابتدای سال بیش از ۴ هزار محکوم فراری که حکمشان صادر شده بود تحویل شده‌اند همچنین احکام خلع ید که اجرا نمی‌شد در حال حاضر در حال اجراست.

وی ادامه داد: بجز محدودیت ترافیکی از ۲۱ تا ۴ در حال حاضر محدودیت دیگری نداریم برخی از اصناف هم فعالیت خود را براساس دستور ستاد مقابله با کرونا آغاز کرده‌اند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سردار رحیمی معابر تاریکی معابر تهران صراط سلاح سرد تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

مهر در خبری نوشت: سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900080

دیگر خبرها

  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • ماجرای قمه‌کشی در ارومیه
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد