Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیدی با بیان اینکه ۱۰۰ کودک کار در دزفول شناسایی شده‌اند، از تعیین مستمری ماهیانه ۱۲۰ هزار تومانی برای ۴۶ کودک کار این شهرستان خبر داد.

«فریدون امیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: تاکنون یکصد کودک کار در دزفول شناسایی و تاکنون مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جهت کمک‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال خانواده کودکان کار، خرید تبلت و بسته‌های آموزشی برای ساماندهی وضعیت کودکان کار از سوی بهزیستی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بهزیستی دزفول با بیان اینکه این کودکان کار به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده اقدام به دستگیری و کار در خیابان می‌کنند افزود: تاکنون برای ۴۶ کودک کار در دزفول مستمری تعیین شده که تا سن ۱۸ سالگی ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود.

 

وی همچنین اضافه کرد: به خانواده ۱۶ نفر از کودکان کار جهت کمک در راستای ایجاد اشتغال و یا تقویت مشاغل آنها مبالغ سه میلیون تومانی از سوی بهزیستی پرداخت شد.

 

عبدی با تشریح دیگر اقدامات بهزیستی طی ۲ سال گذشته تصریح کرد: جهت دسترسی تمام مردم نقاط شهرستان طرح مثبت زندگی همانند سایر کشور در شهرستان دزفول اجرا و ۱۲ مرکز مثبت زندگی در دزفول راه‌اندازی شد.

 

وی ابراز کرد: این مراکز با هدف دسترسی مردم به بهزیستی جهت انجام امورات اداری به دلیل مشکلات تردد و همچنین عدالت در توزیع امکانات دولتی بهزیستی راه‌اندازی شده که در این راستا تمام نقاط شهرستان به بهزیستی دسترسی دارند.

 

عبدی همچنین عنوان کرد: در هر موسسه مثبت زندگی ۴۵۰ پرونده تشکیل و هر موسسه دارای ۶ نفر پرسنل است که تمام خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی نیز در این موسسات ارائه می‌شود.

 

وی اورژانس اجتماعی بهزیستی را یکی از فعال‌ترین مراکز اورژانس بهزیستی خوزستان دانست و یاد آور شد: شهروندان هر گونه مورد همسرآزاری یا کودک آزاری و مشکلات اجتماعی مرتبط با بهزیستی را می‌توانند از طریق شماره ۱۲۴ اورژانس بهزیستی اطلاع دهند و لازم نیست در این خصوص به اداره بهزیستی مراجعه حضوری داشته باشند.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: فریدون عبدی شهرستان دزفول کودکان کار و خیابان دزفول کودکان کار سازمان بهزیستی بهزیستی کودک کار در دزفول کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان