Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از خوزستان ، محمد حری با اشاره به قانون هوای پاک گفت: در راستای اجرای قانون هوای پاک، اجرای طرح L.E.Z (منطقه انتشار کم آلایندگی) در تمام کلانشهرها مصوب شده اما اجرای آن در اهواز به دلیل همه‌گیری کرونا چند نوبت به تاخیر افتاد.

وی افزود: طبق مصوبه شورای ترافیک استان مقرر شد، از ابتدای دی ماه اطلاع رسانی به شهروندان و از ابتدای بهمن ماه اجرای طرح L.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

E.Z آغاز شود، بر این اساس ۲ دوربین ترافیکی در هسته مرکزی شهر اهواز به شبکه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) متصل شده است که از این تاریخ، خودروهای فاقد برگه معاینه فنی حق ورود به این محدوده تعیین شده را نداشته و در صورت ورود به محدوده مرکزی اهواز ۵۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

حری اضافه کرد: شهرداری اهواز مکلف شده است از ابتدای سال آینده، تعداد دوربین‌های طرح L.E.Z را به هشت دوربین افزایش دهد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، خودروهای بدون برگه معاینه فنی در صورت تردد به محدوده ممنوعه باید روزانه جریمه شوند اما شورای ترافیک استان در مصوبه خود برای خودروها تا آخر سال مهلتی تعیین کرده که بر اساس آن جریمه‌ها به صورت هفتگی اعمال می‌شود، به این معنی که خودروهای متخلف در هفته، یک نوبت جریمه می‌شوند و تا هفته بعد به آنها فرصت داده می‌شود برای معاینه فنی اقدام کنند ولی از سال آینده جریمه‌ها به صورت روزانه اعمال می‌شود.

حری همچنین این مصوبه را در راستای اجرای قانون هوای پاک و کاهش آلاینده‌ها عنوان کرد و گفت: خودروهایی که چهار سال از عمرشان گذشته باشد، ملزم به داشتن برگه معاینه فنی هستند.

وی افزود: کلانشهر اهواز دارای پنج مرکز معاینه فنی خودرو با ۱۳ خط است، اما در شورای ترافیک مکلف گردیده است که نسبت به اجرای این طرح با نصب بنر در شهر اقدام کند. البته شهروندان می‌توانند به مراکز فنی خودرو در سایر شهرستان‌ها نیز مراجعه کنند که هم اکنون ۲۳ مرکز و ۳۵ خط معاینه فنی در استان داریم.

بر اساس این گزارش، L.E.Z Low Emission Zone)) به معنی «منطقه انتشار کم آلایندگی» است که یک ناحیه تعریف شده است که دسترسی برخی وسایل نقلیه آلوده به آنجا ممنوع شده است. این طرح با هدف بهبود کیفیت هوا اجرایی شده است. پلاک همه خودروهایی که وارد محدوده L.E.Z می‌شوند، به صورت کاملا مکانیزه توسط دوربین‌های نصب شده در معابر خوانده شده و اطلاعات آن به سرورهای سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) ارسال می‌شود. در صورتی که خودرو معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون توسط پلیس انجام می‌شود.

این طرح پیش از این در سایر کلانشهرها اجرایی شده و از سال ۹۵ در تهران به اجرا درآمده است.

شهروندان برای اطلاع از اعتبار معاینه فنی خود، می‌توانند وارد سایت simfa.moi.ir شده و با ورود VIN و پلاک خودرو نسبت به تاییدیه برگه معاینه فنی خود اقدام کنند.

46

کد خبر 1475565

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برگه معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام رضاییان در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه فولاد خوزستان، با اشاره به شرایط این تیم قبل از دیدار با تراکتور تبریز بیان کرد: پیش از هر چیز باید از حمایت و همراهی مردم شریف خوزستان، هواداران فهیم فولاد، پیشکسوتان ارزنده و همه دلسوزان فوتبال استان در روز‌های گذشته تشکر ویژه‌ای داشته باشم؛ به راستی که سرمایه‌های اصلی فولاد خوزستان همین عزیزان هستند و جای قدردانی دارد که درهر شرایطی تیم را تنها نمی‌گذارند. شکی نیست اعضای کادرفنی و بازیکنان فولاد هم با درک شرایط تمام توان خود را برای خوشحال کردن مردم خوزستان در هفته‌های پایانی لیگ برتر به کار خواهند گرفت.

‎مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره جریمه سنگینی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد در نظر گرفته، عنوان کرد: ما ضمن تمکین از قانون، از احقاق حقوق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد.

‎وی افزود: همانطور که مستحضر هستید، چند ساعت بیشتر تا بازی حساس فولاد مقابل تراکتور باقی نمانده و در چنین شرایطی پرداختن به موضوعات این چنینی جایز نیست؛ هرچند که اعتقاد داریم صحبت‌هایی که آقای ویسی انجام داده، جز برای نظارت بیشتر در راستای جاری شدن عدالت در هفته‌های پایانی لیگ برتر نبوده و ایشان قصد بی‌احترامی و اهانت به هیچ نهاد و شخصی را نداشته است. با این حال در موقع مناسب و از طریق مجاری قانونی پیگیر خواهیم بود تا خدای نکرده حقی از هیچ کدام از ارکان باشگاه فولاد خوزستان ضایع نشود.

‎رضاییان در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم تا در مقطع کنونی هیچ مسئله‌ای آرامش اعضای تیم فولاد خوزستان را بر هم نزند و بتوانیم در فضای همدلی و اتحاد به نتایج دلخواه در ۵ هفته پایانی لیگ برتر دست پیدا کنیم تا موجبات خوشحالی و سربلندی مردم شریف خوزستان را فراهم آوریم.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران | یک میلیون و ۲۵۰ موتورسوار گواهینامه ندارند