Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:08:26 GMT

افزایش‌ 33 هزار بشکه تولید نفت خام از میدان اهواز

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۰۱۱

افزایش‌ 33 هزار بشکه تولید نفت خام از میدان اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، ‌سعید محمد‌ در تشریح این دو قرارداد اظهار داشت: توسعه میدان اهواز به عنوان سومین میدان بزرگ نفتی در جهان و بزرگترین میدان نفتی کشور و همچنین توسعه میدان رشادت به عنوان سمبلی از مقاومت و توان فنی و مدیریتی کشور به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و با تکیه بر توان داخلی اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این قرارداد، قرارگاه سازندگی خاتم با حفر 41 حلقه چاه زمینه افزایش بیش از 33 هزار بشکه تولید نفت خام از میدان اهواز را مهیا می‌سازد.

‌محمد در مورد پروژه رشادت نیز گفت: این پروژه در دو بخش روسطحی و ساخت سازه‌های دریایی و بخش زیرسطحی شامل حفاری 20 حلقه چاه اجرا می‌شود و بیش از 19 هزار بشکه در روز به تولید نفت کشور اضافه خواهد کرد، تا ضمن توسعه صنایع دریایی کشور سبب احقاق حقوق ملت ایران در منابع هیدروکربوری خلیج فارس شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بیان داشت: این اقدام در بُعد منطقه‌ای، به منظور کمک به اقتصاد استان خوزستان و تقویت شرکت ملی حفاری، راهبرد حضور بر اساس استفاده حداکثری از ظرفیت‌های منطقه به ویژه توان شرکت‌های بومی در قالب تامین دکل، مهندسی، خدمات و نیروی انسانی مورد نیاز طراحی شده است.

وی افزود: در بُعد ملی نیز، با مشارکت در ریسک و همکاری گسترده با صنایع داخلی بنا داریم تا با شکل دادن کلیه خوشه‌های صنعتی و خدماتی مرتبط در جهت خودکفایی کامل در این بخش گام برداریم.

‌محمد اظهار داشت: میدان رشادت برای ملت ایران یادآور خباثت و حمله آمریکایی‌ها در دوران جنگ تحمیلی است و امروز می‌تواند به عنوان نمادی از مقاومت و توان فنی و مدیریتی کشور به رخ دشمنان کشیده شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت نفت خلیج فارس اهواز گاز سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرارگاه سازندگی خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل