Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در جلسه کارگروه بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی در سنندج، اظهارکرد: ۱۱۰ طرح مددجویان در بخش اشتغال با بهره‌گیری از روش‌های نو و دانش‌بنیان با حمایت کمیته امداد امام(ره) ابداع شده است در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی سقف پرداختی‌های کمیته امداد برای هر شغل ۵۰ میلیون تومان ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: در بخش مسکن روستایی بیش از ۶۵۰ واحد مسکن با کمک بنیاد مسکن در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته ۲۴۵ واحد مسکن مددجویان به اتمام رسیده است افزود: بیش از ۹۴۰ پرونده برای مسکن مددجویان تشکیل شده است.

وی یادآورشد: افزون بر کمک‌های جزیی  ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از محل تفاهم نامه تا سقف ۴۰_۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به مددجویان متقاضی مسکن کمیته امداد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۳۳ مورد کمک بلاعوض به منظور اجاره مسکن مددجویان پرداخت شده است.

وی یادآورشد: در یک ماه گذشته بیش از ۲ هزار مورد از مسکن محرومین تعمیر شده و صد درصد نیازهای لوله کشی گاز و غیره برطرف شده است.

وی اظهارکرد: از ابتدای سال ۹۵ تا پایان آذر امسال تعداد ۲ هزار و ۲۰۲ واحد مسکونی خریداری و احداث شده است و در شهر و روستا تحویل مددجویان شده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی گفت: امسال آمار خانواده‌های زیرپوشش کرونا  به ۷۳ هزار خانوار افزایش یافته است یعنی جمعیتی معادل ۱۵۳ هزار نفر از جمعیت و معادل ۱۰ درصد جمعیت است بوده است.

وی افزود: این در حالی است که در سال‌های گذشته ۴۵ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد قرار داشتند.

فوت 39 مددجوی کمیته امداد به دلیل ابتلا به کرونا

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته ۳۹ خانواده زیرپوشش کمیته امداد مبتلا به کرونا فوت شدند اظهارکرد: در این زمینه ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به حساب خانوار درگیر کرونا واریز شد و به ازا هر عضو خانواده چهار میلیون تومان پرداخت شده است.
به  گفته وی، ۳۰ درصد آمار فوتی‌ها ناشی از کرونا در استان از مددجویان کمیته امداد بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام (ره) با هدف دستگیری از محرومین و نیازمندان و خدمت به این قشر از جامعه بنیانگذاری شده است افزود: کمیته امداد در فصل‌های مختلف از نیازمندان جامعه حمایت می‌کند.

وی خرید مسکن، احداث مسکن ، ایجاد اشتغال  را تنها بخشی از  سرفصل‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: کمک‌های حمایتی معیشتی و پرداخت مستمری به مددجویان از دیگر وظایف این نهاد است.

پرداخت 20 میلیارد تومان مستمری به مددجویان

وی اظهارکرد:این نهاد تاکنون ۲۰ میلیارد تومان کمک مستمری نقدی به خانوارهای زیرپوشش پرداخت کرده است.

وی یادآورشد: معادل این نیز در بخش های درمان، کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام در بخش‌های مختلف به محرومین جامعه خدمات متنوعی ارایه کرده است افزود: خدمت به نیازمندان جامعه تنها وظیفه کمیته امداد نیست بلکه تمام ادارات و مسولان و مدیران موظفند در راستای محرومیت زدایی و فقرزدایی تلاش کنند.

ضرورت برگزاری برنامه‌های دهه فجر با کیفیت بهتر در فضای مجازی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشن‌های عمومی ویژه دهه فجر برگزار نمی‌شود ، اما  با برنامه‌ریزی‌‌های مناسب جشن سالگرد انقلاب باید با کیفیت‌تر در فضای مجازی و به صورت ارتباطات الکترونیکی برگزار شود.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه مسولیت جشن سالگرد به کمیته امداد سپرده شده است افزود:حوزه‌های فرهنگی ، اجتماعی استانداری، بهزیستی، تامین اجتماعی ، بنیاد مسکن و سایر ادارت عضو این کارگروه هستند و موظفند برنامه‌های ویژه گرامیداشت دهه فجر را به کارگروه اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله بمناسبت گرامیداشت دهه فجر برنامه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود و اقشار مختلفی  در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

اظهارکرد: نقش و مشارکت مستضعفین و محرومین در برنامه‌های دهه فجر بسیار پررنگ بوده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی کمیته امداد امام پرداخت شده میلیون تومان دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه