Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران با اشاره به ارائه جدیدترین دستاوردهای تشخیص و درمان سرطان در پنجمین همایش بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران گفت: درمان به موقع بیماران مبتلا به سرطان علیرغم شیوع کرونا در حال انجام است.

به گزارش برنا؛ محمدرضا قوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران گفت: این همایش به صورت وبینار در روزهای دوم و سوم و نهم و دهم بهمن ماه سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین در ۲۵ دی ماه سال جاری همایشی به صورت وبینار برای انکولوژیست‌های جوان برگزار می شود که  مباحث مختلف مرتبط با حوزه انکولوژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران به مزایای برگزاری وبینار همایش امسال اشاره کرد و گفت: این مسئله سبب شده که علاوه بر مشارکت بیشتر اساتید خارجی بتوانیم مباحث گسترده‌تری را مورد گفت‌وگو قرار دهیم از جمله موضوعات مورد بحث نیز سرطان سینه در زنان، ژنیکولوژی مانند سرطان دهانه رحم و تخمدان، سرطان های دستگاه گوارش، دستگاه ادراری، تناسلی ( اورولوژی)، سرطان‌ مغز، سرطان ریه و سرطان های سر و گردن.

او بیان کرد: همچنین از ۲۶ سخنران ۱۵ نفرخارجی هستند( امریکا و کشورهای اروپائی ) و در این کنگره تجربیات، دانش و اطلاعات خود را با اساتید داخل کشور به اشتراک خواهند گذاشت و علاوه بر برگزاری پنل‌های مختلف دو برنامه آموزشی در زمینه براکی‌تراپی برای سرطان‌های ژنیکولوژی و سرطان پروستات است. همچنین روش‌های نوین پرتو درمانی و موضوع اخلاق پزشکی در همایش امسال مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران در ادامه درباره موضوع سرطان و کرونا ادامه داد: این مسئله در دو حوزه بیماران و درمانگرها یا متخصصین رادیوانکولوژی تاثیر گذار بوده است ، به طوری که برخی بیماران همزمان با آغاز شیوع کرونا در مراجعه به پزشک درمانگر تاخیر داشته اند و یا برخی که در حین درمان بودند مراجعه‌های مجدد جهت ادامه مداوا توسط آن‌ها کاهش می یافته که خوشبختانه این مسئله در مدت زمان کوتاهی برطرف شد و در حال حاضر بیماران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، درمان آنها همچون گذشته با دقت انجام می‌گیرد.

او بیان کرد: در صورتی که درمان رادیوتراپی برای بیمارآغاز شده باشد در صورت وقفه در روند درمان تاثیر و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد . بنابراین باید به این موضوع توجه داشت از ابتدای زمان شیوع ویروس کرونا متخصصین رادیوانکولوژی نیز علیرغم وجود شرایط سخت به همراه پرستاران، تصویربرداران و همکاران شاغل در کادر درمان و استفاده  از تجهیزات بهداشتی (ماسک،گان و شیلد و ...)  خوشبختانه در حال حاضر برنامه ها و درمان بیماران بدون اختلال در حال انجام است و تعداد بیماران مراجعه کننده جهت درمان تقریباً مشابه قبل شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرطان کرونا رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد